۰۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۱۸۲۲۳۳
حجت‌الاسلام بی ریا:

ایران با تمام وجود پای سوریه و حزب الله ایستاده است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان این که سوریه منطقه ای استراتژیک برای جهان اسلام و ایران است، گفت: اگر آمریکا حماقت کند و حمله به سوریه را آغاز کند دیگر پایان این ماجرا به نفع آنها نخواهد بود و ایران به راحتی سوریه را از دست نخواهد داد.
حجت الاسلام ناصر سقاي بي ريا

حجت الاسلام ناصر سقای بی ریا، رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه های علمیه سراسر کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، سوریه را منطقه ای استراتژیک برای جهان اسلام و جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: این کشور به عنوان یکی از سرپل‌های بسیار مهم است که ما حاضر نیستیم به راحتی از آن چشم بپوشیم و آن را از دست بدهیم.

وی در پیش بینی تبعات جنگ احتمالی میان آمریکا و سوریه، گفت: آمریکایی ها می دانند که سوریه مانند کوزوو یا نقاط دیگر نیست و اگر این حماقت را انجام دهند شعله ای روشن خواهد شد که آینده اش معلوم نیست.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) افزود: مسلما همان گونه که مسؤولان سوریه، حزب الله لبنان و ایران اعلام کرده اند اگر به این کشور حمله شود درگیری ها در مرز سوریه نمی ماند و حتما دامن گیر صهیونیست ها نیز خواهد شد و دیگر پایان یافتن این جنگ با آمریکایی ها نخواهد بود و نمی توانند آن را کنترل کنند.

حجت الاسلام سقای بی ریا با بیان این که نتیجه این جنگ قابل پیش بینی نیست، گفت: البته مسلما این حماقت موجب تضعیف مواضع آمریکا و اسرائیل خواهد شد.

وی در تشریح شرایط سوریه برای مقابله با آمریکا، گفت: انسجام خوبی بین نیروهای مردمی و ارتش سوریه برقرار است و چیزی شبیه به بسیج ما در آنجا نیز شکل گرفته و این مایه امید مردم سوریه است؛ از طرف دیگر سید حسن نصرالله تاکید کرده در مواقعی که ما به سوریه نیاز داشتیم آنها کمک های بی شائبه ای در حق ما داشته اند و ما نیز پشتیبان آنها هستیم.

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه های علمیه سراسر کشور مطرح شدن بحث حمله به سوریه را نشانه شکست طرح های قبلی آمریکا در این زمینه دانست و ابراز داشت: آنها می خواستند با تکفیری ها جلو بیایند و سوریه را بشکنند اما موفق نشدند؛ البته این احتمال نیز وجود دارد که این یکی از حلقه های اقدامات آنها بوده و می خواستند ابتدا سوریه را تضعیف کنند تا بتوانند به راحتی حمله کنند.

حجت الاسلام سقای بی ریا ادامه داد: دو سال جنگی که در سوریه اتفاق افتاد به طور نسبی توان روحی، روانی و مقاومت سوریه را تضعیف کرده است؛ اما ما به نصرت الهی و نوید هایی که ما داده شده است.

وی با بیان این که ممکن است آمریکایی ها ابتدا درگیری موضعی و محدودی را برای ارزیابی سوریه آغاز کنند، گفت: همان طور که خودشان گفتند احتمالا با موشک های کروز مناطقی در سوریه را بزنند و ببینند عکس العمل آنها چیست تا بتوانند تصمیم گیری کنند که جنگ را ادامه دهند یا از مواضع خود عقب نشینی کنند.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد سوریه، اظهار کرد: منطقه بر اثر دخالت‌های بیگانگان در آستانه بحران قرار دارد و ما باید هوشیار باشیم؛ مسؤولان کشور، وزارت خارجه و مس‍ؤولان امنیت ملی باید بسیار دقیق نقشه های دشمن را رصد کنند.

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: به هر حال ما برای هرگونه اقدامی آماده ایم و هرچه توان داریم برای انجام وظایفی که انقلاب به عهده ما گذاشته و همچنین برای دفاع از برادران مظلوم سوریه به کار می بندیم تا جلوی صهیونیست ها و آمریکایی های خبیث را بگیریم؛ به امید خدا نصر و پیروزی از آن اسلام و مؤمنین خواهد بود./928/ت302/ج

 

ارسال نظرات