۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۲۰۷۴۰۷

چند خبر کوتاه از شبکه قرآن و معارف سیما

خبرگزاری رسا ـ حمید شیرانی جوان شیعه شده گفت: خواستم بر کتاب علامه امینی نقدی بنویسم و نام آن را علامه امینی دروغگوی بزرگ بگذارم اما بعد از جستجو در کتاب‌های اهل سنت و وهابیت دریافتم تمام روایت‌های کتاب الغدیر صحیح است.
شبکه قرآن

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، حمید شیرانی، وهابی شیعه شده در برنامه شب آسمانی شبکه قرآن و معارف سیما در رابطه با چگونه شیعه شدن با امیر مهرداد خسروی مجری این برنامه به گفتگو نشست و گفت: وهابیت معتقد است تا زمانی که شیعه در اسلام است یک ناپاکی بر روی اسلام قرار دارد، آن ها زاویه دید ما را نسبت به بحث امامت، زیارت قبور ائمه و شهادت تغییر می دادند و با روش های روانشناسی خود به ما مسلط می شدند اکثرا وهابی‌ها سطح سوادشان پایین است اما آن‌ها که تحصیل‌ کرده هستند و مطالعه‌ای می‌کنند متوجه می‌شوند که در اطرافشان چه خبر است.

ماجرای شیعه شدن جوانی وهابی در برنامه شب آسمانی شبکه قرآن و معارف سیما

وی تأکید کرد: وهابیت هدف شان این است که جمعیت را به سمت خودشان بکشند و بیشترین کسانی که مستعد هستند به سمت وهابیت کشیده شوند اهل سنت هستند برای همین است که وهابیون اهل سنت را به ظاهر برادر خود می‌دانند تا جمعیت عظیمی را با خود متحد کنند درحالی که در باطن نسبت به اهل سنت کینه‌ زیادی دارند و خون آن ها را مباح می‌دانند، حتی وهابیت زن‌های اهل سنت را حلال می‌دانستند.

حمید شیرانی ادامه داد: آن‌ها معتقدند که می‌خواهیم اسلام را مانند نانی پاک به جهان عرضه کنیم اما در حقیقت وهابیت قسمت ناپاک اسلام است وهابی‌ها نیز چون نان با کیفیت و اسلام ناب ندیده‌اند وقتی وهابیت‌ را می‌بینند می‌پذیرند و چون شیعه در ذهن آن‌ها بد ترسیم شده می‌ترسند به سمت عقاید شیعه بروند زیرا آن‌ها اسلام ناب را ندیده‌اند.

این جوان تازه شیعه شده جریان ایمان آوردنش به مکتب تشیع را این چنین بیان کرد: به منطقه کرمان سفری داشتم یک شیعه در محل کارش چند روایت به نقل از کتاب وهابیت نوشته و در بالای سرش چسبانده بود یکی از این احادیث به نقل از رسول‌الله بود که فرموده بود اگر کسی بمیرد و امام زمانش را نشناسد مرگش با جهالت است و یکی دیگر حدیث ثقلین بود، وقتی این‌ها راخواندم با خودم گفتم شیعه‌ها دروغ می‌گویند چه کسی می‌آید کتاب وهابیت را ورق بزند و درستی این احادیث را پیگیر شود.

شیرانی افزود: بعد ازآن مصمم شدم تا ببینم این احادیث واقعا در کتب اهل سنت و وهابی هم هست یا نه؟ به سراغ منابع وهابیت و اهل سنت رفتم و دیدم واقعا چنین احادیثی وجود دارد و دریافتم تنها شیعیان هستند که به این احادیث چنگ می‌زنند تا گمراه نشوند بعد از این دائما در شک به سر می‌بردم و سر نماز با خودم می‌گفتم نکند که من اشتباه می‌کنم که به شکل وهابی ها نماز می خوانم بنابراین به خود جرأت دادم که به سمت کتاب‌های شیعه بروم و با گروه تبلیغی شیعه شروع به مطالعه کردم آن‌ها ابتدا در مورد اختلافات با من صحبت نکردند بلکه بحث عقل و امامت را با من مطرح نمودند.

