۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۱۹۷۹۰۷
از سال آینده؛

حوزه علمیه سفیران هدایت در خوی راه اندازی می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه علمیه خوی گفت: مجوز راه اندازی حوزه علمیه سفیران هدایت دریافت شده و اقدامات برای شروع فعالیت آن از سال آینده در حال انجام است.
حجت الاسلام سيد رضي موسوي شكوري امام جمعه شهرستان خوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه و رییس حوزه های علمیه خوی، امروز در جمع طلاب این شهرستان با اشاره به دریافت مجوز حوزه علمیه سفیران هدایت افزود: مقدمات لازم برای شروع فعالیت این مدرسه حوزوی از سال آینده در حال انجام است.

 

وی با اشاره به چگونگی فعالیت این مرکز علوم دینی گفت: حوزه علمیه سفیران هدایت به منظور تربیت مبلغان دینی راه اندازی می شود و طلاب با شرط اعزام به مناطق برای امر تبلیغ پذیرش می شوند.

 

حجت الاسلام شکوری خاطرنشان کرد: در این صورت حوزه علمیه به صورت پنج ساله با شرایط خاص به پذیرش پرداخته و در طول این مدت مبلغ‌هایی توانمند را تربیت می‌کند.

 

امام جمعه خوی با اشاره به این که شهرستان خوی دارای سه مدرسه حوزوی است، گفت: با آغاز فعالیت حوزه علمیه سفیران هدایت این تعداد به چهار باب افزایش می یابد.

 

وی گفت: به جز ارومیه، خوی دومین شهرستانی است که در آن طلاب در سطح دو تربیت می شوند.

 

حجت الاسلام شکوری از فعالیت دو مدرسه امین در شهرستان خوی خبر داد و گفت: این مدارس بر اساس تفاهم نامه مرکز مدیریت حوزه های علمیه با آموزش و پرورش استان به صورت هیأت امنایی اداره می شوند.

 

رییس حوزه های علمیه خوی خاطرنشان کرد: یکی از این مدارس دخترانه و دیگری پسرانه است که از سال جاری فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

 

گفتنی است، در شهرستان خوی سه مدرسه علمیه نمازی، مدرسه امام خمینی (ره) و مدرسه خواهران الزهرا(س) فعالیت دارد.

 

در حال حاضر 500 طلبه در شهرستان خوی مشغول فراگیری علوم دینی و معارف اسلامی هستند که از این تعداد 300 طلبه خواهر هستند./936/د101/س

ارسال نظرات