۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۱۹۳۴۳۶
رییس اداره اوقاف آمل:

وقف های جدید نیاز اساسی جامعه امروز است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف آمل با اشاره به این که دفاع از موقوفات مسأله ای فرابخشی است، بیان داشت: همه دستگاه ها وظیفه دارند تا در این راستا گام بردارند و خبرنگاران باید مطالبه گر در خصوص اجرای نیت واقفان باشند.
رييس اداره اوقاف آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام رسول علیخانی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل عصر امروز در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران برگزار شد با گرامی داشت هفته وقف، گفت: شهدا بهترین واقفان انقلاب اسلامی هستند و هر مجموعه ای که بتواند سطح فعالیت های خود را بالا ببرد در راستای اعتلای ارزش های والای نظام اسلامی گام برداشته است.

 

وی با اشاره به این که دفاع از موقوفات مسأله ای فرابخشی است، بیان داشت: همه دستگاه ها وظیفه دارند تا در این راستا گام بردارند و خبرنگاران باید مطالبه گر در خصوص اجرای نیت واقفان باشند.

 

رییس اداره اوقاف آمل با بیان این که اوقاف یک اداره انفعالی نبوده و برای تمام کارهای خود برنامه و طرح جامعی دارد، خاطرنشان کرد: در قسمت فرهنگی اولویت های ویژه ای داریم که از جمله آن طرح تربیت حافظان قرآن کریم است.

 

حجت الاسلام علیخانی با تاکید بر این که باید اطلاع رسانی درستی از موقوفات صورت گیرد، گفت: سازمان اوقاف برای موقوفات ماه های محرم و صفر برنامه ویژه ای دارد تا این موقوفات در مسیر درستی ساماندهی شود.

 

وی با اشاره به این که وقف های جدید نیاز اساسی جامعه امروز است، اضافه کرد: باید فرهنگ سازی درستی در جامعه صورت گیرد تا وقف هایی با محوریت پژوهش، ازدواج، مسکن و درمان در جامعه ترویج پیدا کند.

 

رییس اداره اوقاف آمل با بیان این که سازمان اوقاف به دنبال تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی است،گفت: قصد داریم مرکز تخصصی تربیت حافظان قرآن کریم را با محوریت بقاع در آمل راه اندازی کنیم.

 

حجت الاسلام علیخانی به برنامه های هفته وقف در شهرستان آمل اشاره کرد و گفت: در هفته وقف پایگاه اطلاع رسانی اداره اوقاف و امور خیریه آمل راه اندازی می شود.

 

وی با اشاره به این که تبلیغات محیطی با محوریت گسترش فرهنگ وقف در شهرستان صورت می گیرد، بیان داشت: بزرگ ترین نمایشگاه همه واقف باشیم استان مازندران در آستان امام زاده ابراهیم(ع) برپا می شود که غرفه های بصیرت، حجاب، اسناد وقفی و عملکرد امام زادگان و بقاع متبرکه و اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان در اختیار شهروندان قرار می گیرد که در این نمایشگاه راه اندازی بخش مشاوره وقف نیز در نظر گرفته شده است.

 

رییس اداره اوقاف آمل با تاکید بر این که جلسات پرسش و پاسخ با حضور اقشار مختلف مردمی برگزار می شود، ادامه داد: ما وظیفه داریم تا به صورت شفاف پاسخگوی سؤوالات مردمی در حوزه وقف و موقوفات باشیم.

 

حجت الاسلام علیخانی، اضافه کرد: برگزاری محفل انس با قرآن کریم، برگزاری دعای ندبه، مراسم رحلت پیامبر گرامی اسلام(ع)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) در دستور کار قرار دارد.

 

وی با بیان این که همایش یاوران وقف در این هفته برگزار می شود، گفت: در این مراسم 35 نفر از فعالان حوزه وقف و خبرنگاران برجسته در این عرصه در کنار مدیران اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان آمل پس از انقلاب تجلیل خواهند شد.

 

رییس اداره اوقاف آمل با تاکید بر این که نشست های صنفی با اصناف مختلف برگزار می شود، ادامه داد: به مناسبت هفته وقف فیلم یاوران حق از سوی اداره اوقاف آمل آماده می شود که در شبکه سه سیما و شبکه تبرستان پخش خواهد شد.

 

حجت الاسلام علیخانی با تاکید بر این که امام زادگان و بقاع متبرکه باید در خط مقدم فعالیت های فرهنگی حضور داشته باشند، گفت: 102 بقعه متبرکه و 89 امام زاده در شهرستان آمل وجود دارد که باید در راستای ترویج فرهنگ قرآنی گام های ارزنده ای برداشته شود./950/پ202/ب

ارسال نظرات