۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۱۹۲۶۵۸
حجت الاسلام روحانی هشدار داد؛

جریان های غیر همسو با انقلاب بزرگ‌ترین مانع وحدت حوزه و دانشگاه

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با تأکید بر برداشتن گام های مؤثرتر به منظور تقویت وحدت حوزه و دانشگاه گفت: نگذاریم جریان های غیر همسو با انقلاب و اسلام در دانشگاه ها رشد کنند و جولان بدهند که متأسفانه در زمانی وحدت میان حوزه و دانشگاه نه تنها به دست نیامد بلکه ذره ذره کاهش پیدا کرد و این خطری بزرگ است.
حجت الاسلام حسن روحاني، امام جمعه بابل

حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل با اشاره به سالروز شهادت شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه به جلوه های وحدت میان این دو مرکز بزرگ علمی کشور اشاره کرد و گفت: از جمله جلوه های وحدت میان حوزه و دانشگاه احترام نسبت به یکدیگر است چون دانشگاه و حوزه محل تعلیم و تربیت است.

 

وی با اشاره به این که معنای وحدت این نیست که حوزی دانشگاهی بشود و دانشگاهی راه حوزه را در پیش بگیرد، افزود: بلکه معنی وحدت این است که در اهداف کلی نظام اسلامی با هم هماهنگ باشند و اگر بتوانند بدون اصطکاک با یکدیگر و در کنار هم باشند می توانند در اهداف نظام اسلامی مشارکت کنند. 

 

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیاء بابل به برخی تلاشگران در عرصه وحدت میان حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: شهیدان مطهری، مفتح، بهشتی و باهنر شخصیت های گرانقدری بودند که در این عرصه تلاش کردند.

 

امام جمعه بابل گفت: شهید مطهری حوزه علیمه را با همه وجاهت ترک کرد و به دانشگاه آمد و برخی به او گفتند که خودت را ضایع کردی که ایشان در پاسخ فرمود که ابدا و آثار و برکات این کار ایشان بعدها خودش را نشان داد و دیدیم که ایشان و دیگر شخصیت ها کانونی در دانشگاه ها  برای محوریت  دین و ارتباط و وحدت در دانشگاه ها شدند.

 

حجت الاسلام روحانی با تاکید بر برداشتن گام های مؤثرتر در راه وحدت میان حوزه و دانشگاه تصریح کرد: باید در این زمینه تلاش های بیشتری صورت بگیرد و موانعی که بعضی ها ایجاد کردند و می کنند، برداشته شود.

 

وی تأکید کرد: نگذاریم جریان های غیر همسو با انقلاب و اسلام در دانشگاه ها رشد کنند و جولان بدهند که متأسفانه در زمانی وحدت میان حوزه و دانشگاه نه تنها به دست نیامد بلکه ذره ذره کاهش پیدا کرد و این خطری بزرگ است.

 

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیاء بابل با بیان این که هر گاه حوزوی و دانشگاهی به همدیگر نزدیکتر و مأنوس بودند و رابطه قلبی با هم پیدا کردند و دست در دست هم دادند و درحیطه علمی خود در ارتباط با اهداف کلی نظام اسلامی قدم برداشتند بر صلابت دانشگاه و اقتدار حوزه و بر عظمت نظام اسلامی افزوده شده است، گفت: اگر خدای ناکرده بر طبل جدایی این دو قشر بکوبیم، بدانیم این آغاز یک خطر برای جامعه ی اسلامی ما است.

 

امام جمعه بابل  با ابراز نگرانی و انتقاد از جولان جریانی در دانشگاه ها برای تغییر فضای کنونی و ایجاد فضای غیر آرام علمی در کشور گفت:  در چند مدت اخیر شاهدیم که برخی از دانشگاه های کشور هیأتی به عنوان بازرسی و نماینده ویژه وزارت علوم از جمله دانشگاه های مازندران حضور پیدا کردند و با این کار فضای امن دانشگاه را به هم می ریزند.

 

وی با تأکید بر این که این گروه ها اجازه چنین کاری را ندارند، گفت: این افراد تنها وظیفه بازرسی دارید نه این که دو دسته مخالف و موافق مقابل یکدیگر درست کنند.

 

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیاء بابل با بیان این که شنیده می شود بعضی از این گونه افراد ارتباطی با جریان فتنه 88 دارند، گفت: متأسفانه جریانی که رهبر معظم انقلاب صریحاً تعبیر فتنه را در ارتباط با آن به کار برده است می خواهند در دانشگاه ها جان دوباره پیدا کنند و اگر مدیری بخواهد جا به جا شود راه کار مشخصی دارد و این حق هر دولتی است که می تواند مدیری را بردارد و مدیر دیگر را جایگزین کند، البته باید مدیر انتخاب شده متناسب با فضای دانشگاه و نظام اسلامی باشد نه هر فردی با سابقه آنچنانی بیاید و مدیر بشود./950/ت302/س

ارسال نظرات