۲۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۱۹۲۱۸۸
امام جمعه دامغان:

حوزه و دانشگاه کانون‌ انسان سازی هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان گفت: حوزه و دانشگاه کانون‌های انسان سازی هستند، وحدت این دو مجموعه در راه و هدف اقتدار علمی و فرهنگی جامعه اسلامی را تضمین می‌کند.
حجت الاسلام ترابي امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام سید محمود ترابی، امام جمعه این شهرستان در خطبه‌های امروز نماز عبادی سیاسی جمعه با گرامیداشت 27 آذر سالروز شهادت آیت الله شهید دکتر محمد مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: از گذشته تا به امروز دشمن همواره به دنبال رو در روی هم قرار دادن حوزه و دانشگاه بوده که تلاش‌های این استاد بزرگوار توطئه‌های آنان را در همان ابتدای پیروزی انقلاب نقش برآب کرد.

 

وی اضافه کرد: امروز کشور ما نیازمند وحدت حوزه و دانشگاه در راه و هدف است تا از ره‌آورد این وحدت اقتدار علمی و فرهنگی ایران اسلامی حاصل شود، بدون تردید رشد علم و معنویت موجبات تعالی جامعه اسلامی را فراهم خواهد کرد.

 

دولت و مردم در مقابل فرهنگ مسؤول اند

 

خطیب نماز جمعه دامغان در ادامه با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: دولت و مردم هر دو در مقابل فرهنگ مسؤول اند، دولت نمی‌تواند آزادی بدهد اما بر فرهنگ عمومی جامعه نظارت نکند، مسئولان خود به‌خوبی می‌دانند که زیر بنای اقتصاد و سیاست کشور و انقلاب ما فرهنگ است.

 

حجت الاسلام ترابی فرهنگ را روح انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: رشد اقتصادی، سیاسی و دینی کشور ما در گرو صیانت از ارزش های فرهنگی مان است و قطعا کاستی و کم‌کاری در این بخش به همه مسائل جامعه لطمه وارد می‌کند به همین دلیل دولت باید بر برنامه‌ها و تحولات فرهنگی جامعه نظارت کامل داشته باشد و کم کاری در این موضوع پذیرفتنی نیست.
 
امام جمعه دامغان خاطر نشان کرد: شعار‌زدگی و پرداختن به حرف و تبلیغات بدون عمل و برنامه‌ریزی سودی به حال فرهنگ جامعه نخواهد داشت، دولت و نهاد‌های فرهنگی باید برنامه‌های خود را به عمل نزدیک کنند و اصول فرهنگی اسلام را مبنای نقشه فرهنگی کشور قرار دهند.

 

بی تفاوتی مسؤولان نسبت به بد‌حجابی تعجب برانگیز است

 

نماینده ولی فقیه در دامغان با انتقاد از نبود یک برنامه منسجم برای مقابله با بد‌حجابی در جامعه و گسترش روز افزون این ناهنجاری، بی تفاوتی مسئولان نسبت به این مسأله را تعجب برانگیز و تأسف‌بار دانست.

 

حجت الاسلام ترابی بد‌حجابی و بی‌حجابی را زمینه‌ساز بسیاری از منکرات در جامعه عنوان کرد و افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید برای ترویج و تبیین فرهنگ عفاف و حجاب با همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها برنامه مدونی را اجرا کند.

 

وی تصریح کرد: متأسفانه بعد از 35 سال همچنان دانشگاه‌های ما حتی در رشته‌هایی که ضرورتی ندارد به‌صورت مختلط اداره می‌شود و به تو‌صیه‌های علما در این زمینه هم توجهی نشده است.

 

امام جمعه دامغان به موضوع حجاب در مراکز دولتی و عمومی هم اشاره کرد و گفت: متأسفانه مردم در بسیاری از موارد نسبت به بی‌حجابی کارکنان بیمارستان‌ها و کارمندان ادارات، بانک‌ها و دانشگاه‌ها معترض هستند که جادارد دولت در این زمینه توجه بیشتری کند.

 

گفتنی است، اعلام تأمین هزینه خرید دستگاه دیالیز مورد نیاز بیمارستان ولایت دامغان از سوی یک خیر نیکوکار و گرامیداشت سالروز شهادت مهندس تندگویان و روز پژوهش از دیگر بخش های خطبه های امروز نماز جمعه دامغان بود./977/پ201/س

ارسال نظرات