وی تأکید کرد: کتاب‌هایی که در شیعه شدنم بسیار موثر بودند کتاب الغدیر علامه امینی رحمة الله علیه، نهج البلاغه، کتاب دکتر تیجانی و شب‌های پیشاور بود ابتدا کتاب الغدیر را که خواندم آن قدر ناراحت شدم که کتاب را محکم به دیوار کوبیدم و تصمیم گرفتم تا نقدی بر آن بنویسم و نام کتاب را دروغگوی بزرگ علامه امینی بگذارم زیرا در رابطه با بعضی اصحاب پیامبر مطالبی بود که مرا ناراحت می کرد در نهایت با تصمیم بر این که بر کتاب علامه نقد بنویسم پیگیر روایت‌ها شدم متوجه شدم تمام روایت‌ها درست است و همه‌ی ادله‌ی آن از کتاب‌های وهابیت و اهل سنت نقل شده است اما همچنان در تردید بودم.

شیرانی اضافه کرد: یک شب که داشتم دعای سی و سوم صحیفه سجادیه را می‌خواندم خوابم برد این دعا مضمونش این است که خدایا پای مرا به سمت خوبی‌ها ببر صبح روز بعد خواب دیدم در شهر شیعه نشینی هستم فردی به نام علی مرا بیدار کرد و گفت حمید بلند شو وضو بگیر و نماز بخوان پس از آن که بلند شدم تا وضو بگیرم در خواب دیدم دو تن از دوستانم در حال مشاجره هستند پس از آن دیدم که نماز جماعت شیعه برپاست می‌خواستم به شکل وهابی‌ها نماز بخوانم که فردی به من گفت دیگر نیازی نیست و مثل شیعیان نماز بخوان آن جا ایستادم و مثل شیعیان نماز بخوان آن‌جا در تشویش به سر می‌بردم دیدم که یک روحانی شیعه به من نگاه کرد و لبخند زد و این لبخند مانند آبی بر روی آتش بود جالب این جاست که دقیقا آن لحظه با صدای دوستم از خواب بیدار شدم و تمامی اتفاقاتی که در خواب برایم افتاده بود یک به یک اتفاق افتاد.

وی اظهار داشت: بعد از این جریان به دنبال کتاب تعبیر خواب رفتم اما چون صبح زود بود هیچ کتابخانه ای باز نبود یک روحانی شیعه را دیدم و به او گفتم آیا شما تعبیر خواب بلدید؟ او پیشنهاد کرد به دارالقرآن برویم درآنجا جمعی از روحانیون حضور داشتند خوابم را آنجا تعریف کنم وقتی خواب را برایشان تعریف کردم گفتند خواب شما تعبیر ندارد و مفهومی است خودت باید بفهمی دنبال چه منظوری بوده‌ای همان لحظه بلند شدم و در کمال تعجب همگان به شهادت آقا امیر المومنین(ع) ایمان آوردم از همان جا بود که تازه فهمیدم که رسالت بزرگی بر دوش من است و کار من آغاز شده است.

حمید شیرانی با بیان این مطلب که بعد از شیعه شدنش بسیار مورد آزار وهابی‌ها قرار گرفته گفت: پس از شیعه شدنم وهابی ها با کتک زدن و تهدید کردن من و خانواده ام را تحت فشار گذاشتند اما بعد از این‌که متوجه شدند تهدید کارساز نیست به من پیشنهاد پول دادند و گفتند هرچه قدر شیعه ها به تو پول داده اند ما دو برابر آن را به تو می‌دهیم تا از این بازی‌ها دست برداری من گفتم این بازی نیست حقیقت است.

شیرانی افزود: هرچند خانواده‌ام مدتی مرا ترک کردند اما بسیار نگران من بودند و می ترسیدند که وهابی ها مرا بکشند در نهایت پدرم و مادرم پیشنهاد دادند که مهاجرت کنم من شرایط خوبی برای مهاجرت نداشتم اما حکم پیغبر این بود در نهایت از این شهر به آن شهر دنبال انتقالی بودم اما یک روز که از قم می‌گذشتم برای زیارت وارد شهر شدم رفتم حرم حضرت معصومه دیدم همه مردم ازبی بی حاجت می‌خواهند همان جا دست به دامان بی بی شدم و در کمال حیرت وقتی از حرم بیرون آمدم مردی بلوچی با من آشنا شد و وقتی جریان من را فهمید با یک تماس تلفنی مشکل انتقالی مرا از بیمارستان حل کرد و من در جوار حضرت معصومه قرار گرفتم.

