۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۲۰۲۹۷۳

کمک 50 میلیون دلاری آمریکا به اوکراین

خبرگزاری رسا ـ آمریکا وعده داده است، افزون بر کمک های گذشته خود به اوکراین، پنجاه میلیون دلار نیز به این کشور برای برگزاری انتخابات ریأست جمهوری ماه آینده کمک کند.
دلار

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، یورو نیوز در گزارشی به نقل از اولکساندر تورچینوف، رییس جمهور موقت اوکراین، گفت: «عملیات ضدتروریستی» علیه جدایی طلبان از سر گرفته می شود.

 

رییس جمهور موقت اوکراین که دیروز  با جو بایدن، معاون رییس جمهور ایالات متحده آمریکا دیدار کرد، جدایی طلبان را تروریست هایی خواند که تمام منطقه دونتسک را به گروگان گرفته اند.

 

بایدن نیز در دیدار با مقام های اوکراین از روسیه خواست که به جای حرف زدن، نسبت به کاهش تنش ها در اوکراین کاری کند.

 

آمریکا وعده داده است، افزون بر کمک های گذشته خود به اوکراین، پنجاه میلیون دلار نیز به این کشور برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ماه آینده کمک کند.

 

شایان ذکر است، آمریکا در چند سال اخیر با رکود شدید اقتصادی روبرو بوده، که برای جبران آن بر مالیات های مردم کشور خود افزوده است.

 

با این حال مقامات آمریکایی میلیون های دلار از ثروت مردم را برای بر پایی جنگ در قاره های آسیا و آفریقا هزینه می کنند.

 

عملیات نظامی «ضد تروریستی» پس از آن از سرگرفته شد که جسد ولادیمیر ریباک، سیاستمدار نزدیک به دولت کنونی اوکراین در نزدیکی منطقه بحران زده اسلوویانسک پیدا شد.

 

دولت اوکراین می گوید که بر روی جسد این سیاستمدار آثار شکنجه دیده می شود.

 

شبه نظامیان حامی روسیه کنترل ساختمان های دولتی و شهرداری ها را در بسیاری از مناطق شرقی و جنوب شرقی اوکراین به دست گرفته و پرچم روسیه را بر فراز آن ها برافراشته اند.

 

این در حالی است که دولت نوپای اوکراین و غرب بارها از مسکو خواسته اند که هزاران نیروی نظامی مستقر شده در نزدیکی مرز با اوکراین را عقب براند.

 

اتحادیه اروپا و آمریکاه همراه با دولت اوکراین، روسیه را متهم کرده اند که با استفاده از نیروهای نظامی مخفی خود و حمایت از جدایی طلبان تلاش می کند تا شرق و جنوب شرقی اوکراین را بی ثبات کند.

 

شایان ذکر است، ششصد نیروی نظامی آمریکایی برای برگزاری مانور نظامی مشترک با سه کشور حوزه بالتیک و لهستان روانه این منطقه شده اند./1409/ح

 

ارسال نظرات