۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۱۹۱۶۵۹

نشست تخصصی راهکارهای تبلیغ زکات در اهواز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست تخصصی راهکارهای تبلیغ زکات با حضور مسؤولان کشوری و استانی در شهرستان اهواز برگزار شد.
 زکات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نشست تخصصی راهکارهای تبلیغ زکات با حضور مسؤولان کشوری و استانی و ائمه جمعه خوزستان در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام مسعود بهرام پور، نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این که زکات مسأله خطیری است که خداوند نصرت خود بر جامعه اسلامی را از این طریق پیاده کرده است، اظهار داشت: برگزاری چنین نشست هایی در مسیر تقویت فریضه پرداخت زکات در جامعه اسلامی صورت می گیرد.

در ادامه این مراسم عبدالحسین مقتدایی، استاندار خوزستان ورود انحرافات شهری در روستاها را سبب دوری مردم روستایی نسبت به پرداخت زکات دانست و گفت: باید به گونه ای فرهنگ سازی شود که مردم خود ناظر امور خود باشند.

راهکارهای ائمه جمعه خوزستان جهت ترویج پرداخت زکات

حجت الاسلام قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول پرداخت زکات را در کنار اقامه نماز از واجبات دین الهی دانست و گفت: همان گونه که هر ساله همایش سراسری نماز برگزار می شود باید همایشی سراسری با عنوان زکات نیز برگزار شود.

حجت الاسلام سید محمد امام، امام جمعه شوش، در سخنانی با اشاره به اعزام مبلغ به روستاهای اطراف این شهرستان در جهت تبلیغ زکات اظهار داشت: نشریه هایی در این زمینه تهیه چاپ و توزیع شده است که تأثیر بسزایی در پرداخت زکات از سوی مردم داشته است.

وی به آمار نخست شهرستان شوش در میان دیگر شهرستان های استان خوزستان در زمینه پرداخت زکات اشاره و تصریح کرد: سال گذشته از میان مردم شهرستان شوش و روستاهای اطراف بیش از 6 میلیارد تومان زکات جمع آوری شده است.

حجت الاسلام موسوی، امام جمعه رامهرمز با اشاره به تأثیر صدا و سیما در احیای فریضه زکات خاطر نشان کرد: اتخاذ تدابیری در جهت اختصاص ستون هایی در نشریات به مسأله زکات می تواند تأثیر گذار باشد.

حجت الاسلام نعمت الله خدامی، امام جمعه اندیمشک نیز در سخنانی با اشاره به اعزام بیش از 50 مبلغ به روستاهای شهرستان اندیمشک در جهت تبلیغ امر زکات اظهار داشت: پیش از اعزام مبلغان جلسات توجیهی برای آنان برگزار شد.

حجت الاسلام عبدالنبی موسوی، امام جمعه خرمشهر به اعزم مبلغ به روستاهای اطراف اشاره کرد و گفت: متأسفانه پس از یارانه ای شدن حامل های انرژی کشاورزی مردم نیز با افت مواجه بوده است.

امام جمعه خرمشهر در پایان سخنان خود بیان داشت: در صورت امکان اجزاه برداشت آب به کشاورزان خرمشهری داده شود.

در ادامه این مراسم فرمانداران شهرستان های شوش و شوشتر نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

آیت الله حسن عالمی، رییس شورای زکات کشور، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور،  آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری از حاضران این مراسم بودند./9464/پ202/غ

ارسال نظرات