۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۱۹۵۸۲۲
مسؤول کمیته مساجد ستاد دهه فجر:

مسجد بهترین مکان برای تبیین دستاوردهای انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول کمیته مساجد ستاد دهه فجر با بیان این‌که مساجد نقش تأثیرگذاری در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کردند، گفت: از ظرفیت مساجد باید به بهترین شکل برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی استفاده کرد.
حجت الاسلام ارباب سليماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی مسؤول کمیته مساجد ستاد دهه فجر امروز در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه قم، با بیان این‌که در ارتباط با انقلاب اسلامی کمیته‌های مختلفی شکل گرفته است، گفت: کمیته مساجد نیز از جمله این کمیته‌ها است.

وی با اشاره به اقدامات کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی، ابراز کرد: این کمیته با استفاده از ظرفیت مساجد کشور به دنبال تبیین نقش مساجد در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی است.

مسؤول کمیته مساجد ستاد دهه فجر برگزاری مراسم‌های ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی را از دیگر برنامه‌ها و فعالیت‌های کمیته مساجد ستاد دهه فجر ذکر کرد.

حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی ادامه داد: برای بیشتر آشنا کردن مردم با انقلاب اسلامی و فداکاری‌های مردم در ایام‌الله دهه فجر سال 57 نیازمند کمک طلاب و مبلغان حوزه علمیه به ویژه در مناطق محروم هستیم.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور از تشکیل جلسات کمیته مساجد در سطح ملی خبر داد و گفت: در این نشست‌ها سعی شده مسائلی همچون برگزاری یادواره‌های شهدا، نشست‌های تخصصی و گفتمان‌های مرتبط با دستاوردهای انقلاب اسلامی و پاسخ به شبهات برگزار شود.

وی ادامه داد: در ایام‌الله دهه فجر برنامه ریزی شده تا با تجلیل از خانواده‌های شهدای انقلاب از رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های شهدا و مقام ایشان تجلیل به عمل آید.

مسؤول کمیته مساجد ستاد دهه فجر ادامه داد: در شب‌های ایام‌الله دهه فجر برنامه 10 شب 10 مسجد با حضور سخنرانان ویژه در دستور کار قرار دارد که در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی با بیان این‌که در ایام‌الله دهه فجر جشنواره‌ها و مسابقات متنوع فرهنگی در قالب جشنواره «مسجد پایگاه انقلاب» برگزار می‌شود، افزود: افتتاح و راه‌اندازی مراکز دینی فرهنگی در جوار مساجد از جمله کانون‌های فرهنگی هنری و کتابخانه از دیگر اقدامات است.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان این‌که مساجد نقش بی بدیلی در شکل گیری انقلاب اسلامی ایفا کردند، اظهار داشت: در ایام‌الله دهه فجر از فجر آفرینان در مساجد و محلات تقدیر به عمل می‌آید.

وی با اشاره به این‌که به مناسبت‌های واقع شده در ایام‌الله دهه فجر توجه ویژه‌ای خواهد شد، گفت: ولادت امام حسن مجتبی(ع) و وفات حضرت معصومه(س) در این ایام است که قطعا مورد توجه قرار خواهد گرفت.

مسؤول کمیته مساجد ستاد دهه فجر با اشاره به این‌که این فعالیت‌ها زمینه‌ای است برای حضور حداکثری مردم در راهپیمایی 22 بهمن، ابراز کرد: همه نهادها برای بهتر برگزار شدن راهپیمایی 22 بهمن در حال تلاش و فعالیت هستند.

حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی در پایان بیان کرد: از ظرفیت مساجد باید به بهترین شکل برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی بهره‌مند شد./927/پ202/ع

ارسال نظرات