۰۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۱۸۲۴۴۲
کارشناس یورونیوز؛

آمریکای خسته از جنگ دیگر ژاندارم نیست

خبرگزاری رسا ـ شادا اسلام: آنچه می بینیم نفوذ قدرت های نوظهور مثل روسیه، چین، هند، اندونزی و برزیل در جامعه بین الملل است.
پرچم رو به افول آمريکا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شادا اسلام کارشناس آسیا و خاورمیانه، در گفتگو با شبکه اروپایی یورونیوز گفت: ما در نظم نوین جهانی و نظام بسیار متفاوت قرن بیست و یکم زندگی می کنیم. ایالات متحده دیگر ژاندارم دنیا نمی باشد. از این کار نیز اجبارا دست برداشته زیرا از جنگ خسته شده است. آمریکا اکنون به مانند یک رهبر بی انگیزه جلوه می کند. اکنون آمریکا در مورد لیبی افتخار می کند که از آخر، اول شده است زیرا در جنگ نقش بسیار کمی داشت.


این کارشناس در ادامه گفت: درباره اتحادیه اروپا نیز باید بگویم که این اتحادیه، هیچ گاه یک سیاست خارجه واحدی نداشته است و اکنون نیز طبق معمول پراکنده اند.
شادا اسلام افزود: آنچه می بینیم نفوذ قدرت های نوظهور مثل روسیه، چین، هند، اندونزی و برزیل در جامعه بین الملل است. این کشورها نه تنها در میان شمار اندک اعضای گروه 20، بلکه در سازمان ملل نیز به بازیگران جهانی بسیار مهمی تبدیل شده اند.


وی هم چنین در پایان افزود: باید گفت که در جهان امروز هیچ کاری را نمی توان تنها به دست قدرت های غربی انجام داد. برای هر کاری که غرب در صدد انجامش باشد، باید به یک اتحاد گسترده دست پیدا کند.
/1421/1409/ح

ارسال نظرات