۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۱۸۸۱۱۳
وزیر امور خارجه:

ایران دعوت حضور در ژنو2 را می‌پذیرد/ از تلاش‌های اخضر ابراهیمی حمایت می‌کنیم

خبرگزاری رسا ـ وزیر امور خارجه کشورمان درباره حضور ایران در اجلاس ژنو2 گفت: اگر از ایران برای حضور در ژنو2 دعوت شود، با عزم کمک کردن برای یافتن راه‌حل سیاسی در این اجلاس حضور می‌یابیم.
محمد جواد ظريف، وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز شنبه چهارم آبان ماه در نشست خبری مشترک با اخضر ابراهیمی، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه، درباره حضور ایران در اجلاس ژنو2 گفت: اگر از ایران برای حضور در ژنو2 دعوت شود، با عزم کمک کردن برای یافتن راه‌حل سیاسی حضور می‌یابیم.

وی با بیان این‌که بعید می‌دانم که هنوز دعوت‌نامه‌ای برای شرکت‌کنندگان ارسال شده باشد، اظهار داشت: ایران تمایل دارد که به پایان دادن این وضعیت بسیار ناگوار در سوریه کمک کند. 

ظریف با اشاره به این‌که همکاری جمهوری اسلامی ایران در گذشته، در موضوعات مختلف، به‌ویژه در افغانستان دستاوردهای بسیار خوبی داشته است، به نقش اخضر ابراهیمی برای ایجاد صلح در گوشه و کنار منطقه به‌ویژه افغانستان اشاره کرد و آن را ایجادکننده امیدواری برای ایران ارزیابی و خاطرنشان ساخت که این امیدواری بتواند در موضوع دردناک فاجعه انسانی در سوریه نقش مؤثری در پایان دادن به این جنگ خانمان سوز و رسیدن به راه‌حل قابل قبول که باعث ثبات در منطقه و جلوگیری از خشونت و افراط در منطقه می‌شود، ایفا کند.

 

وزیر امور خارجه کشورمان ابراز داشت: در گفت‌وگو با اخضر ابراهیمی بر اهتمام جمهوری اسلامی ایران برای پایان دادن به وضعیت مردم سوریه در بُعد انسانی و حل مسأله سوریه از طریق گفت‌وگو بین طرف‌های مختلف سوری تأکید کردم و امیدوارم ایشان در دیدارهایش در منطقه برای رسیدن به یک راه‌حل موردقبول همه طرف‌های سوری موفق باشد و همه کشورهای منطقه هم در این جهت کمک کنند.

 

وی خاطرنشان ساخت: اطمینان می‌دهم که جمهوری اسلامی بر اساس سیاست خود که رسیدن به یک راه‌حل پایدار و جدی در سوریه است، از تلاش‌های اخضر ابراهیمی حمایت می‌کند و برای ایشان آرزوی موفقیت می‌کنم.

 

توافق درباره نوع و روش رسیدن به راه‌حل وظیفه مردم سوریه و گروه‌های سوری است

ظریف توافق درباره نوع و روش رسیدن به راه‌حل را وظیفه مردم سوریه و گروه‌های سوری دانست و با اشاره به این که وظیفه سایر طرف‌های نفوذدار این است که اطراف سوری را برای گفت‌وگو با هم و رسیدن به یک راه‌حل کمک کنند، گفت: ما تنها می‌توانیم در این مسیر به آنها کمک کنیم و جمهوری اسلامی از هرگونه کمک انسانی و سیاسی برای رسیدن به راه‌حل دریغ نخواهد کرد.

 

رییس دستگاه دیپلماسی اظهار داشت: صرف‌نظر از حضور در این نشست، ما براساس دیدگاه اسلامی بر تأمین منافع ملی خود تأکید داریم و ضرورت منافع ملی ما آرامش و جلوگیری از افراط و جنگ‌های فرقه‌ای در منطقه است./956/پ202/ج

 

 

ارسال نظرات