۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۱
کد خبر: ۱۹۳۵۷۷

دعوای مقامات آمریکا چرت بیکاران را پاره کرد

خبرگزاری رسا ـ بنابر آن قانون، کسانی که کارشان را از دست داده‌اند تا ۷۳ هفته، ماهانه حقوقی برابر با ۱۱۶۶ دلار در ماه دریافت می‌کردند.
بيکاري در آمريکا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا؛ بی بی سی فارسی در خبری گفت: به دنبال انقضای یک قانون اضطراری فدرال حقوق بی‌کاری بیش از یک میلیون آمریکایی قطع می‌شود.


این قانون در اواخر زمان ریاست جمهوری جورج بوش در سال 2008 میلادی وضع شد و تا آخر ماه دسامبر سال 2013 هر سال تمدید می‌شد. اما قانون‌گذاران امسال نتوانستند پیش از تعطیلات زمستانی به توافقی برای ادامه آن دست بیابند.


قابل ذکر است بنابر آن قانون کسانی که کارشان را از دست داده‌اند تا 73 هفته، ماهانه حقوقی برابر با 1166 دلار در ماه دریافت می‌کردند.


کاخ سفید می‌گوید که میلیون‌ها خانواده با حقوق بی‌کاری مطرح در این قانون از خطر فقر رها شدند. اما رقبای جمهوری‌خواه باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا می گویند این قانون سالانه 25 میلیارد دلار خرج دارد و پرداختش برای کشور گران تمام می‌شود.


دو ماه پیش هم اختلاف نظر نمایندگان دو حزب عمده آمریکا در کنگره آمریکا به تعطیلی دولت انجامید که بدون بودجه مانده بود.


آقای اوباما قول داده تا به مجرد بازگشایی کنگره در اوایل ماه ژانویه برای تمدید این قانون تلاش کند.


مقام‌های آمریکایی می‌گویند که حدود یک میلیون و سیصدهزار آمریکایی که از این قانون استفاده می‌کردند از دریافت پول ماهانه محروم می‌شوند.


میلیون‌ها نفر هم در سال آینده میلادی حقوق بی‌کاری ایالتی‌شان را از دست خواهند داد که در بسیاری از ایالت‌ها تنها برای شش ماه پرداخت می‌شود.


در سال 2008 که آمریکا دچار رکود اقتصادی شد، این قانون برای کسانی وضع شد که کارشان را از دست دادند و نتوانستند شغل جدیدی بیابند.


هم اکنون حدود و چهار میلیون و یکصدهزار آمریکایی شش ماه یا بیشتر است که بی‌کار هستند.
/1421/1409/ح

ارسال نظرات