۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۲۰۶۶۱۹
نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

رفع مشکلات فرهنگی نیازمند تحقق مطالبات رهبری در این حوزه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اشراف مقام معظم رهبری بر مسائل فرهنگی گفت: باید با تبیین شایستگی و جایگاه حقیقی فرهنگ در مسائل مختلف کشور به بررسی معضلات فرهنگی و برطرف کردن آنها پرداخت.
سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي

حجت الاسلام علیرضا امینی مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان با اشاره به دغدغه های رهبر معظم انقلاب پیرامون مسائل فرهنگی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب سکان دار فرهنگ کشور هستند و اشراف کامل و متقن نسبت به مسائل فرهنگی دارند.

 

وی در ادامه با بیان این که رهبر معظم انقلاب به صورت کامل و جامع به تبیین تدابیر و راهبردهای فرهنگی در کشور پرداخته اند و ایشان دغدغه فاصله گرفتن نسل جدید از انقلاب اسلامی و فرهنگ انقلاب را دارند و تدابیری را برای جلوگیری از ایجاد فاصله بین نسل جدید و فرهنگ انقلاب اسلامی اتخاذ کرده اند، افزود: با عمل به این تدابیر در فضای کشور از سوی مسؤولان فرهنگی به یقین این مشکل برطرف خواهد شد.

 

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اهمیت فرهنگ در نگاه مقام معظم رهبری و تأکید این مسأله در نامگذاری امسال ابراز داشت: مقام معظم رهبری در دیدار با دولت جدید به خوبی به تبیین اهمیت و جایگاه فرهنگ در کشور پرداختند و تأکید کردند که شایستگی و جایگاه فرهنگ در جامعه و برای مسؤولان فرهنگی باید به خوبی مشخص شود.

 

حجت الاسلام امینی فرهنگ را دارای ابعاد گسترده دانست و گفت: فرهنگ یک ملت هویت آن است و به همین دلیل نباید فرهنگ را به عنوان یک مسأله حاشیه ای در نظر گرفت زیرا فرهنگ مقوله ای بسیار گسترده است و غفلت از آن در همه زمینه ها از جمله اقتصاد و سلامت جامعه مؤثر است و به همین جهت از مسؤولان انتظار می رود که به خوبی بر مسائل فرهنگی کشور نظارت داشته باشند.

 

وی ضمن تأکید بر مقابله با تهاجم فرهنگی غرب تصریح کرد: غربی ها بر روی فرهنگ خود هر چند غلط، نامناسب و مهاجم، تعصب داشته و نسبت به حفظ و اشاعه آن تلاش و اهتمام خاصی دارند در صورتی که متأسفانه ما علیرغم این که از فرهنگ بسیار غنی، سالم و اصیلی بخوردار هستیم نسبت به آن نه تنها تعصب نداریم بلکه از آن غافل نیز شده ایم و به همین دلیل است که آسیب های بسیاری در زمینه مسائل فرهنگی بر ما وارد شده است./1304/ت303/ب

ارسال نظرات