این جوان شیعه شده بیان داشت: نداشتن اسکان و سرپناه مشکل اصلی دیگر من بود به دلیل نداشتن خانه نمی‌توانستم همسرم را از سیستان و بلوچستان به قم بیاورم باز هم به حرم رفتم و گفتم بی بی من قرار بود از شما تنها یک حاجت بخواهم اما باز هم حاجتی دارم در حرم دعا کردم باردیگر از حرم که بیرون آمدم مردی به دلیل لهجه ام توجه اش به سمت من جلب شد و با اصرار از من پرسید که در قم چه می کنی؟ بعد از شنیدن ماجرای من، مرا به یک برنامه تلویزیونی دعوت کرد دقیقا بعد از برنامه تلویزیونی بود که مردی با اصرار خواسته بود تا مرا ببیند وقتی مرا دید با خواهش از من خواست که تا در خانه‌ی او اسکان پیدا کنم و این گونه بود که بعد از ایمان آوردنم مشکلاتم با عنایت ائمه به راحتی حل شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر عشق به ولایت و ائمه مثل عسل شیرین است الان به اهل بیت(ع) عشقی پیدا کرده ام که به خاطر آن خدا را شکرگزارم خصوصا حضرت زهرا(س) که اصلا نه در زندگی من کمرنگ، که اصلا وجود نداشت من از خدا خواستم که مرا به راه راست هدایت کند در ابتدا هم می‌دانستم که شیعه حق است اما در آن زمان طنابی از تعصب به دور گردن من قرار گرفته بود.

حمید شیرانی اظهار داشت: به تک تک شیعیان به خصوص جوانان شیعه می گویم که دعاهای شیعیان به خصوص دعای کمیل نعمت بزرگی است که در دست شیعیان است و وهابی‌ها هیچ بهره ای از آن‌ها نمی برند، حتی از دعای کمیل که مضمونی زیبا و عارفانه دارد و مطلبی در رابطه با حقانیت شیعه در آن نیست.

وی تأکید کرد: زمانی که من شیعه شدم هرچند وهابی ها اهل سنت منطقه را بر ضد من تحریک می کردند اما از برادران اهل سنت بلوچستان تشکر می کنم زیرا تحت تأثیر بازی آن ها قرار نمی گرفتند و همه دوستان و همکاران اهل سنتم از من حمایت می کردند و این باعث دلگرمی من می شد.

این جوان شیعه شده در پایان گفت: دعا می کنم که همه به شهادت ولایت امام زمان(عج) و امام علی(ع) شهادت دهند و امیدوارم روزی برسد که بدون وجود فرقه ای ضاله همه انسان ها در راه حقیقت گام بردارند.

برادران سنی اولین قربانیان جریان تکفیری وهابیت هستند

حجت الاسلام محمد محسن طبسی اظهار داشت: بیشترین کتاب‌ها و ردیه‌ها علیه وهابیت را سنی‌ها نوشته‌اند می‌توان گفت بیش از 80 درصد ردیه‌ها از آن برادران سنی است.

عضو هیئت علمی و مدیر گروه فرق شیعی دانشگاه ادیان و مذاهب در برنامه شب آسمانی شبکه قرآن و معارف سیما بیان داشت: هیچ کس در زمان محمد بن عبدالوهاب با وی موافق نبود و می‌توان گفت که وهابیت از ابتدا با چالش و بحران مشروعیت مواجه بوده است.

وی گفت: اولین قربانیان جریان تکفیری وهابیت سنی‌ها بودند و این موضوع در کتاب‌های تاریخی اهل سنت آمده است که وهابی‌ها زنان اهل سنت را به یغما بردند و خانه‌های آنان را ویران کردند.

