۰۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۱۸۱۹۲۹

پیشنهاد قرائتی به سازمان اوقاف برای حمایت از نخبگان

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی پول و علم زیاد را بی‌اهمیت دانست و گفت: افراد زیادی در جامعه زندگی می‌کنند که پولدار و یا خیلی علم دارند لکن این مهم نیست، شما باید در کنار علم به تحصیل متون دینی بپردازید، زیرا این عمل شما را از دیگران متمایز می‌‌کند.
حجت الاسلام قرائتي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، رییس ستاد اقامه‌ نماز در همایش پنجاه و یکمین سالگرد جایزه بنیاد البرز که صبح امروز، 5 شهریور ماه در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، تجلیل از افراد را بسیار پسنیده برشمرد و گفت: در قرآن کریم از کلمه تجلیل بسیار استفاده شده است و بر همین اساس خداوند از پیامبر اسلام خواسته است تا یاد و خاطره حضرت ابراهیم(ع) و حضرت مریم(س) را زنده نگه دارد.
وی در ادامه، تجلیل از نخبگان علمی و دینی را کار زیبا و پسندیده دانست و گفت: افراد نابغه باید در کنار علم ساعاتی را برای تفکر در قرآن اختصاص داده تا چراغ نوری برای هدایت آنان باشد.
رییس ستاد اقامه‌ نماز، نابغه بودن یک فرد را نعمتی الهی برشمرد و ابراز داشت: افراد نخبه گمان نکنند که فکر آن‌ها از خودشان بوده بلکه فکر آنان از خداوند است و باید در راه خداون صرف کنند.
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به سوره کوثر تأکید کرد: خداوند به پیامبر اسلام(ص) گفته که به تو کوثر اعطا کرده‌ایم و به پاس شکر از این نعمت الهی شتر قربانی کن، در این سوره نگفته است که ای پیامبر گوسفند قربانی کن، گفته شده که شتر قرباتی کن و دلیل این فرمان، کوثر است.
وی ارزش نیروی انسانی را بالا دانست و تصریح کرد: خداوند به افراد نخبه هوش مضاعفی را اعطا کرده است و شما باید به پاس این شکرگذاری پاسدار ارزش‌ها و دین خود باشید.
رییس ستاد اقامه‌ نماز گفت: در دنیای امروزی به فوتبال بسیار بها داده می‌شود، اما نسبت به علم این چنین نیست. ولی آن چیزی که مهم به شمار می‌آید خیر رسانی شما به مردم است.
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی کلمه علمی در قرآن را به 3 محور تقسیم کرد و ابراز داشت: نخستین علم، علمی است که برای جامعه مفید و همه از آن بهره‌مند می‌شوند و دومین علم، علمی است که برای جامعه و مردم مضر محسوب می‌شود و در نهایت آخرین علم، علمی است که نه ضرر دارد و نه مفید است و به صورت خنثی عمل می‌کند.
وی در ادامه پیشنهادی را به نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه ارائه کرد و گفت: افرادی که نخبه محسوب می‌شوند را شناسایی کرده و حمایت خود را از آنان دریغ نکنید، و در این راستا یک سیری از متون دینی را برای مطالعه تدوین کنید.
رییس ستاد اقامه‌ نماز با بیان این که بی‌احترامی به جامعه و خلاف کردن بسیار ناپسند است ابراز داشت: اگر این خلاف و بی‌احترامی از سوی اشخاص نخبه باشد قطعا گناه آن مضاعف خواهد  بود.
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی پول و علم زیاد را بی‌اهمیت دانست و گفت: افراد زیادی در جامعه زندگی می‌کنند که پولدار و یا خیلی علم دارند این مهم نیست، شما باید در کنار علم به تحصیل متون دینی بپردازید، زیرا این عمل شما را از دیگران متمایز می‌کند./9599/پ202/ع
ارسال نظرات