۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۸
کد خبر: ۱۸۹۱۱۰
استاد حوزه علمیه قم:

واقعه عاشورا معیار استکبارستیزی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر این که منطق استکبارستیزی برگرفته از فرهنگ عاشورایی است، بیان داشت: کربلا به ما منطق آزادگی، دیانت و استواری می دهد تا در برابر ظالمان بایستیم.
استاد حوزه علميه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید یدالله یزدان پناه، مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی، سه شنبه شب در مراسم عزاداری دهه اول محرم که در حسینیه ارشاد سادات نیاکی آمل برگزار شد با بیان این که محرم که فرا می رسد همه غم های اهل بیت(ع) در دل ها زنده می شود، گفت: بزرگ ترین مصیبتی که برای اهل بیت(ع) روی داده شهادت امام حسین(ع) و یارانشان بود.

 

استاد حوزه علمیه قم، ادامه داد: در عین این که شیعه پی در پی مصیبت دیده بود ولی مصیبت امام حسین(ع) آن قدر برای آنان سنگین بود که همه مصیبت ها را در مصیبت امام حسین(ع) جمع می کرد.

 

وی با بیان این که امام حسین(ع) برای احیای دین و ارزش های اسلامی وارد میدان شد، بیان داشت: شیعه نمی توانست اظهار عزا کند و امامان تا کم ترین فرصتی پیدا شد در دوره امام باقر(ع) زیارت عاشورا از سوی ایشان صادر شده که شدت مصیبت در آن منعکس است.

 

حجت الاسلام یزدان پناه با اشاره به این که در دوره امام سجاد(ع) ایشان چنان تحت پیگرد قرار داشته و خفقان حاکم بود که شیعیان نمی توانستند با ایشان ارتباط برقرار کنند، خاطرنشان کرد: اولین ابراز علنی اظهار مصیبت شیعه به شکل علنی در زیارت عاشورا است.

 

مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی با بیان این که در دوره امام صادق(ع) کمی دست امامان باز شد و گفتند آن صحنه ها چقدر بر ما سخت گذشته است، گفت: ایجاد دسته جات عزاداری از دوره آل بویه و به برکت اهل بیت است که آنان به ما آموختند و گفتند برای امام حسین(ع) عزاداری شود که از ثواب ارزنده و والایی برخوردار است.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که الان اگر بر سر این سفره آماده نشسته و اظهار عزا برای امام حسین(ع) می کنیم به حقیقت زحمات طولانی امامان معصوم(ع) است، ادامه داد: جریان کربلا و عاشورا فقط یک واقعه نبوده و این یک معیار و محک است.

 

وی با تاکید بر این که منطق استکبارستیزی برگرفته از فرهنگ عاشورایی است، بیان داشت: کربلا به ما منطق آزادگی، دیانت و استواری می دهد تا در برابر ظالمان بایستیم.

 

حجت الاسلام یزدان پناه، ادامه داد: همیشه باید با دشمنان بجنگیم که این منطق را امام حسین(ع) به ما آموخته است.

 

مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی با بیان این که وقتی محرم می رسد انسان باید از این سرمایه استفاده کرده و متصل به کشتی نجات اهل بیت(ع) شود تا به سعادت برسد، بیان داشت: اگر انسان از اول محرم دل را آماده کند می تواند در روز عاشورا ارتباط حقیقی با امام حسین(ع) برقرار کند./950/پ202/س

ارسال نظرات