۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۱۸۳۴۴۶
با سخنرانی آیت‌الله سبحانی؛

مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه استان تهران برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش و امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان تهران از برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه استان تهران با سخنرانی آیت‌الله سبحانی در مصلای حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) خبر داد.
 آيت الله سبحاني

حجت‌الاسلام حعفر سماوات، معاون پژوهش و امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از برگزاری مراسم افتتاحیه سال تحصیلی حوزه علمیه استان تهران خبر داد و گفت: این مراسم روز چهارشنبه بیستم شهریورماه از ساعت 8:30 تا 12 با سخنرانی آیت‌الله سبحانی و با حضور 6000 طلبه خواهر و برادر در مصلای بزرگ آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار می‌شود.

وی به حضور مراجع تقلید در آیین افتتاحیه سال تحصیلی حوزه علمیه استان تهران طی سال‌های اخیر اشاره و این حضور را غنیمت دانست و گفت: دو سال پیش آیت‌الله مکارم شیرازی در این مراسم که در حرم امام خمینی(ره) برگزار شد سخنرانی کرد و ضمن این‌که دعاگوی طلاب و شاگردان امام صادق(ع) بود توصیه‌هایی برای طلاب داشت.

معاون پژوهش و امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان تهران با اشاره به حضور مرحوم آیت‌الله مجتبی تهرانی در مراسم سال گذشته، گفت: علی‌رغم این‌که ایشان حضور در مراسم‌ها را قبول نمی‌کردند، اما در اواخر عمر شریفشان در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی گذشته حوزه علمیه استان تهران شرکت و سخنرانی کردند و طلاب استان تهران با میل و رغبت از محضر ایشان بهره‌مند شدند.

حجت‌الاسلام سماوات با ابراز خرسندی فراوان از حضور حضرت آیت‌الله سبحانی در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی پیش روی حوزه علمیه استان تهران، بیان داشت: در این مراسم به ترتیب حجت‌الاسلام والمسلمین رشاد عضو شورای عالی حوزه علمیه استان تهران، آیت‌الله مقتدایی رییس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور، آیت‌الله استادی دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه سراسر کشور و آیت‌الله سبحانی مرجع عالیقدر سخنرانی می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که علاوه بر طلاب و حوزویان، مسؤولان استانی و کشوری هم به دلیل حضور یک مرجع تقلید در این مراسم برای قدرشناسی، تکریم و احترام شرکت می‌کنند، اظهار داشت: از حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی ریاست محترم جمهور، سردار حجازی، مسؤولان دفاتر مراجع، مسؤولان شورای عالی انقلاب فرهنگی و شهردار تهران و معاونانش برای حضور در این مراسم دعوت شده است.

معاون پژوهش و امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان تهران گفت: در سال‌های گذشته حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی، استاندار، شهردار و مقامات حوزوی، فرهنگی و علمی به‌دلیل حضور یک مرجع تقلید در این مراسم شرکت کردند.

وی با ابراز تشکر فراوان از حجت‌الاسلام والمسلمین خسروشاهی مدیر حوزه علمیه استان تهران، حجت‌الاسلام آقامیری مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی ری شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، عباس سلیمی معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) به دلیل همکاری بسیار و حجت الاسلام بنی هاشمی نماینده شورای عالی حوزه‌های علمیه و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در صدا و سیما به‌دلیل هماهنگی برای پخش تیزر این مراسم در سیما، افزود: با آقای ضرغامی رییس سازمان صدا و سیما و حجت‌الاسلام موسوی مقدم قائم مقام سازمان صدا و سیما برای همکاری در این مراسم ارتباط برقرار کردیم.

معاون پژوهش و امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان تهران با بیان این‌که در این مراسم حاج احمد ابوالقاسمی مداحی می‌کند، اظهار داشت: نمایشگاه عملکرد آموزشی، پژوهشی و فرهنگی شصت حوزه علمیه تهران در حاشیه مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه استان تهران برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سماوات ابراز داشت: طلاب شرکت کننده در این مراسم می‌توانند از موزه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) بازدید کنند./956/ت302/ع

 

ارسال نظرات