حجت الاسلام طبسی اظهار داشت: زینی دحلان از فقهای شافعی مذهب است که در زمان خود در مکه مفتی بوده است او کتاب‌های بسیاری را نوشته و جالب این است که دو سوم از کتاب‌هایش در رد وهابیت است.

این پژوهشگر تاریخ ادامه داد: یکی از کتاب‌های زینی دحلان کتاب فتنة الوهابیه است که در این کتاب وی از کلمه خبیث برای نام بردن محمدبن عبدالوهاب استفاده می کند و پس از بیان سال تفاوت محمدبن عبدالوهاب بیان می‌کند که او در این سال به هلاکت رسیده است این نفرت که شخصی هم نبوده از سر باورهای برادران اهل سنت است.

وی افزود: بیشترین کسانی که چه از لحاظ کمی و چه از لحاظ کیفی علیه وهابیت کتاب و ردیه نوشته اند سنی‌ها هستند می توان گفت که بیش از 80 درصد کتاب‌های علیه وهابیت برای سنی‌هاست.

این استاد داشنگاه تصریح کرد: وهابیون در کتاب تاریخ نجد خود اهل سنت را متهم کرده و آن‌ها را مشرک می‌دانند از طرفی در تلاش هستند تا شیعه را نیز خطری بزرگ معرفی کنند.

وی با بیان این مطلب که شیعه همیشه برای دیگر مذاهب امنیت را به ارمغان آورده است گفت: تاریخ شهادت می دهد که هرجا تفکرات افراطی سلفی و وهابیت وجود داشته همیشه در آن جا تشنج ایجاد شده در صورتی که در جامعه‌ای که حکومت و مردم شیعه بوده‌اند همیشه رفاقت و صلح و عطوفت برقرار بوده است.

وی با بیان این‌که هرگز شیعه و سنی همدیگر را تکفیر نمی کنند تأکید کرد: نویسنده کتاب الصواعق الالهیه شیخ سلیمان برادر محمد بن عبدالوهاب است که درباره برادر خود می‌گوید محمدبن عبدالوهاب طبق منطق کافر است.

حجت السلام طبسی گفت: شیخ سلیمان در رابطه با عبدالوهاب می گوید گذشتگان ما، کسی را تکفیر نمی‌کردند اما عبدالوهاب عمده مردم را تکفیر کرده و خون آن‌ها را مباح می داند او اصلا سلفی نیست و دروغ می‌گوید باید از او پرسید چرا مخفیانه عوام الناس و افراد جاهل را پیدا می‌کند و حرف‌های خود را به آنان می‌گوید نه به انسان‌های عالم.

مدیر گروه فرق شیعی دانشگاه ادیان و مذاهب در پایان خاطرنشان کرد: وهابیت به جای تقویت وحدت و موضع گرفتن علیه استعمار، علیه مسلمانان اقدام می‌کند هرچند آن‌ها ادعای حرکت اصلاحی را داشتند اما در حقیقت اقداماتشان به جای اصلاحی افسادی است.

استقبال فعالان قرآنی ترکیه از برنامه‌های شبکه قرآن سیما

حسن گروسی مدیر شبکه قرآن و معارف سیما و مسئول کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستادعالی هماهنگی مسابقات کشور در جلسه‌ای که به منظور نزدیک شدن به سی و یکمین دوره از مسابقات بین المللی قرآن کریم با دستگاه های مرتبط برگزار شد اظهار داشت: در حوزه رسانه ملی برنامه‌ریزی‌های بسیار خوبی برای مسابقه بین المللی قرآن در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: افتتاحیه و اختتامیه علاوه بر شبکه قرآن و معارف سیما و رادیو قرآن به طور زنده از یکی دیگر از شبکه‌های رسانه ملی نیز پخش خواهد شد و روند مسابقات نیز از سوی شبکه قرآن و معارف سیما و شبکه رادیویی قرآن به صورت زنده و مسمتر روزانه پیگیری خواهد شد.

رئیس شورای معارف سیما تصریح کرد: بنا داریم تا اقدامات جدیدی نیز در حوزه اطلاع رسانی مسابقات انجام دهیم که مهم‌ترین آن‌ها این است که از اتحادیه رادیو و تلویزیون جهان اسلام نیز خواسته‌ایم تا در پوشش برنامه‌ها با ما همکاری داشته باشند.

