۰۹ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۴
کد خبر: ۱۹۳۶۹۵
مدیر مدرسه علمیه نبی اکرم تهران:

قرآن و عترت با هم سعادت جامعه را تأمین می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) تهران با اشاره به حدیث ثقلین، کتاب خدا و عترت را توأمان عامل سعادت و جوابگوی نیازمندی‌های جامعه انسانی دانست و گفت: کتاب‌الله به تنهایی نمی‌تواند نیازهای انسان را تأمین کند.
حجت الاسلام سيدجلال بني هاشمي، مدير مدرسه علميه نبي اکرم(ص) تهران

حجت‌الاسلام سید جلال بنی هاشمی، مدیر مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به مناسبت فرارسیدن سالروز رحلت جانسوز خاتم انبیا حضرت محمد مصطفی(ص)، به تحلیل و بررسی گوشه‌هایی از حیات نورانی آن حضرت پرداخت.

وی با اشاره به آیه شریفه «لَقَدْ مَنَّ اللّهُ عَلَى الْمُؤمِنِینَ إِذْ بَعَثَ فِیهِمْ رَسُولاً مِّنْ أَنفُسِهِمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِهِ وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُم الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ وَإِن کَانُواْ مِن قَبْلُ لَفِی ضَلالٍ مُّبِین»، ابراز داشت: خداوند متعال برحسب لطف بی‌پایان خود و منت بر عالم بشریت، فردی را به خصوصیاتی، به جهت هدایت انسان‌ها به‌عنوان پیامبر فرستاد تا مردم کره زمین به‌واسطه پیروی از آن بزرگمرد به سعادت دنیا و عقبی نایل گردند.

حجت‌الاسلام بنی هاشمی «وصایت و جانشینی» را از مباحث با اهمیت در دوران حیات پیامبراکرم(ص) و پس از آن دانست و ابراز داشت: پیامبراکرم(ص) در یوم‌الانذار و مواقع مختلف این مسأله را گوشزد می‌کردند.

مدیر مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) تهران در ادامه با اشاره به حدیث ثقلین، کتاب خدا و عترت را توأمان عامل سعادت و جوابگوی نیازمندی‌های جامعه انسانی دانست و با اشاره به این‌که کتاب‌الله به تنهایی نمی‌تواند احتیاجات انسان را تأمین کند، افزود: قرآنِ صامت و قرآنِ ناطق هردو باهم سعادت و خوشبختی جامعه را تأمین می‌کنند و هیچ‌وقت از هم جدا نیستند، لذا باور حسبنا کتاب‌الله، خیالی بیش نخواهد بود.

وی با بیان این‌که در درجه نخست وجود بی‌بدیل شخص پیامبراکرم(ص) است که قابلیت و صلاحیت دارد تا قانون الهی را از کتاب خدا استخراج کرده، روشن کند و دراختیار عامه مردم جهان قراردهد، اظهار داشت: کسی به غیر از آن حضرت، حق وضع و جعل قانون اسلام را نداشته و نخواهد داشت زیرا تنها اوست که واسطه بین خالق و مخلوق و خلیفه الله فی الارض است و واجبات، محرمات، مستحبات، مکروهات و مباحات را از منبع وحی دریافت و به مردم منتقل می‌کند.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: این مسأله تا زمانی که  پیامبراکرم(ص) در حیات و همراه با مردم است، ادامه داشته اما از زمانی که او از میان رخت بربست، و رحلت فرمود، ازطرفی مردم به‌دلیل نیازمندی‌هایشان و از طرفی دیگر باید شخصی که مجری احکام الهی باشد، توسط ایشان انتخاب شده باشد.

مدیر مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) تهران بیان داشت: هرکس را که خود آن حضرت از جانب خدای حکیم منصوب نموده، لایق و شایسته این‌ کار است و آن به غیر از وجود مبارک امیرمؤمنان علی بن ابیطالب(ع) و فرزندان پاک ایشان نیستند زیرا  مجری احکام الهی بوده و می‌توانند نیازمندی‌های جامعه بشریت را جوابگو باشند.

وی با بیان این‌که وجود مبارک امیرمؤمنان(ع) در تمام سختی ها و لحظات همراه با رسول خدا(ص) بوده است، افزود: پیامبراکرم(ص) مسأله وصایت و جانشینی را در حجه الوداع مطرح کرده و با صراحت تمام و با همه وجود و به امر خداوند، با بیان «من کنت مولاه فهذا علی مولاه» امیرمؤمنان علی(ع) را درمیان انبوه جمعیت معرفی نموده و به این سمت برگزیدند.

استاد حوزه علمیه یادآورشد: همه حجاجی که در آن روز حاضر بودند، ندای ملکوتی پیامبراکرم(ص) را شنیدند امام متأسفانه به‌خاطر مسائل سیاسی حرف خدا و پیامبر(ص) را کنار گذاشتند./956/ت302/ی

ارسال نظرات