۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۱۸۳۶۸۳
استاد حوزه و دانشگاه:

جهاد علمی نوشداروی ولایت برای مقابله با تحریم ها است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه بیرجند جهاد علمی را اهرمی محکم برای خم کردن پشت تحریم ها، تولید ثروت و گسترش قدرت دیپلماتیک کشور در برابر تحریم ها عنوان کرد.
ديدار ائمه جمعه سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب

حجت الاسلام محمد نوفرستی، استاد حوزه علمیه سفیران خراسان جنوبی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این که تنها راه مقابله با تحریم و پیشرفت کشور در شرایط کنونی ایجاد انقلابی بزرگ در حوزه علم وفناوری است، اظهارداشت: دانشمندان توانمند و با استعداد ایرانی برای تحقق این موضوع از 12 سال پیش فعالیت علمی و پژوهشی خود را آغاز کرده و اکنون شاهد شکوفایی کشور در حوزه های علمی جدید همچون سلول های بنیادین، نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی و انرژی هسته ای هستیم.

وی افزود: پیشرفت کشور در عرصه علمی افزون بر افزایش رفاه مردم بنا به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب موجب افزایش اقتدار و استقلال سیاسی کشور در منطقه و جهان می شود.

استاد حوزه علمیه سفیران خراسان جنوبی با بیان این که حوزه علوم انسانی هم باید همچون سایرعرصه های علمی کشور پیشتاز شود، گفت: حوزویان مهم ترین نقش را در تحول علوم انسانی و اسلامی سازی علوم دارند.

حجت الاسلام نوفرستی گفت: متأسفانه اکنون در کشور ما وضعیت پیشرفت علوم انسانی بسیار آهسته است و تازمانی که علوم انسانی اسلامی نشود نمی توانیم انتظار یک جامعه شاداب و منطبق بر الگوهای اسلامی و ایرانی را داشته باشیم.

وی افزود: یکی از روش های مهم برای اجرای اقتصاد اسلامی در کشور پیشرفت در عرصه های گوناگون و اسلامی سازی علوم مرتبط با این رشته است.

حجت الاسلام نوفرستی با بیان این که جهاد علمی اهرمی محکم برای خم کردن پشت تحریم ها، تولید ثروت و گسترش قدرت دیپلماتیک کشور در برابر تحریم ها است، یادآورشد: عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در زمینه جهادی علمی مسیر پیشرفت کشور را همواره کرده و ایران را در مقابل تحریم ها به ابرقدرت در منطقه و جهان تبدیل می کند./968/ت302/غ

ارسال نظرات