۰۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۲۰۶۹۷۸
الازهر اعلام کرد؛

اذان شیعه باطل است

خبرگزاری رسا ـ الازهر مصر، اذان شیعیان را باطل اعلام کرد و اظهار داشت در صورتی که فردی به شیوه شیعیان اذان بگوید از قرائت قرآن در الازهر منع خواهد شد.
الازهر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، الازهر مصر که بزرگترین مرکز اسلامی اهل تسنن به شمار می آید و همیشه خود را مدعی اعتدال می داند، اذان شیعی را باطل اعلام و تأکید کرد هر فردی که اذان را به شیوه شیعیان تلاوت کند از قرائت قرآن و اذان منع خواهد شد.

 

شیخ عباس شومان، معاون شیخ الازهر در پیامی اعلام کرد: اگر ثابت شود فردی اذان را به شیوه شیعیان گفته باشد یا اینکه عملی مغایر عقاید اهل تسنن مرتکب شود مطمئنا از تلاوت قرآن در مسجد الازهر منع خواهد شد.

 

وی افزود: برای فردی که عمامه الازهر را بر سر دارد ناپسند است که اذان را به سبک شیعیان بگوید.

 

شومان تصریح کرد: حتی اگر افرادی که این اذان را تلاوت کنند یا مرتکب فعلی مغایر عقایده اهل سنت و جماعت شوند، بسیار باشند از تلاوت قرآن در الازهر منع خواهند شد و از حضور آنان در مسائلی نظیر داوری مسابقات، نظارت بر امتحانات و غیره جلوگیری می شود.

 

وی خاطر نشان ساخت: الازهر قادر است به جای این افراد، از فرزندان مخلص به الازهر و کسانی که به عقیده و شریعت صحیح پایبند هستند استفاده می کند.

 

گفتنی است انتشار ویدئوی اذان گفتن فرج الله شاذلی به سبک شیعیان در مسجد کوفه با واکنش شدید علمای الازهر مواجه شد؛ الازهری که خود را مدعی اعتدال اسلامی می داند اما گاهی تشیع را به رسمیت می شناسد و گاهی به شدت با آن مقابله می کند.

 

علاوه بر فرج‌الله شاذلی، عبدالفتاح طاروطی، انور شحات انور و محمود شحات انور(پسران شحات محمد انور؛ قاری فقید مصری) و احمد نعینع از معروف‌ترین کسانی هستند که به سبک شیعیان اذان گفته‌اند.

 

گروهی سلفی موسوم به «ائتلاف نوادگان صحابه و اهل بیت(ع)» پیش‌تر ویدئوهایی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بودند که در آن تعدادی از قاریان مصری به سبک شیعیان اذان گفته‌اند.

 

شیخ محمد طبلاوی، رییس اتحادیه قاریان مصر در پی نشر این ویدئوها از احمد الطیب، شیخ الازهر و محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف این کشور ممانعت از سفر علمای الازهر و قاریان مصری به ایران و عراق را خواستار شد./980/ب902/د

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸
برای اهل تحقیق مشخصه،البته بدون تعصب
1
0