۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۲۰۵۶۳۶
حجت‌الاسلام محمدحسنی:

فجایع دنیای امروز کفاره درک نکردن فرهنگ حضرت علی است

خبرگزاری رسا ـ جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تاکید بر این­که فجایعی که امروز در دنیا رخ می­دهد کفاره درک نکردن فرهنگ امیرمومنان(ع) است گفت: اگر آن طور که مردم ما ظرفیت­هایشان را در سال 57 پای رکاب حضرت امام(ره) و امروز پای مقام معظم رهبری آورده­اند مردم زمان پیغمبر اکرم(ص) پای رکاب می­آوردند امروز دنیا به قصابی که مذبوحین آن مردم ستمدیده و مظلومند تبدیل نمی­شد.
محمدحسني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی، جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، پیش از ظهر امروز در آیین جشن میلاد امام علی(ع) که در سالن همایش مدرسه علمیه خواهران کوثر کرج برگزار شد با بیان این­که  اگر شیعه هستیم می­بایست خود را با فضای فکری علی(ع) هماهنگ کنیم گفت: عیار انسان­ها با آرزوهایشان محک زده می­شود و با بررسی آرزوهای علی(ع) می‌توانیم خود را آسیب شناسی کنیم.

وی با اشاره به برخی از خصایص امیرمومنان علی(ع) از جمله علم، شجاعت، رشادت، مدیریت و... بیان نمود: علی(ع) مجمع الفضایل است و هیچ فضیلتی نیست مگر این­که این والا مقام دارای آن باشد.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی آجا با بیان این­که فضای فکری علی(ع) موجب سیل عشاق آن حضرت گردیده است گفت: علی(ع) یک آرزوی غیر آسمانی نداشت و اصلا حسابی برای زمین باز نکرده و دنیا را تحویل نگرفته بود.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی آجا افزود: چیزی که امروز خیلی­ها با عنوان روشنفکری مطرح می­کنند و به تعبیر امروزی می­خواهند سکولار زندگی کنند همان چیزی است که حضرت امیر(ع) آن را قتلگاه انسان و بزرگترین دامی می‌داند که رهایی از آن امکان ندارد.

وی افزود: علی(ع) به دنبال زنده نمودن حدود الهی است چرا که زنده بودن اسلام به زنده بودن این حدود است.

حجت الاسلام محمدحسنی با بیان این­که  علی(ع) به دنبال ایجاد یک جامعه عدالت محور است که همه انسان­ها در آن احساس آرامش کنند ادامه داد: در جهان بینی علی(ع) هر چه هست مردم، حق مردم و اندیشه عدالت است .

وی با اشاره به برخی از آرزوهای امیرمومنان از جمله در امان ماندن از لغزش­ها، حاکمیت عدالت در جامعه و... گفت: ما باید آرزوهایمان را با آرزوهای این والا مقام محک بزنیم و ببینیم که آیا ماهم دغدغه نغلزیدن داریم یا نه؟

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی آجا با اشاره به این­که یکی دیگر از آرزوهای مولای متقیان شهادت در راه خدا بود بیان کرد: شهادت یعنی در آغوش گرفتن همه حقیقت خدا و وقتی انسان به شهادت فکر می‌کند یعنی خدا را با همه وجود می­خواهد و تمام کارهای انسان باید در این راستا باشد که انسان به اوج خدایی شدن برسد.

وی با اشاره به این­که علی(ع) تمام حقیقت و جلوه گاه حجت خدا است اظهار کرد: اگر دنیا جهان بینی علی(ع) را گرفته بود دنیا به سمتی پیش می­رفت که کسی آرزوی بهشت آن دنیا را نمی­کرد.

حجت الاسلام محمد حسنی با تاکید بر این­که فجایعی که امروز در دنیا رخ می­دهد کفاره درک نکردن فرهنگ امیرمومنان(ع) است اظهار داشت: اگر آن طور که مردم ما ظرفیت­هایشان را در سال 57 پای رکاب حضرت امام(ره) و امروز پای مقام معظم رهبری آورده­اند مردم زمان پیغمبر اکرم(ص) پای رکاب می­آوردند امروز دنیا به قصابی که مذبوحین آن مردم ستمدیده و مظلومند تبدیل نمی­شد.

وی با اشاره به این­که علی(ع) نتوانست آن طور که دوست داشت جامعه را مهندسی کند گفت: ریشه عدم موفقیت و عدم استقرار عدالت توسط معمار عدالت امیرمومنان(ع)، از جمله به میدان آمدن فتنه‌گران، دنیا طلبان از مواردی است که می­بایست توسط منادیان ارزش­های اسلامی مورد برررسی قرار گیرد .

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی آجا در پایان خاطرنشان کرد: این نکته که بسیاری از ناهنجاری­های امروز برای این است که مارا به زمین دوخته­اند گفت: ماموریت علی(ع) این بود که ما را از زمین جدا و به آسمان وصل کند.

گفتنی است حجت الاسلام محمدحسنی لوح تقدیری را به پاس سال­ها تلاش و خدمت خالصانه حجت الاسلام و المسلمین علی ادیب، موسسس مدرسه علمیه کوثر خواهران، از طرف حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم، رییس سازمان عقیدتی سیاسی آجا به ایشان تقدیم کرد./9592/پ202/ص

ارسال نظرات