گروسی در پایان با بیان این مطلب که هرچه بهتر برگزار شدن مسابقات بین المللی قرآن قدمی در راه تحقق منویات رهبری خواهد بود گفت: بالا بردن کیفی اقدامات در حوزه رسانه و تبلیغات علاوه بر اضافه نمودن تعداد و کمیت کارها از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات مسابقات قرار گرفته است.

در ادامه این جلسه یاراحمدی رئیس امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان داشت: آقای گروسی به گواه و شهادت همه جامعه قرآنی انصافا تحول بزرگی در شبکه قرآن و معارف سیما و همچنین شورای معارف سیما به وجود آورده‌اند به طوری که حتی فعالان قرآنی ترکیه می‌گفتند که میزان استفاده از برنامه‌های شبکه قرآن و معارف سیما در این کشور بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ورود به عرصه‌های نوین و تولید برنامه‌های جذاب و مردمی درشبکه قرآن و معارف سیما در این دو سال اخیر ازجمله اقدامات مهمی است که در شبکه قرآن سیما صورت گرفته است.

یاراحمدی در رابطه با برگزاری سی ویکمین دوره از مسابقات بین المللی قرآن کریم تأکید کرد: این مسابقه آبروی شیعه و جمهوری اسلامی ایران و آبروی اسلام در برابر سایر ادیان است باید طوری عمل کنیم که پس از اتمام مسابقه به اقداماتمان افتخار کنید.

وی تصریح کرد: ستاد عالی هماهنگی مسابقات کشور که ستادی فراسازمانی اوقاف است از چند کمیته تشکیل شده است که یکی از این کمیته‌ها کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی است که ستاد رسما از رئیس محترم سازمان صدا و سیما در خواست کرد تا ریاست آن را بر عهده بگیرد.

وی افزود: آقای ضرغامی، رئیس شورای معارف سیما را به عنوان نماینده تام الاختیار خود معرفی کردند و به این ترتیب ایشان از سوی نماینده محترم ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد عالی مسابقات انتخاب شدند.

وی بیان داشت: باید همگی به آقای گروسی و دوستانشان کمک کنیم از طرفی باید دقت داشته باشیم که استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای اثرات بسیار زیادی خواهد داشت.

رئیس امور قرانی سازمان اوقاف تصریح کرد: همان‌طور که همه دوست دارند مسابقات مالزی را پوشش دهند ما نیز باید تلاش کنیم به گونه‌ای اقدام نماییم تا همه بخواهند در پوشش مسابقات قرآنی کشورمان نقش داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طرح‌های نوین در عرصه‌های رسانه ای مکتوب، سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و همچنین استفاده از ظرفیت رسانه ملی می تواند اثرات بسیار خوبی برای رونق بخشیدن به مسابقات قرآن را فراهم نماید.

قابل ذکر است در این جلسه نمایندگان سازمان دارالقرآن کریم، اداره کل رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خبرگزاری قرآنی ایکنا، رادیو قرآن و اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های کشورهای اسلامی حضور داشتند.

رضایت ایشان مهم است نه دلتنگی برای او

رضا کمال نو اظهار داشت: من سال‌ها در کنار آقای بهجت(ره) بودم اما کثرت دیدار درد را دوا نمی کند چه بسا کسانی که یک بار ایشان را دیدند و راه را پیدا کردند.

رضا کمال نو از ندیمان آیت الله العظمی بهجت که در 8 سال آخر عمر این بزرگوار در خدمت ایشان بوده است به مناسبت سال گشت رحلت این عالم ربانی در برنامه شب آسمانی شبکه قرآن و معارف سیما حاضر شد و گفت: من می‌دانستم که بودن در کنار آیت الله بهجت لطف بزرگی از جانب خداوند به من است که باید قدر آن را بدانم اما مسلما کثرت دیدار درد را دوا نمی‌کند چه بسا کسانی بوده‌اند که تنها یک بار آقا را دیده‌اند اما بعد از آن راه را پیدا کرده و ادامه داده‌اند.

