۰۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۱۸۸۶۱۰
امام جمعه کاشان:

آخوند کاشی تاریخ اصیل مکتب امامت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کاشان برگزاری همایش آخوند کاشی در کنار مضجع مطهر محمد ابن امام باقر (ع) را نشانه ارتباط این عالم ربانی با اهل بیت (ع) دانست.
آيت الله عبدالنبي نمازي نماينده ولي فقيه و امام جمعه كاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان،  آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، امروز در اولین همایش آخوند کاشی در مشهد اردهال کاشان، با اشاره به بحران اخلاق و معنویت و هویت حاکم بر جوامع بشری گفت: امروز سخت ترین زمان برای بشریت و انسان هایی است که در جستجوی سعادت و کمال هستند به طوری که اوضاع فکری و اخلاقی و معنوی جوامع بشری به شدت متلاطم است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که، امروز جامعه نیازمند الگوهای هدایت گری هستندکه بتواند از زندگی و اخلاق و سیره و سلوک آنها الهام بگیرند افزود: علما در این مسیر بعنوان الگو، نقش هدایت گر ائمه اطهاررا بر عهده دارند.

 

وی، برخی از علامات را نشانه هدایت بشر توسط خداوند دانست و افزود: در شرایطی که جامعه با بحران معنوی و بی اخلاقی روبروست و به تعبیری دامنه تهاجم فرهنگی دشمن گسترده تر شده است، معرفی چنین الگوها و اسوه هایی که بتواند نقش هدایتگرانه داشته باشند مهم و ضروری است.

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان مهمترین اهداف برگزاری چنین همایش هایی را استخراج شخصیت های علمی و عملی و مردان بزرگی دانست که در اسناد تاریخی مفقود شده اند.

 

به گفته وی چنین شخصیت هایی را باید از لابلای صفحات تاریخ استخراج کرده تا آنها به طلاب جوان، دانشگاهیان و پیروان مکتب وحی و ولایت معرفی شوند که چه شخصیت های بزرگی بوده اند که امروز شایسته تکریم و احترام هستند.

وی افزود: امروز جامعه به داشتن چنین علمایی که دنیا و جاذبه های دنیا نتوانسته آنان را در دام خود اسیر کند افتخار می کند و از داشتن علمایی بر خود می بالیم.

 

آیت الله نمازی از زهد به عنوان یکی از شروط اصلی مراجع دین و همچنین ولی فقیه دانست و با اشاره به این که برخی افراد بر این باورند که زهد تنها یک صفت فردی است و کاربرد اجتماعی ندارد افزود: زهد ضمن این که یک صفت فردی است اما کاربرد اجتماعی و سیاسی دارد.

 

به گفته وی، امروز هیچ رهبری را نمی توانید معرفی کنید که دارای پرونده فساد اخلاقی نباشد اما فقها و مراجع تقلید در مکتب شیعه که سرچشمه هدایت انبیا هستند عاری از هرگونه خطایی هستند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم جامعه را نیازمند الگو و اسوه های دینی دانست و افزود: بزرگان و علمای شیعه همه در نهایت سادگی و فقر زندگی کرده اند که یک نمونه از آنها آخوند کاشی است که به عنوان ثروت پیروان اهل بیت (ع) و تشیع بوده و چنین شخصیت هایی را باید در لابلای تاریخ جستجو و به جامعه و نسل جوان معرفی کرد.

 

امام جمعه کاشان گفت: شیعه از آغاز عصر غیبت کبری تاکنون که رهبری بر عهده علمای دین گذاشته شده است از چنین ویژگی ها و فضائل اخلاقی بهره مند بوده و در قرن اخیر نیز مرحوم ملا محمد آخوند کاشی که از افتخارات کاشان، استان و جهان تشیع است درخشیده است.

 

آیت الله نمازی با اشاره به اینکه آخوند کاشی مرد بزرگی بوده است که برخی از حالات او قابل درک و فهم نیست، افزود: آخوند کاشی شخصیتی است که هنگام اقامه نماز صدای استخوان هایش در حجره اش شنیده می شده است.

 

امام جمعه کاشان از شخصیت هایی مانند آخوند کاشی به عنوان تاریخ اصیل مکتب امامت دانست و افزود: آخوند کاشی شخصیتی استثنایی در بین علما و فقها است که شایسته است فضائل اخلاقی او را برجسته نموده و در اختیار افکار عمومی به ویژه طلاب جوان و دانشجویان قرار داده شود.

 

اولین همایش فقیه وحکیم عارف نامی ملا محمد آخوند کاشی از صبح امروز نهم آبان به مدت دو روز در استان مقدس علی ابن محمد باقر(ع) مشهد اردهال و روستای جوشقان استرک زادگان این عالم ربانی و در دومین روز در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان برگزار می شود. /939/پ202/ع

ارسال نظرات