۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۲۰۶۲۰۳
بر اساس گزارش‎های جدید؛

فاصله طبقاتی در انگلیس افزایش چشمگیری داشته است

خبرگزاری رسا ـ یک گزارش تازه منتشر شده در انگلیس نشان می‏دهد که فاصله طبقاتی در انگلیس به نحو بی‎سابقه‎ای افزایش یافته است.
فاصله طبقاتي در انگليس
 
به گزارش خبرگزاری رسا، گزارش تازه منتشر شده از سوی اداره ملی آمار انگلیس نشان می دهد که فاصله طبقاتی در این کشور به نحو هشداردهنده ای افزایش یافته است.
 
این آمارها نشان می دهند که یک درصد از ثروتمندان انگلیسی ثروتی معادل 55 درصد بقیه مردم این کشور دارند.  
 
گزارش اداره ملی آمار انگلیس همچنین نشان می دهد که رشد درآمدهای حاصل از املاک و زمین در جنوب شرقی این کشور، که بیشتر ثروتمندان انگلیسی را در خود جای داده است، 5 برابر بیشتر از سایر مناطق بوده است.
 
راشل آر، رییس سازمان Oxfam، یکی از سازمان های غیردولتی مبارزه کننده با فقر در انگلیس، آمارهای ارائه شده از سوی اداره ملی آمار این کشور در زمینه افزایش فاصله طبقاتی در این کشور را "فصلی شوکه کننده" از تاریخ انگلیس خواند.
 
وی تاکید کرد که آمارهای منتشر شده از سوی دولت نشان دهنده افزایش نابرابری در انگلیس و در حقیقت اثبات کننده گزارش این سازمان در مورد فاصله طبقاتی در این کشور است.
 
سازمان Oxfam چندی پیش با ارائه گزارشی اعلام کرده بود که 5 خانواده میلیارد در انگلیس ثروتی معادل 12 میلیون نفر از مردم این کشور دارند.
 
اندیشکده Equality Trust نیز در ماه مارس میلادی گذشته با انتشار گزارشی اعلام کرده بود که افزایش فاصله طبقاتی میان ثروتمندان و فقرا در انگلیس سالیانه بیش از 39 میلیارد پوند هزینه بر اقتصاد این کشور تحمیل می کند./990/ب903/د
ارسال نظرات