۱۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۱۸۸۶۷۶
آیت الله ایمانی:

گذشت زمان از انزجار ملت ایران نسبت به آمریکا نمی‌کاهد/ مراسم13 آبان پرشورتر از همیشه برگزار شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس 13 آبان را روز ملی مبارزه با استکبار نامید و با اشاره ظلم و جنایات 60 ساله آمریکا علیه ملت ایران، گفت: هیچ چیز نمی تواند در انزاجار ملت ما نسبت به آمریکا تغییر ایجاد کند.
آيت الله ايماني

آیت الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به 13 آبان، سالروز تسخیرلانه جاسوسی آمریکا، اظهار داشت: اگر فراموش نکرده باشیم امام راحل این اتفاق را انقلاب دوم نام گذاری کردند؛ در این روز کسانی که از سوی آمریکا به نام دیپلمات در ایران جاسوسی می کردند به بند کشیده شدند.

وی افزود: بنابراین همان گونه که برای سالگرد انقلاب اول در روز 22 بهمن هر سال با راهپیمایی سراسری خود احترام قائل هستیم و ارج می نهیم 13 آبان نیز که روز ملی مبارزه با استکبار و روز دانش آموز است باید با همان شکوه، عظمت و جلال برگزار شود.

امام جمعه شیراز با بیان این که ذائقه ملت ایران در 60 سال اخیر نسبت به آمریکایی ها تلخ است، گفت: در طول این سال ها رابطه آنها با ما از روی ظلم، و جنایت بوده است و حتی یک بار دست عنایت و محبت به سوی ما دراز نکرده اند به همین دلیل انزجار ملت ما نیز مداوم و مستمر است و این چیزی نیست که گذشت زمان، تغییر حوادث و فراز و فرودها در آن تأثیر داشته باشد.

آیت الله ایمانی مذاکره ایران با آمریکا را امری مقطعی دانست و ابراز داشت: ممکن است در یک فرصتی با دولت آمریکا مذاکرات و مراوداتی داشته باشیم اما تا خوی استکباری آنها از بین نرود این مبارزه به قوت خود باقی است؛ تا زمانی که دشمن ما حقوق ما را برنگرداند دشمن است شاید در این مقطع نتواند دشمنی کند اما منتظر فرصتی است که دشمنی خود را در شرایط مساعد آشکار انجام دهد.

وی با اشاره به آیه«وَ لَنْ تَرْضَى عَنْکَ الْیَهُودُ وَ لاَ النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ» گفت: این از اعتقادات و باورهای ما است که آنها دشمنی می کنند و از ما راضی نمی شوند مگر این که از انقلاب خود دست برداریم.

آیت الله ایمانی با بیان این که بسیاری از آیات قرآن با کفار، بت پرستان و مشرکان برخورد شدید دارد، خاطرنشان کرد: در کنار اینها جریان صلح حدیبیه قرار دارد که قرآن آن را فتح مبین نامیده است و پیامبر(ص) از آن به عنوان پیروزی بزرگ یاد می کند، بنابراین در مواقعی که لازم باشد مذاکره ای شکل گیرد یا قرار دادی بر اساس منافع دو طرف امضا شود می توان این مسأله را مورد توجه قرار داد هرچند که دشمنی در جای خود وجود دارد.

وی 13 آبان را یکی از روزهای ممتاز تاریخ انقلاب اسلامی دانست و گفت: در این روز مناسبت های مختلفی دست به دست هم داده اند و بر اهمیت این روز افزوده اند؛ روز تبعید امام(ره) به ترکیه، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و شهادت نوجوانان و جوانان دانش آموز در دانشگاه تهران همه در این روز اتفاق افتاده اند./928/ت302/ج

 

ارسال نظرات