وی ادامه داد: من می دانم که در حال حاضر نبود جسمی ایشان چندان تفاوتی ندارد زیرا به طور قطع اشراف ایشان نه تنها کمتر از بودنشان نیست که حتما بیشتر هم می‌باشد بنابراین آن چه که مهم است دلتنگی برای آقای بهجت نیست بلکه رضایت ایشان اهمیت دارد.

ندیم آیت الله بهجت(ره) بیان داشت: آیت الله بهجت مانند ساده‌ترین مردم زندگی می‌کرد و رابطه‌‌اش با مردم بسیار خوب و با تواضع بود ایشان در حقیقت نمونه بارز افلاکیان خاکی بودند.

وی گفت: یک روز وقتی ایشان می‌خواستند به نماز بروند در صفی که مردم می‌ایستادند تا به ایشان سلام بکنند مردی که فرزندش مریض بود و البته مریضی ناعلاجی هم نداشت به آقای بهجت گفت که آقا اگر می‌شود برای فرزند من دعا کنید آقا بعد از آن تا چند روز از آن مرد احوال فرزندش را می‌پرسید طوری که یک بار آن مرد در بیرون مسجد به من گفت من از آقا خجالت می‌کشم که فکر ایشان را با این همه دغدغه مشغول کرده‌ام.

وی تصریح کرد: آقای بهجت با مردم بسیار مدارا می‌کرد امر به معروف این انسان بزرگوار نیز تنها عملی بود و هرگز لسانی به کسی تذکر نمی داد البته ما اگر اشتباهی می‌کردیم بدون این که بگویند متوجه می شدیم که ایشان مکدر شده است.

کمال نو در ادامه اظهار داشت: آقای بهجت عادت داشتند که بعد از نماز در کنار محراب می ایستادند و در حالی که به عصا تکیه می‌دادند برای مردم دعا می‌کردند اما در اواخر عمرشان دستشان را از زیر عبا بیرون میآوردند و به مردم دست تکان می‌دادند من به دوستان می‌گفتم به نظر می‌آید که حال آقا مساعد است.

وی تصریح کرد: پول‌هایی هم که اواخر برای افراد می‌فرستادند مثل گذشته نبود من فکر می‌کردم اشتباه می کنند اما وقتی به ایشان بیان می کردم می گفتند نه درست است در حقیقت این‌ها نشانه‌هایی بود که ما پس از مرگ ایشان متوجه شدیم که به دلیل نزدیکی به عروجشان بوده است.

ابوالقاسم عربی راننده آقای بجت نیز در ادامه برنامه بیان داشت: من هنوز هم خواب ایشان را می بینم، خواب می بینم که قرار است آقا را به جایی برسانم.

وی در پایان بیان داشت: مردم وقتی آقا را می دیدند به ماشین هجوم می‌آوردند اما ایشان هرگز ناراحت نمی شدند آن‌ها آقای بهجت را بسیار دوست داشتند و این به این خاطر بود که ایشان نیز مردم را دوست داشتند

معامله کردن جان با خداوند ستون فقرات سبک زندگی الهی است

امام جمعه موقت تهران گفت: امام علی(ع) در تمام عمرش جان خود را در معامله با خدا گذاشته بود البته معامله با خداوند به معنای رها کردن و محروم ماندن از لذت‌های مشروع دنیوی نیست.

آیت الله سید احمد خاتمی در برنامه حلقه‌های توسل شبکه قرآن و معارف سیما که به مناسبت روز ولادت امام علی(ع) از رسانه ملی پخش شد گفت: در چند روایت از پیامبراکرم(ص) آمده است که مثل امام علی(ع) مثل کعبه است و این مردم هستند که باید به سراغ کعبه بروند و کعبه به سراغ کسی نمی‌آید در منابع اهل سنت هم از پیغمبر(ص) رسیده است که نظر کردن به امام علی(ع) عبادت است.

