۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۱۸۷۲۱۴
علی رغم فشار لابی صهیونیستی؛

جان کری: پنجره دیپلماسی با ایران رو به باز شدن است

خبرگزاری رسا ـ بنیامین نتانیاهو دیروز در گفتگویی تلفنی با دیوید کامرون و فرانسوا اولاند از آنها خواست تا فشار تحریم ها را بر ایران سبک نکنند.
جان کري وزير امور خارجه آمريکا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی فارسی در خبری به نقل از وزیر امور خارجه آمریکا گفت: پنجره دیپلماسی با ایران رو به باز شدن است اما در عین حال آمریکا با چشمان باز به موضوع نگاه می کند.
وزیر خارجه آمریکا که از طریق ماهواره در نشست کمیته روابط عمومی آمریکا- رژیم صهیونیستی (AIPAC) شرکت کرده بود گفت: غرب در مذاکره با ایران متوجه نیازهای امنیتی اسرائیل هست و عدم توافق را به یک توافق بد ترجیح می دهد.
وزیر خارجه آمریکا پیش از حضور در این نشست، دیروز (یکشنبه 21 مهر) با کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در لندن دیدار و درباره ایران، سوریه، مصر و صلح خاورمیانه و موضوعات دیگر با او گفتگو کرده بود.
بی بی سی در ادامه افزود: در همین حال بنیامین نتانیاهو دیروز در گفتگویی تلفنی با دیوید کامرون و فرانسوا اولاند از آنها خواست تا فشار تحریم ها را بر ایران سبک نکنند.
قابل ذکر است مذاکرات ایران و گروه 1+5 پس از چند ماه توقف از فردا آغاز می شود. محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران پیش از این اعلام کرده بود که از نظر ایران پیشنهادی که این گروه در آخرین دور مذاکرات در آلماتی قزاقستان مطرح کرد، تاریخ گذشته است./1421/1409/ح

ارسال نظرات