۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۱۹۴۵۳۷

کشتن سیاه پوست قانونی بود

خبرگزاری رسا ـ دادگاهی در لندن کشتن یک سیاه پوست را قانونی بودن اقدام پلیس عنوان کرد.
خانواده مارک دوگان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، به گزارش شبکه خبری یورونیوز، حکم هیات قضایی لندن مبنی بر قانونی بودن اقدام پلیس در کشتن مارک دوگان، خشم خانواده او و جامعه سیاهپوستان لندن را به همراه داشت.


در هنگام اعلام حکم، گروهی از معترضان به آن به همراه اعضای خانواده مارک دوگان در بیرون ساختمان دادگاه تجمع کردند. معترضان خشمیگن مانع خواندن بیانیه پلیس در بیرون دادگاه شدند.


8 نفر از 10 عضو هیات قضایی مسئول بررسی این موضوع اعلام کردند که نیروهای پلیس در تیراندازی که منجر به مرگ مارک دوگان شد قانون شکنی نکردند.


کارول دوگان، خاله مارک، پس از اعلام حکم دادگاه، قتل مارک دوگان را آدمکشی خواند و گفت: اکثریت مردم این کشور می دانند که مارک به قتل رسید. او به قتل رسید و ما هنوز به این مساله باور داریم. ما تا پای جان به جنگ خود برای عدالت ادامه می دهیم. برای مارک، برای فرزندان او و برای همه کسانی که در زندان جان خود را از دست می دهند. ما دست از تلاش برنمی داریم. اگر عدالت نباشد، صلح هم نخواهد بود.


با وجود این که 8 نفر از 10 عضو هیات منصفه قانع شدند که مارک دوگان در لحظه روبرو شدن با پلیس اسلحه ای در دست نداشت، به قانونی بودن اقدام پلیس در تیراندازی که منجر به مرگ او شد رای دادند.


گفتنی است، مرگ مارک دوگان در تابستان سال 2011 میلادی، منجر به وقوع شورش های خیابانی کم سابقه ای در لندن و مناطق دیگری از انگلستان شده بود.


بسیاری از معترضان به اقدام پلیس در تیراندازی به مارک دوگان و حکم دادگاه مبنی بر قانونی بودن آن، اعتقاد دارند که این اتفاق نمونه ای از بدرفتاری رایج پلیس با سیاهپوستان در جامعه انگلستان است./1415/ 1409/ح

ارسال نظرات