۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۱۹۶۰۸۸

تظاهرات فلسطینیان علیه آمریکا

خبرگزاری رسا ـ مردم شهرهای فلسطین در اعتراض به طرح صلح جان کری در شهرهای نابلس و الخلیل تظاهرات کردند.
تظاهرات فلسطينيان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، فلسطینی‌ها در کرانه باختری رود اردن، علیه پیشنهاد جان کری، وزیر خارجه آمریکا، برای به اصطلاح مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی تظاهرات کرده‌اند.

 

این تظاهرات روز گذشته در شهرهای نابلس و الخلیل برگزار شد، در حالی که تظاهرات‌کنندگان، با سردادن شعار، طرح کری برای صلح را محکوم می‌کردند. آنها از تشکیلات خودگردان فلسطین، خواستند تا این پیشنهاد را که هدفی جز از بین بردن مساله فلسطین ندارد، رد کند.

 

معترضان در ادامه افزودند که در این مذاکرات، حق فلسطینی‌ها برای بازگشت، انکار شده است و به رژیم اشغالگر اجازه داده می‌شود تا به شهرک‌سازی‌های غیرقانونی خود در مناطق اشغالی ادامه دهد.

 

فهمی شاهین از حزب خلق فلسطین، خطاب به تظاهرات‌کنندگان در الخلیل گفت که تشکیلات خودگردان باید فورا مذاکرات صلح را متوقف و حمایت آمریکا از این مذاکرات را رد کند.

 

فلسطینی‌ها به دنبال این هستند تا یک دولت مستقل در مناطق کرانه باختری، قدس شرقی و منطقه محاصره شده نوار غزه، ایجاد کنند و از رژیم صهیونیستی خواسته‌اند از مناطق اشغال شده فلسطین، عقب نشینی کنند.

 

با وجود این، تل‌آویو، از بازگشت به مرزهای 1967 خودداری کرده است و تمایلی به بحث در مورد مساله قدس ندارد.

 

رژیم اشغالگر قدس همچنین می‌خواهد که حضور نظامی خود در دره اردن را بر اساس هر توافقی حفظ کند، ولی فلسطینی‌ها می‌گویند که نیروهای بین‌المللی باید برای تامین امنیت در این منطقه مستقر شوند.

 

در حال حاضر مسئله شهرک سازی های غیر قانونی رژیم اشغالگر قدس مهم ترین مانع بر سر راه مذاکرات صلح است./1420/ 1409/ح

 

ارسال نظرات