۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۱۹۸۴۷۴
حجت الاسلام ابراهیمی:

خانواده بیشترین نقش در کنترل فرزندان را دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهر انار با توجه به وظیفه مسؤولان در مقابل جنگ نرم اظهار داشت: مسؤولان باید زمینه فرهنگ سازی را در جامعه آماده کنند و راه های نفوذی که دشمن از آن ها عبور می کنند را بگیرد.
حجت الاسلام ابراهيمي امام جمعه انار

حجت الاسلام حسین ابراهیمی، امام جمعه انار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان در رابطه با جنگ نرم گفت: جنگ نرم سال ها در ادبیات دینی ما مردم بوده و یکی از وظایف ما مردم، مقابله با این جنگ نرم است.

 

وی در ادامه افزود: نبودن تلفات جانی یکی از ویژگی های این جنگ نرم است ولی از مهم ترین عوامل خطرناک در این جنگ آسیب رساندن به روح و بی نظمی در کشورها است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که تأثیر گذاری جنگ نرم بیشتر از جنگ سخت است، اظهار داشت: بیشترین تأثیرگذاری این جنگ به مردم از طریق امواج ماهواره و اینترنت بوده که مردم باید فریب کار هایی که در رسانه ها قرار می گیرند را نخورند.

 

امام جمعه انار با اشاره به این که چه نکاتی است که در مقابله با جنگ نرم قرار می گیرد، بیان کرد: مردم باید اطلاعات دینی و پایه های خود را در بحث های اعتقادی بالا ببرند تا بتوانند در مقابل این جنگ ایستادگی و شکست نخورند زیرا با شکست، نفس بر ایمان غلبه پیدا می کند.

 

وی با بیان این که در جنگ سخت طرف مقابل با افراد خاصی در حال جنگ بوده اما در جنگ نرم فرد مشخص و معینی نسیت بلکه با تمام مردم در حال جنگ است، خاطرنشان کرد: مردم باید همان سنگر هایی که در جنگ سخت بوده را در این جنگ نرم بیاورند تا در مقابل فریب دشمن که تمام مردم را شامل می شوند، محفوظ بمانند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با توجه به وظیفه مسؤولان در مقابل این جنگ نرم ابراز داشت: مسؤولان باید زمینه فرهنگ سازی را در جامعه آماده کنند و راه های نفوذی که دشمن از آن ها عبور می کنند، را بگیرند.

 

وی بابیان این که یکی از وظایف روحانیت امر به معروف و نهی از منکر است، تأکید کرد: روحانیان باید در جنبه فرهنگی ار تباط خوبی با مردم داشته و اشکالاتی که دشمن در امور احکام دین می گیرند، را نفی کنند و آن ها را جواب دهند.

 

امام جمعه انار خاطرنشان کرد: مهم ترین مشکل در عدم ایستادگی در مقابل جنگ نرم متزلزل شدن خانواده هاست؛ زیرا وقتی که یک پدر نتواند ارتباط صحیح با فرزند خود داشته باشد دیگر جامعه با مسؤولان هم نمی توانند آن هارا کنترل کنند که در این صورت خانواده ها از هم دگرگون می شوند.

 

وی در پایان گفت: همه مسؤولان و جامعه و به خصوص خانواده ها باید در هدایت و کنترل فرزندانشان کوشا و تلاشگر باشند./970/ت 302/ب

ارسال نظرات