وی ادامه داد: حج طواف به دور کعبه است و اگر بخواهیم عبادتمان رنگ واقعی بگیرد این رنگ با ولایت و محبت امام علی(ع) خواهد بود.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: با صراحت می‌گویم که محبت به امام علی(ع) اعتقاد بین المللی جهان اسلام است یعنی کتاب‌هایی که اهل سنت نیز در مناقب علی(ع) نوشته‌اند اگر بیشتر از شیعه نباشد کمتر نیست بنابراین همان‌گونه که دور خانه خدا می‌گردیم باید به دور محبت امام علی(ع) طواف کنیم.

وی تأکید کرد: کعبه همیشگی است و حتی اگر ساختمانش از بین برود بازهم مردم باید به سمت آن نماز بخوانند بنابراین تا قیامت هست محبت علی نیز خواهد بود.

وی با بیان این مطلب که امیرالمؤمنین(ع) ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که هیچ یک از صحابه ندارند گفت: اولین ویژگی این است که هیچ کس به جز علی(ع) نه قبل و نه بعد آن در کعبه متولد نشده است و امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) تنها کسی بوده است که در کعبه متولد شده است.

وی افزود: امام علی(ع) اولین کسی است که ابراز ایمان کرده است می گویم ابراز چون هیچ وقت امام علی(ع) کافر نبوده است که مسلمان شود زیرا او از کودکی در دامان پیامبر(ص) بزرگ شده است از طرفی اولین کسی هم که پشت سر پیامبر(ص) نماز خوانده است امیرالمؤمنین است.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: هیچ کس به اندازه امام علی(ع) از خداوند و رسول اکرم(ص) مدال نگرفته است این مدال‌ها به قدری زیاد است که علما اهل سنت نیز در این باره مطالب زیادی نوشته‌اند، حسکانی از محدثان اهل سنت کتاب شواهدالتنزیل را نوشته و آیاتی را در آن آورده که شأن نزولش درباره امام علی است و مستند از زبان نبی اکرم(ص) است این کتاب در 3 جلد منتشر شده است.

وی افزود: جهان اسلام جانبازی را مثل امام علی(ع) نمی‌شناسد امام علی(ع) 90 جراحت بعد از جنگ احد برداشته‌اند حتی آمده است که وقتی امیرالمؤمنین را غسل می‌دادند بر پیکرش جای هزار شمشیر و نیزه بود.

وی در ادامه سه کتاب را که درباره امام علی(ع) نوشته است معرفی کرد و گفت: سه کتاب سیری در مواضع سیاسی مولا علی(ع)، سیره علوی مجموعه نسخه متنی مباحثی که در رادیو معارف مطرح کرده‌ام و در سایه سار حکمت علوی مجموعه مقالات کوتاهی که در روزنامه‌ها و مجلات چاپ شده است سه کتابی است که عنایت شده تا درباره امیرالمؤمنین(ع) بنویسم.

وی در رابطه با سیره زندگی امام علی(ع) اظهار داشت: ما دو سبک زندگی داریم که یک سبک زندگی شیطانی و معامله با شیطان است که آن‌ها که با خدا قهرهستند این سبک را انتخاب کرده‌اند و یک سبک زندگی نیز سبک زندگی الهی است.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: در سبک زندگی الهی دنیا بازار است و کالا هم جان است و معامله کردن جان با خداوند سبک زندگی الهی می‌شود، امیرالمؤمنین(ع) نیز در تمامی زندگی‌اش مشغول به این معامله بوده و در تمام عمرش جانش را پای این معامله گذاشته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ستون فقرات سبک زندگی، معامله با خدا و زندگی کردن با آیین‌ نامه خداست معامله کردن با خداوند به معنای محروم کردن خود از لذت‌های مشروع دنیا نیست به طوری که همیشه دعا می کنیم ربنا آتنا فی الدنیا حسنة و فی الآخرة حسنة یعنی هم در دنیا و هم در آخرت به ما نیکی عطا کن.

متولیان فرهنگ دنیا مغول‌های هالیوود هستند که راه حیازدایی را در پیش گرفته‌اند

شهریار بحرانی گفت: اصحاب رسانه‌ای غرب با زرنگی تمام خانواده‌های خود را از سم‌هایی که وارد جامعه کرده‌اند مصون می‌دارند اما برای جامعه راه حیازدایی را در پیش گرفته‌اند.

