۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۴
کد خبر: ۱۸۷۹۸۷
برنامه هسته ای ایران سبب شد؛

دست و پازدن نتانیاهو در مقابل کری

خبرگزاری رسا ـ در حالی که رژیم صهیونیستی با تکرار ادعاهای بی‌اساس خود خواستار توقف برنامه هسته‌ای ایران است،‌ دولت آمریکا بر ارائه تضمین مبنی بر صلح آمیز بودن این موضوع تاکید دارد.
ديدار جان کري و نتانياهو

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، رویترز در گزارشی از اختلاف نظر آمریکا و رژیم صهیونیستی در چگونگی برخورد با برنامه انرژی هسته ای جمهوری اسلامی ایران خبر داد.


در گزارش رویترز آمده است؛ در حالی که اسرائیل با تکرار ادعاهای خود خواستار توقف برنامه هسته‌ای و عدم نرمش در مقابل ایران است،‌ دولت آمریکا بر ارائه تضمین مبنی بر صلح آمیز بودن این موضوع تاکید دارد.


جان‌کری، وزیرخارجه آمریکا در دیدار با نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ایتالیا دیدار و درباره گفتگوهای سازش و موضوع هسته‌ای ایران مذاکره کردند.


نتانیاهو در این دیدار با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس گفت: ایران نباید قابلیت هسته‌ای نظامی کسب کند و این بدین معناست که تهران نباید سانتریفوژی برای غنی سازی در اختیار داشته باشد.


لازم به ذکر است رژیم صهیونیستی در حالی موضوع هسته ای کشورمان را موجب ناآمنی در منطقه می داند که خود زراد‌خانه هسته‌ای داشته و هیچ یک از کنوانسیون های بین المللی را در این خصوص رعایت نمی کند و با حمایت کردن از القاعده در سوریه موجب تشدید ناآرامی ها در منطقه شده است.


وزیر خارجه آمریکا بر خلاف نظر سران رژیم صهیونیستی در این خصوص گفت: ما به دنبال یک راه حل دیپلماتیک برای موضوع هسته ای هستیم. ما نیاز داریم که بدانیم اقدامات در دست اتخاذ، برنامه هسته‌ای ایران را شفاف و کاملا روش می‌کند و هر گونه برنامه‌ در دست اجرا کاملا صلح آمیز است.


گفتنی است وجود اختلاف دیدگاه در میان سران رژیم صهیونیستی و آمریکا نشان می دهد که این رژیم هر روز در انزوای بین المللی فرومی رود./1415/1409/ح

ارسال نظرات