۰۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۱۹۵۸۸۱
امام جمعه ارومیه:

نمی توان به تعهدات کشورهای استکباری اعتماد کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ارومیه مذاکرات ژنو دو را از مهم ترین موضوعات سیاسی جهان برشمرد و گفت: ممانعت از دیلپلمات های ایرانی در این مذاکرات با وجود دعوت رسمی از مسؤولان بلندپایه سیاسی کشورمان نشان می دهد که هیچوقت نمی توان به قول و قرارهای کشورهای استکباری اعتماد کرد.
حجت الاسلام قريشي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه  مذاکرات ‍‍ژنو 2 در خصوص حل و فصل مسائل سیاسی کشور سوریه را از مهمترین موضوع های سیاسی جهان برشمرد و گفت: متاسفانه به علت کارشکنی های دولت های استکباری از حضور ایران در این اجلاس جلوگیری شد.

 

وی با بیان این که کارشکنی های استکبار برای دولت و ملت ایران تازگی ندارد، تصریح کرد: ممانعت از حضور دیلپلمات های ایرانی در این مذاکرات با وجود دعوت رسمی از مسؤولان بلندپایه سیاسی کشورمان نشان می دهد که هیچوقت نمی توان به قول و قرارهای کشورهای استکباری اعتماد کرد.

 

خطیب جمعه ارومیه با تاکید بر این که اقتدار و عظمت ایران اسلامی نباید به سادگی دستخوش ناملایمات ها شود، تاکیدکرد: اقتدار و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دستان مسؤولان نظام است و این اقتدار طی 35 سال مجاهدت و رشادت مردم ولایی ایران اسلامی و رهبری داهیانه حضرت امام راحل به دست آمده و نباید به این راحتی دستخوش ناملایمات و مصائب شود.

 

حماسه دوم بهمن از اذهان مردم پاک نمی شود

حجت الاسلام قریشی در ادامه با گرامیداشت سالروز حماسه دوم بهمن مردم ارومیه ادامه داد: دوم بهمن روز مقاومت و رشادت مردم انقلابی شهر ارومیه در واقعه مسجد اعظم و به توپ بستن این مکان مقدس است که با شجاعت حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا حسنی در برابر ایادی رژیم شاهنشاهی به وقوع پیوست.

 

وی دوم بهمن را از روزهای به یاد ماندنی و تاریخی مردم ارومیه و آذربایجان غربی خواند که پس از گذشت 35 سال هنوز از اذهان پاک نشده و نخواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به انتصاب های جدید در استان گفت: پذیرش مسؤولیت امانتی بزرگ و حیاتی است که باید در حفظ و نگهداری آن نهایت دقت نظر را داشت.

وی تاکید کرد: مسؤولیت ها و پست های اداری باید به دست افراد کاردان، مدیر، مدبر و امانت دار سپرده شود که در غیر این صورت لطمات جبران ناپذیری به پیکره امور کشور وارد می شود.

 

حجت الاسلام قریشی در پایان با تبریک میلاد حضرت نبی اکرم (ص) و حضرت امام صادق (ع) به ویژگی های پیامبر اکرم (ص) اشاره و خاطرنشان کرد:  رشادت، شجاعت، تواضع، سخاوت، بردباری، خانواده دوستی و مردمداری از ویژگی های بارز نبی مکرم اسلام است که باید تمامی مسلمانان در راستای عمل به آنها تلاش کنیم.

 

لازم به ذکر است، پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن سخنرانی حجت الاسلام یوسف خانی، نماینده ملی فقیه در پادگان مالک اشتر ارومیه، بیانیه های جداگانه ای از سوی ۷۲تن از دانشجویان دانشگاه ارومیه و بیانیه دیگری از سوی 40 تن از دانشجویان اهل سنت دانشگاه تهران در خصوص بیعت با منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ایران قرائت شد./936/پ203/ب

ارسال نظرات