۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۲۰۴۶۶۰
واعظی:

برخی انتقادها به توافق ژنو سیاسی است

خبرگزاری رسا ـ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مردم، کشور و رهبری دوباره در افکار عمومی دنیا و احترام و عزت خود برگشته و ایرانیان خارج از کشور احساس رضایت می‌کنند.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم رونمایی از تازه‌های نشر وزارت امور خارجه که در سرای اهل قلم بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد، با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب از تحولات منطقه به‌عنوان "بیداری اسلامی"، گفت: به ذهنم آمد که این تحولات از نظر سیاسی و اعتقادی مهم است و می‌تواند ژئوپلتیک منطقه را تحت تأثیر قرار دهد و توازن قوا را به‌هم بزند.

وی با بیان این‌که اخوان المسلمین می‌توانست بهتر از این عمل کند، افزود: شاهد اشتباهات بزرگی از سوی اخوان المسلمین در مصر که خاستگاه و زادگاه است، بودیم؛ اخوان المسلمین به‌ویژه وقتی که سرکار بود، نتوانستند انتظارات مردم و کشورهای منطقه را جامه عمل بپوشانند.

واعظی به کتاب "انقلاب و تحول سیاسی در خاورمیانه" که تألیف خود اوست، اشاره کرد و اظهار داشت: در این کتاب به تحولات کشورهای دستخوش جنبش پرداخته‌ایم و سعی کردیم تا آنجا که امکان داشت، تحلیل کنیم و مؤلفه‌های مؤثر بر تحولات و همچنین آخرین تحولات را بیان کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نپرداختن به موضوع سوریه را نقصان این کتاب ارزیابی کرد و با اشاره به این که وضعیت سوریه سامانی نداشت و شرایط بسیار پیچیده بود، افزود: در این صورت اگر می‌خواستیم وارد شویم، از کار علمی خارج می‌شدیم و بنای من بر این بود که خیلی جانب دارانه ننویسم.

وی ضمن تشکر از تیم مذاکره کننده هسته‌ای، اظهار داشت: به‌عنوان کسی که عمری را در سیاست خارجی گذراندم، می‌گویم برخلاف برخی انتقاداتی که از مسیر انصاف خارج و بیشتر جریانی و سیاسی است، کار فوق‌العاده و بسیار بزرگ انجام شده است.

واعظی افزود: مردم، کشور و رهبری دوباره در افکار عمومی دنیا و احترام و عزت خود برگشته و ایرانیان خارج از کشور احساس رضایت می‌کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: آنچه تا امروز از مذاکرات هسته‌ای شاهد بودیم این است که پایه‌های تحریم ظالمانه متزلزل شده و امیدواری‌ها نسبت به آینده افزایش یافته است./956/پ202/ج

ارسال نظرات