۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۱۹۳۵۶۹

القاعده عامل کشتن شطح

خبرگزاری رسا ـ پس از تحقیقات اولیه صورت گرفته در خصوص انفجار روز جمعه در بیروت، مشخص شد یک گروه وابسته به القاعده عامل این انفجار بوده است.
انفجار خودرو در بيروت

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، روز جمعه انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در مرکز شهر بیروت باعث کشته شدن محمد شطح، وزیر دارایی سابق لبنان، شده بود.

 

ائتلاف 14 مارس، همچون گذشته انگشت اتهام را به سوی حزب الله گرفت و این حزب را عامل بمب گذاری معرفی کرد؛ اما با انتشار نتیجه اولیه تحقیقات در روزنامه السفیر مشخص شد، گروه های وابسته به القاعده عامل کشته شدن شطح شده اند.

 

نیروهای امنیتی لبنان پس از این انفجار 2 تن را دستگیر کردند که در اعترافات خود گفته اند چند ماه پیش، پس از دزدیدن یک خودرو آن را به صیدون برده و به یکی از رهبران گروه فتح الاسلام تحویل داده اند.

گروه تروریستی فتح الاسلام، یکی از زیر شاخه های القاعده به حساب می آید.

 

در همین راستا نجیب میقاتی، نخست وزیر موقت لبنان، پس از دیدار با اعضای شورای عالی دفاعی لبنان خواهان تشکیل فوری دولت وحدت ملی شد و گفت این انفجار ثبات لبنان را هدف گرفته بود.

 

میقاتی افزود: این انفجار ثبات لبنان را هدف قرار داد. اکنون زمان تسویه حساب بر سر اختلافات سیاسی و اتهام‌زنی نیست. از سرگیری اعتماد بین احزاب مختلف به یک اولویت تبدیل شده است./1420/ 1409/ح

 

ارسال نظرات