۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۷
کد خبر: ۲۰۴۵۴۷

ارتباط صمیمی و چهره به چهره با روحانیان جوان و مبلغان دینی در کافه کتاب نمایشگاه

خبرگزاری رسا ـ اگر از ایستگاه مترو شهید بهشتی به سمت شبستان اصلی مصلای تهران حرکت می‌کنید، سمت چپ مسیر، با حضور در "کافه کتاب" بخش فرهنگیِ کتاب تهران هم می‌توانید مطالعه کنید، هم در مسابقه "رضوانه" شرکت کنید، هم هدیه دریافت کنید و همچنین ارتباط صمیمی و چهره به چهره با روحانیان جوان و مبلغان دینی داشته باشید.
کتاب

 

حجت‌الاسلام ریحانی، کارشناس و مشاور مذهبی مستقر در بخش فرهنگی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این‌که این بخش از سه غرفه تشکیل می‌شود، گفت: غرفه گالری شامل اطلاعات کلی و جامع از بعثت پیامبراکرم صلی الله علیه و آله تا ظهور امام عصر علیه السلام است که در قالب اینفوگرافیک‌هایی ارائه می‌شود به‌طوری‌‎که مخاطبان در دقایق کوتاهی می‌توانند اطلاعات کلی را در این موضوع به‌دست آورند، همچنین در این غرفه پوسترهایی با محتوای حجاب، سبک زندگی و فرزندآوری ارائه می‌شود.

 

حجت‌الاسلام ریحانی ابراز داشت: در غرفه ویژه کودکان با ارائه تصاویر مذهبی، فضایی مهیا شده تا کودکان با راهنمایی کارشناسان خواهر مستقر در آن، خاطره خوشی از حضور در این غرفه داشته باشند.

 

کارشناس و مشاور مذهبی گفت: ارسال بلوتوث به گوشی‌های تلفن همراه بازدید کنندگان شامل کلیپ‌های صوتی و تصویری در موضوعات فرهنگی و اهدای DVD شامل کلیپ‌های صوتی و تصویری در موضوع سبک زندگی و مسائل مختلف به بازدید کنندگان از دیگر برنامه‌های بخش فرهنگی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است.

 

وی "کافه کتاب" را مهم‌ترین غرفه بخش فرهنگی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ارزیابی کرد و با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه این فرهنگ باید در ما جا بیفتد که با همدیگر بنشینیم و کتاب بخوانیم، افزود: در راستای بیانات ایشان، در کافه کتاب فضایی برای مطالعه مهیا شده که طی آن سه کتاب "الف" (شامل گزیده‌ای از بیانات آیت‌الله جوادی آملی پیرامون خودسازی)، "کتاب باید هلو باشد" (شامل بیانات رهبر معظم انقلاب درباره کتاب و کتابخوانی) و "اخلاق باید محمدی باشد" (شامل بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون اخلاق نبوی) در اختیار بازدید کنندگان قرار داده می‌شود و پس از مطالعه آن و پاسخ به سؤالاتی که در قالب پرسش‌نامه کتبی است، با اهدای جایزه از آنها تقدیر می‌‌شود.

 

حجت‌الاسلام ریحانی برگزاری مسابقه "رضوانه" را از دیگر برنامه‌های کافه کتاب دانست و ابراز داشت: در این  مسابقه درس‌هایی از زندگی حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها در قالب اینفوگرافی در اختیار بازدید کنندگان قرار می‌گیرد، پرسش‌هایی هم از متن آن طراحی شده است، جایزه این مسابقه هم کمک هزینه سفر به عتبات عالیات است.

 

وی ارتباط صمیمی روحانیان و مبلغان دینی با مردم‌ به‌ویژه قشر جوان و کم شدن این فاصله را مهم‌ترین و زیباترین بخش "کافه کتاب" دانست و بیان داشت: مردم و به‌ویژه جوانان با حضور در کافه کتاب، ضمن مطالعه و شرکت در مسابقه، سؤالات خود را مطرح می‌کنند و احساس سنگینی ندارند.

 

کارشناس و مشاور مذهبی نیاز جامعه به ارتباط با مبلغان دینی را مورد اشاره قرار داد و استقبال بسیار خوب مردم به‌ویژه قشر جوان از برنامه‌های کافه کتاب را نشانه اعتماد به روحانیان و مبلغان دینی دانست./956/پ202/ق

ارسال نظرات