۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۸
کد خبر: ۱۹۱۹۸۴
مدیر حوزه علمیه امام باقر دامغان:

حجاب جزء نخسیتن مفاهیم تربیتی برای خانواده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام محمد باقر(ع) دامغان گفت: بی تردید مادران تأثیرگذارترین عامل هدایت و سعادت فرزندان خود در آینده‌شان هستند؛ از این رو باید حجاب را در جزء اولین مفاهیم تربیتی دختران خردسال خود قرار دهند.
حجاب و فرشته هاي کوچک زميني حجاب و فرشته هاي کوچک زميني حجاب و فرشته هاي کوچک زميني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام محمد حسن رستمیان، امام جمعه موقت این شهرستان، امروز در همایش «حجاب و فرشته های کوچک زمینی» که با حضور جمعی از دختران خردسال، مادران و مربیان مهدهای کودک در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) دامغان برگزار شد، اظهار داشت: همه نوزادان با فطرتی پاک و خدایی متولد می‌شوند که حفاظت از این فطرت الهی تا رسیدن به رشد عقلانی از وظایف پدر و مادر است.

 

وی با اشاره به روند رشد و آموزش متداول کودکان به‌ویژه دختران خردسال در کشورمان تصریح کرد: بزرگترین هنر و وظیفه والدین، مربیان مهدهای کودک و سپس معلمین آن است که شاخصه‌های فطری این غنچه‌های کوچک را با شرایط دنیای بیرون خانه تطبیق دهند و با توجه به مسائل مهمی همچون پوشش خصوصا در محیط اجتماع از خدشه‌دار شدن آینه وجودی آنها پیشگیری  کنند.

 

مدیر حوزه علمیه امام محمد باقر(ع) دامغان اضافه کرد: پیام فطری یک دختر خردسال آن است که خود را باید در مقابل نامحرم بپوشاند و این نیروی فطری به حدی قوی است که پرده‌داری حتی در مقابل محارم خود را دوست دارد و انجام می‌دهد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این نکته که والدین و به‌خصوص مادران وظیفه دارند کودکان دختر خود را در مقابل تأثیرات منفی دنیای خارج از خانه حفظ کنند، افزود: جای تأسف دارد که بعضی از مادران نه‌تنها به این تکلیف خود عمل نمی‌کنند بلکه دختر بچه‌ها را چون عروسکی ‌می‌پوشانند و می‌آرایند و برای خوش‌آمد دیگران بیرون می‌برند و از تأثیر این رفتار بر آموزه‌های ذهنی این کودک غافل هستند.

 

حجت الاسلام رستمیان تأکید کرد: بدون شک مادر بهترین و تأثیرگذارترین الگوی دختر کوچک خود است، وقتی فرزند پوشش مادر خود را در مقابل نامحرمان میبیند شخصیت یک دختر محجبه و مقید به پوشش مناسب اسلامی در او شکل می‌گیرد.

 

نیرومند‌ترین سلاح کشور ما حجاب دختران ایرانی است

 

امام جمعه موقت دامغان گفت: نیرومندترین سلاح کشور ما حجاب و چادر مشکی آنها به عنوان برترین پوشش است همانا دشمن از بمب و تکنولوژی نظامی ما آنچنان نمی‌ترسد چون خودش نظیر این سلاح‌ها را دارد، بلکه از ایمان ملت ایران، حجاب و عفاف دختران و زنان و اراده و حیای پسران ما در هراس است.

 

مدیر حوزه علمیه امام محمد باقر(ع) در ادامه با خطاب قرار‌دادن دختران خردسال حاضر در این مراسم آنها را فرشتگان زمینی خواند و حجاب و پوششان را مایه سرافرازی و حفظ زیبایی هایشان عنوان کرد و با زبانی کودکانه برخی از دستورات اسلام را برای آنها بیان کرد.

 

گفتنی است، اجرای سرود و دکلمه با موضوع قیام کربلا از سوی دختران خردسال و مداحی حاج قاسم مهرابی از دیگر بخش‌های این مراسم بود که به همت مهد کودک راهیان بهشت شهرستان دامغان برگزار شد./977/ پ202/س

ارسال نظرات