۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۱۸۷۶۶۹
امام جمعه نکا:

محرم، ماه گسترش فرهنگ عاشورایی و تفکر شیعی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا گفت: محرم، ماه گسترش فرهنگ عاشورایی و تفکر شیعی است و نباید اجازه داده شود تا عده‌ای به نام محرم به تخریب چهره شیعه در این ماه بپردازند.
حجت الاسلام محمد باقر محمدي لائيني امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لایینی، امام جمعه نکا ظهر امروز در گردهمایی رهروان ولایت در مسجد مهدیه نکا گفت: سعی شود از برگزاری مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) به صورتی برگزار شود تا اهداف قیام کربلا برای جوانان و نسل امروز بازگو شود.

 

وی ادامه داد: هیأت های مذهبی، مداحان و روحانیت باید در ایام محرم مراقبت لازم را در سخنرانی ها و مداحی خود داشته باشند تا خدایی ناکرده در عزاداری امام حسین (ع) ریا و خودنمایی وجود نداشته باشد.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی، با اشاره به نعمت ولایت اظهار داشت: ولایت و ولی فقیه نعمت بزرگی است که امروز همه فعالیت های جامعه ما به برکت وجود این نعمت است.

 

امام جمعه نکا ادامه داد: نعمت ولایت مهم‌ترین دستاورد غدیر است و دشمنان در صدد کمرنگ کردن این نعمت بزرگ و ارزشمند هستند که باید مراقب باشیم.

 

وی افزود: هیأت هایی به عنوان یکی از اصلی‌ترین ظرفیت‌های بصیرت بخشی و معرفت‌افزایی در جامعه دینی مطرح هستند و باید همواره مورد توجه خیرین، مسؤولان و صاحبان اندیشه قرار بگیرند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا، در این مراسم گفت: هیأت های مذهبی به عنوان بستر مناسب برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر هستند که باید با همه توان در این زمینه وارد شوند.

 

همچنین حجت الاسلام محمد علی الیاسی افزود: با توجه به در پیش بودن ایام ماه محرم، هیأت های مذهبی از هم اکنون باید در جهت پر رنگ برگزار کردن مراسم ها و تبیین قیام امام حسین(ع) در جامعه تلاش کنند.

 

وی با اشاره به انتخابات شورای هیأت‌های مذهبی خاطرنشان کرد: این انتخابات هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود و امسال سومین سال برگزاری این انتخابات در نکا همزمان با چهارمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی کشور است.

 

حجت الاسلام الیاسی گفت: سومین دوره انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی  در نکا سوم آبان ماه امسال همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود که باید در این رابطه هیأت های مذهبی حضور فعال داشته باشند.

 

وی ادامه داد: حضور هیأت های مذهبی بیانگر اهمیت ادامه کار شورای هیأت های مذهبی است تا برای چهار سال آینده افرادی را برگزینند که برای پیشبرد اهداف شان کمک کار آنان باشند.

 

وی اظهار داشت: گسترش هیأت های مذهبی در جامعه امروزی یکی از ابزارهای موفق در برابر تهاجم فرهنگی غرب است که می تواند در برابر تهاجم های فرهنگی دشمن، تاثیر بسزایی داشته باشد.

 

فرمانده نیروی انتظامی نکا نیز گفت: با توجه به در پیش بودن ماه محرم، همکاری هیأت های مذهبی، دسته های عزاداری و همیاران محرم این شهرستان با نیروی انتظامی برای برقراری نظم در ماه محرم ضروری است.

 

سرهنگ اسماعیل فتحی افزود: باید حرمت محرم در ایام عزای حسینی پاس داشته شود و اشعار و مراثی هم در پاسداشت ساحت مقدس ائمه اطهار(ع) باشد.

 

وی ادامه داد: مداحان و مسؤولان هیات های مذهبی باید در ایام محرم نسبت به احیای امر به معروف و نهی از منکر تلاش کرده و از بیان اشعار موهن و دور از ذهن پرهیز کنند.

 

فتحی گفت: رعایت حجاب و عفاف از جمله تاکیداتی است که باید از سوی هیأت های مذهبی و دست اندکاران فرهنگی در جامعه مورد توجه قرار گیرد و در ایام محرم به این مسئله مهم توجه ویژه اعمال شود./950/پ202/ب

ارسال نظرات