۰۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۱۹۱۰۷۰

کارگاه آموزشی مهارت‌های بیان تفسیر در زنجان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه استان زنجان از برگزاری کارگاه آموزشی یک روزه مهارت های بیان تفسیر ویژه مبلغان طرح هجرت این استان خبر داد.
کارگاه آموزشی مهارت‌های بیان تفسیر در زنجان برگزار می شود

حجت الاسلام علی ناصر، معاونت تهذیب و تبلیغ مرکز مدیریت حوزه علمیه برادران زنجان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اعلام خبر برگزاری کارگاه آموزشی یک روزه مهارت های بیان تفسیر ویژه مبلغین هجرتی اظهار داشت: این برنامه و کارگاه آموزشی از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه زنجان برای مبلغان طرح های هجرت برگزار می شود.

وی در ادامه هدف از برگزاری چنین کارگاه های آموزشی را آشنایی مبلغین با شیوه های بیان مطالب دانست و تصریح کرد: هدف از برگزاری چنین کارگاه های آموزشی آشنایی هر چه بیشتر طلاب و مبلغین با شیوه های مختلف بیان و انتقال مطالب است که یکی از راه های اصلی برقراری ارتباط بین سخنران و مخاطب همین بیان خوب داشتن است.

حجت الاسلام ناصر در ادامه طریقه بیان مطالب را یکی از هنرهای سخنوری توصیف کرد و عنوان داشت: یکی از هنرهای سخنور طریقه و شیوه بیان مطالب و انتقال آن به مخاطب است که در صورت عملی شدن مخاطب نیز به خوبی با شما ارتباط برقرار می کند و کلاس و منبر شما دیگر به سوی خستگی و خواب آلودگی کشیده نمی شود.

معاونت تهذیب و تبلیغ مرکز مدیریت حوزه علمیه برادران زنجان در ادامه افزود: برخی از سخنران ها و آقایان طلاب که برای تبلیغ اعزام می شوند دارای علم و معلومات بسیاری هستند ولی در هنگام بیان آن عاجز شده و به خوبی نمی توانند مفهوم و هدف خود را به مخاطب انتقال دهند که در این صورت ارتباط خوبی بین مخاطب و سخنران برقرار نمی شود و هدف از آن برنامه و سخنرانی ناقص می ماند.

وی در ادامه آشنایی طلاب و مبلغین با تفسیر قرآن کریم را یک امر ضروری قلمداد و تأکید کرد: طلاب و مبلغین باید با تفاسیر مختلف قرآن کریم آشنایی داشته باشند چون در سخنرانی ها بیشترین بار سخنرانی و استدلال بر روی آیات قرآن کریم است که از آن بیشتر استفاده می شود و لذا طریقه بیان آن هم در فهم مخاطب بسیار مؤثر است.

گفتنی است، این کارگاه آموزشی یک روزه، روز پنج شنبه این هفته در دارالقرآن الکریم زنجان برگزار خواهد شد. /949/پ202/س

ارسال نظرات