۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۱۹۰۶۷۹

اطلاعات 12 هزار موقوفه کشور به روز شد

خبرگزاری رسا ـ معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه از به روز شدن اطلاعات 12 هزار موقوفه در کشور خبر داد.
سازمان اوقاف و امور خيريه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام والمسلمین «محمد مهدی حاتمی» در نشست هم اندیشی معاونین، مدیران کل استان‌ها و مدیران ستاد سازمان اوقاف خاطرنشان کرد: در ابتدای این فرایند، اطلاعات موقوفات دارای درآمد بالا پس از تائید نهایی وارد سامانه اوقاف شد و پیشرفت‌های خوبی تاکنون در این راه حاصل شده است.


حاتمی بازنویسی و اسکن وقف نامه‌ها و به روز کردن اطلاعات موقوفات را از جمله اقدامات معاونت اوقافی عنوان کرد و افزود: در حوزه تکمیل اطلاعات، بالای 90 درصد اطلاعات تکمیل شده و به روز شده است.


این مقام مسئول متذکر شد: در حوزه بررسی و تائید اطلاعات، در مجموع زحمات زیادی کشیده شد و نهایتا آمار پس از تائید به صورت کشوری ارائه شده است.


وی افزود: از مجموع 22 هزار و 87 مورد موقوفه که در سال گذشته درآمد زا بوده‌اند تاکنون اطلاعات مربوط به  12 هزار و 24 مورد وارد سامانه جامع اطلاعات اوقاف شده است.


وی با اشاره به این مطلب که در برخی از استان‌ها، اقدامات و عملکرد بهتر و در برخی دیگر ضعف و کاستی وجود داشته است، اظهار داشت: استان‌های خراسان رضوی با 4 هزار و 10 موقوفه، اصفهان با 2 هزار 498 موقوفه، خراسان جنوبی با 1702 موقوفه و یزد، تهران، مازندران، فارس و آذربایجان شرقی، از جمله استان‌های فعال در زمینه ورود اطلاعات بشمار می‌روند.


وی یادآور شد: اگر این روند ادامه پیدا کند، تا پایان امسال کار به روز کردن اطلاعات موقوفات کشور به فضل الهی به پایان خواهد رسید.


تصرف عدوانی یک موقوفه در ایام محرم
معاون ثبتی و حقوقی اوقاف استان کرمان از بازپس گیری250 مترمربع از اراضی موقوفات این شهر از دست موقوفه خواران خبر داد.


علی مهر آسا معاون ثبتی و حقوقی اوقاف استان کرمان گفت: در ایام تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی تعدادی از زمین خواران شهر کرمان با توجه
به تعطیلات، اقدام به تصرف عدوانی و حصارکشی یک قطعه زمین از اراضی موقوفات شهر کرمان کردند.


وی بیان داشت: زمین تصرف شده به مساحت 250 مترمربع جزء رقبات موقوفه ظهیرالدوله شهر کرمان در خیابان سرباز است که این رقبه شش دانگ وقف است و زمین خواران با سوء استفاده از ایام تاسوعا و عاشورا اقدام به حصار کشی و تصرف ملک وقفی کرده بودند.


مهر آسا گفت: طبق گزارشاها وتلفن‌های مردمی در این زمینه با اقدام به موقع واحد حقوقی اوقاف و پس از حضور در محل و با توجه به عدم ارایه و وجود مدارک کافی دال بر مالکیت از سوی زمین خواران، با تخریب دیوار از تعدّی آن جلوگیری و پرونده متصرفین جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قانونی ارجاع شد.


وی ادامه داد: موقوفه ظهیرالدوله در سال 1226 هجری قمری با نیت تعزیه داری در ماه محرم نشر معارف اسلامی و توسعه حوزه علمیه و مخارج طلاب علوم دینی توسط واقف بزرگ ابراهیم ظهیرالدوله وقف شده است./966/د102/ی

ارسال نظرات