۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۲۰۶۷۹۳
برخلاف غرب؛

روسیه مخالف برگزاری انتخابات اوکراین است

خبرگزاری رسا ـ یک مقام ارشد وزارت امور خارجه روسیه، گفت: انتخابات ریأست جمهوری در اوکراین شکاف های سیاسی را عمیق تر خواهد کرد.
انتخابات اوکراين

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای آمریکا در خبری به نقل از یک مقام ارشد وزارت امور خارجه روسیه، گفت: انتخابات ریاست جمهوری در اوکراین، شکاف های سیاسی را عمیق تر خواهد کرد.

 

گریگوری کاراسین، معاون وزیر خارجه در دیداری با سفیر انگلیس در مسکو، بر اهمیت اجرای «نقشه راه»، که سازمان امنیت و همکاری برای اروپا تهیه کرده است تاکید کرد.

 

وی افزود: بدون اجرای توافقنامه ها و متوقف کردن فوری عملیات خصمانه از سوی واحدهای نظامی اوکراین در مناطق جنوبی، انتخابات 25 مه تنها می تواند بر اختلافات در کشور بیافزاید.

 

در مذاکرات ژنو، نمایندگان ایالات متحده آمریکا، روسیه، اوکراین و اتحادیه اروپا با اقداماتی برای کاهش تنش در اوکراین موافقت کردند.

 

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، گفت: انتخابات در اوکراین می تواند گامی در جهت درست باشد.ولی دیگر مقامات تلویحا گفته اند، مسکو ممکن است نتایج رأی گیری را به رسمیت نشناسد، به ویژه اگر کی یف به استفاده از نیروهای مسلح در شرق اوکراین ادامه دهد.

 

وزارت امور خارجه روسیه، گفت: این عملیات از برداشتن گام های واقعی به سوی کاهش تنش جلوگیری می کند./993/1409/ح

 

ارسال نظرات