۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۲۰۶۳۲۰
مدیر کل اوقاف مازندران:

واقفان مروجان اصلی فرهنگ نبوی و علوی هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف مازندران واقفان را مروجان اصلی فرهنگ نبوی و علوی دانست و گفت: واقفان بهترین لبیک گو به ندای خداوند و پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) هستند.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمود آباد، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران ظهر امروز در مراسم معارفه رؤسای اداره اوقاف و امور خیریه محمود آباد با تاکید بر این که سنت وقف بهترین مصداق جاودانگی انسان است، گفت: وجود موقوفات و رقبات متعدد و قابل توجهی که وجود دارد نشانگر آن بوده که از سالیان دور و سال های اخیر انسان های خیر و پاک نیت برای اهداف والا و ارزنده ای وقف انجام دادند.

 

وی با بیان این که در فرهنگ دین مبین اسلام به وقف توجه ارزنده ای شده است، گفت: آن چه در قرآن کریم، سیره عملی پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت(ع) وجود دارد ترویج این فرهنگ ارزشمند است.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که وقف با فطرت انسان سازگار است، بیان داشت: بشر از نظر فطری خواهان جاودانگی است و خواستار آن بوده که نام و مال او بماند اما چون از نظر فیزیکی ماندگارنیست می خواهد تا نام، یاد و مال او باقی بماند.

 

وی با تاکید بر این که سنت وقف بهترین مصداق جاودانگی انسان است، ادامه داد: وجود موقوفات و رقبات متعدد و قابل توجهی که وجود دارد نشانگر آن بوده که از سالیان دور و سال های اخیر انسان های خیر و پاک نیت برای اهداف والا و ارزنده ای وقف انجام دادند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که وقف ریشه در مسائل فرهنگی داشته و برای جبران نیازهای مادی و معنوی جامعه بر آن تاکید شده است، گفت: ترویج وقف امر والایی بوده که در فرهنگ نورانی اهل بیت معصومین بر آن تاکید فراوانی شده است. 

 

وی با اشاره به این سخن پیامبر اکرم(ص) ما برای جمع آوری مال در دنیا نیامدیم بلکه برای هزینه کردن اموال در راه خدا آمده ایم، افزود: مال واقفان خیراندیش با برکت است که پانصد سال قبل وقف کردند و اموالشان را موقوف علیهم را نمی بیند، اما برای پیشبرد جامعه وقف کرد و به فکر آینده بودند.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که خداوند به بعضی ها عمر با برکت می دهد و توفیق خدمت به دین و اخلاق را به آنان مرحمت می کند، اظهار داشت: موضع گیری مقام معظم رهبری برای حفظ اسلام و همه اش با برکت است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران تصریح کرد: عمر واقفان با برکت بود و در جهت ترویج دین، شریعت ناب محمدی(ص)، کمک به ایتام، حفظ اسلام، کمک به بی بضاعت ها و اموالشان وقف کردند.

 

وی واقفان را مروجان اصلی فرهنگ نبوی و علوی دانست و با بیان این که واقفان بهترین لبیک گو به ندای خداوند و پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) هستند، بیان کرد: تجارتی که در آن دوری از عذاب خداوند است شرایطی دارد و آن ایمان به خدا، جهاد مالی در راه خدا است.

 

مدیر کل اوقاف مازندران با بیان این که جهاد امروز جامعه ما جهاد فرهنگی و اقتصادی است، گفت: بیش از صد شبکه فارسی زبان بر علیه ما فعالیت می کنند و راه مقابله با تهاجم و شبیخون فرهنگی جهاد فرهنگی و جهاد اقتصادی است و این دو با عزم ملی و مدیریت جهادی امکان پذیر است.

 

حجت الاسلام علیزاده با تاکید بر این که اوقاف مدیریت جهادی را سرلوحه خود داشته و دارد و شبانه روز در حوزه وقف و موقوفات و امامزادگان در خدمت مردم با زائران و مسافران است، افزود: لبیک به ندای مقام معظم رهبری، لبیک به ندای امام زمان(عج) است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران اظهار داشت: باید از خود بپرسیم که برای قرآن، اهل بیت، ترویج اسلام، برای مردم چه کردیم و چگونه اجرای نیات واقف کردیم.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که وظیفه و مسؤولیت در اوقاف بسیار بزرگ است و باید همه مشکلات و حرف ها را تحمل کنیم، افزود: باید به اجرای نیات واقفان و تکریم امامزادگان و ترویج وقف بپردازیم.

 

حجت الاسلام عبدالله اسماعیلی، امام جمعه محمودآباد نیز در ادامه این مراسم گفت: فرهنگ در کنار عزم و مدیریت جهادی سرلوحه مدیران باشد.

 

امام جمعه محمودآباد با بیان این که زیرساخت همه کارها فرهنگ است، افزود: اگر فرهنگ نباشد نمی توان اقتصادی شد و اگر فرهنگ نباشد عزم و اراده ای نیست.

 

حجت الاسلام اسماعیلی ناب ترین فرهنگ را فرهنگ قرآنی و الهی دانست و بیان کرد: فرهنگ قرآنی و الهی کارساز است و جامعه را از بی سر و سامانی سامان می بخشد.

 

امام جمعه محمود آباد با اشاره به این که کارفرهنگی نتیجه فوری و آنی ندارد و سال ها زمان می برد تا نتیجه دهد، افزود: مانند کار امام صادق و امام باقر که زحمت کشیدند و اکنون جواب داد و شاهد حوزه های علمیه در مکتب اسلام هستیم.

 

وی اظهار داشت: جنگ نرم افزاری امروز در دل ها و خانه هاست و فرهنگ استفاده از ابزار آلات ارتباطی را باید آموزش دهیم تا به ضد فرهنگ در منازل تبدیل نشود و آسیب جبران ناپذیری به بنیان خانواده و جامعه نزنیم./1314/پ202/ب

ارسال نظرات