۲۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۲:۳۳
کد خبر: ۱۸۴۵۵۶
معاون آموزش مؤسسه امام خمینی:

نظریه پردازی در علوم انسانی و ترویج فرهنگ اسلام از اهداف مؤسسه امام است

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان این که هدف این مؤسسه تربیت شخصیت‌هایی دینی است که تعامل مثبت و سازنده‌ای با جامعه و جهان اسلام داشته باشند، گفت: نظریه پردازی در علوم انسانی در کنار ترویج اسلام ناب محمدی(ص) و معارف اهل بیت(ع) و پاسخ به شبهات بخشی از اهداف این مؤسسه است.
مراسم آغاز سال تحصيلي موسسه امام خميني(ره)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام موسوی نسب معاون آموزش مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) عصر سه شنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی مؤسسه امام خمینی(ره)، گفت: در حوزه معارف دینی هرچه برای آموزش، تعلیم و تعلم تلاش کنیم در آینده ثمرات آن متوجه جامعه می شود.
 
وی ادامه داد: امروزه با تحلیل روانشناختی و عقلی و هم با تجربه مشخص شده محیط‌هایی که برای آموزش سرمایه گذاری می کنند موفقیتشان در حوزه‌هایی که ورود پیدا می کنند به مراتب بیشتر از کسانی است که تنها به تجربه یا مسائل دیگر بها می دهند.
 
معاون آموزش مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با تأکید بر این که برای آموزش باید جایگاه خاصی در روند تحولات اجتماعی، اخلاقی و دینی در نظر گرفت، ‌ابراز داشت: قطعا باید نظام آموزش و تعلیم و تعلم را با برنامه کارشناسی پیش برد.
حجت‌الاسلام موسوی نسب بر ضرورت تعیین هدف برای اقدامات آموزشی تأکید کرد و گفت:‌ هدف مؤسس این مؤسسه تربیت شخصیت‌هایی دینی است که تعامل مثبت و سازنده‌ای با جامعه و جهان اسلام داشته باشند.
وی با اشاره به ویژگی‌های در نظر گرفته برای دانش پژوهان مؤسسه امام خمینی(ره)، اظهار کرد:‌ این افراد باید در حوزه علم و معارف پیش بروند و تا حد امکان در این راه تلاش کنند، با معنویت و اخلاق الهی و قرآنی مأنوس باشند و وسعت دید داشته باشند و دنیا و دو ست و دشمن را بشناسند و بصیر باشند.
معاون آموزش مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: تحول مثبتی که از دانش پژوهان این مؤسسه انتظار می رود، نظریه پردازی در علوم انسانی است و در کنار این رسالت بزرگ ترویج اسلام ناب محمدی(ص) و معارف اهل بیت(ع) و پاسخ به شبهات جزء اهداف مهم است.
حجت‌الاسلام موسوی نسب در ادامه با اشاره به تغییرات انجام شده در سال تحصیلی جدید، گفت: امسال نظام آموزشی در مقطع کارشناسی با تأکید آیت‌الله مصباح یزدی تغییر پیدا کرد؛ در گذشته در بدو ورود انتخاب رشته بر عهده افراد بود اما چون برخی از درس‌های پایه‌ای و معارف باید جدی‌تر گرفته شود بنا بر این شد که در مقطع کارشناسی در ورود به دوره انتخاب رشته نکنند و ‌دو سال نخست به معارف عقلی و نقلی اختصاص داده شود و بعد از آن بسته به تلاش خود و این‌که چه نیازی در مؤسسه وجود دارد انتخاب رشته کنند.
وی با بیان این که دروس مؤسسه در گذشته پس از 9 ترم به پایان می‌رسید،‌ ابراز داشت: از امسال قرار بر این است که دروس طی 8 ترم و چهار سال تمام شود.
معاون آموزش مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: ورود مؤسسه امام خمینی(ره) از دو سال گذشته به فقه و اصول یک امر مبارک و نقطه عطفی است، چون هدف ما این است که تحصیلات فقهی و اصولی دانش پژوهان جهت دهی شود تا آمادگی و بنیه اجتهاد برای رسیدن به اهداف بلند محقق شود.
حجت‌الاسلام موسوی نسب با بیان این که رشته‌های جدید در دست توسعه است، ابراز داشت: از قدیم فلسفه‌های مضاف مد نظر بوده و اخیرا جدی‌تر شده و به تمام گروه‌های علمی اعلام شده که در حوزه فلسفه‌های مضاف به ویژه در ارشد و دکتری دانش پژوه بگیرند البته روال خاصی دارد و حتما این رشته باید به تصویب مؤسسه برسد و مجوز آن از وزارت علوم گرفته شود./927/پ202/ن
ارسال نظرات