شهریار بحرانی کارگردان متعهد کشورمان شب گذشته در برنامه فصل نو شبکه قرآن و معارف سیما حاضر شد و در رابطه با موضوع عفاف و حجاب بیان داشت: ما باید تلاش کنیم تا مفاهیم دینی و قرآنی از جمله بحث عفاف و حجاب را با زبان هنر در جامعه عرضه کنیم و تا به حال نیز مشکل در رابطه با خوب عرضه نکردن این مفاهیم مربوط به اصحاب رسانه، هنرمندان و کارگردانان است.

بحرانی بیان داشت: فضاسازی مناسب در رابطه با این مفاهیم باعث می‌شود تا بتوانیم خود را از فضایی که دشمن ایجاد کرده است رها کنیم.

وی ادامه داد: ما نباید در این راستا مانند تک تیراندازها عمل کنیم بلکه باید حرکت‌هایمان منسجم باشد و جبهه‌ای را تشکیل دهد تا امواج بزرگ سالم زا ایجاد شود.

این کارگردان سینما تأکید کرد: اصحاب رسانه‌ای غرب که متأسفانه متولیان فرهنگ دنیا می‌باشند مغول‌های هالیوودی هستند که بر سینما سوار شده‌اند این‌ها بازرنگی خانواده‌های خود را مصون نگه می‌دارند اما برای مردم همه چیز را برعکس نشان می دهند و روند حیازدایی را در پیش گرفته‌اند.

وی ادامه داد: در طی این صدواندی سال است که ما می بینیم همزمان با سینما تمام گرایشات انحرافات فکری نیز گسترش می یابد گاهی به شک می افتیم که نکند این همان اولین فسادی است که در رابطه با دو فساد قوم یهود است که در ابتدای سوراه اسرا آمده است.

بحرانی افزود: این‌ها صد و اندی سال است که دارند جامعه و دنیا را فاسد می کنند اما عجیب است که خانواده خود را از این موضوعات مصون نگه می‌دارند زیرا خودشان می‌دانند چه سمی را به جامعه تزریق کرده‌اند.

در ادامه برنامه بخش‌هایی از مستند حجاب راه رستگاری ساخته این هنرمند و کارگردان کشورمان برای اولین بار اکران شد و شهریار بحرانی هم در رابطه با این مستند بیان داشت: حدود سه سال است که مشغول ساختن این مستند هستیم تا بتوانیم مستند فاخری در رابطه با عفاف و حجاب تولید کرده باشیم و روز دوشنبه نیز از نسخه سینمایی آن رونمایی خواهد شد.

شهریار بحرانی در رابطه با جریان اخیری که در کن اتفاق افتاده و در تمامی فضای مجازی نیز مطرح شده بود گفت: در گذشته در تهران رسم بود که خانواده‌ها درب منزل خود را باز می‌گذاشتند و جوانمردان هرگز به خانه همدیگر نگاه نمی‌کردند و آبروی هم را محترم می‌شمردند.

وی اظهار داشت: باید طوری فرهنگ سازی شود که گاهی اوقات به خاطر خداوند چشممان را به روی بعضی چیزها ببنیدم و بعضی چیزها را نبینیم.

در ادامه برنامه در تماس تلفنی که با حجت الاسلام و المسلمین سرلک برقرار شده بود وی در رابطه با بحث عفافا و حجاب در رسانه‌ها گفت: رسانه‌های رسمی و تلویزیون و سینمای ما سالم‌ترین و پاک‌ترین رسانه‌ای است که در جهان وجود دارد و این را فقط خود ما نمی‌گوییم بلکه حتی رهبر کاتولوگ‌های جهان نیزبه این موضوع اذعان داشته است.

وی ادامه داد: اما آن‌چه در این رابطه باید توجه کنیم این است که آیا در بخش معنایی، رفتارها و سایر ویژگی‌های عفت نیز با پوششی که در رسانه‌‌ها رعایت می‌شود متناسب است یا خیر؟

حجت الاسلام سرلک تصریح کرد: متأسفانه گاهی آن‌چنان 4 تار مو برایمان اصالت پیدا کرده که از دیگر نشانه‌های عفت همچون رفتار و بازی‌ها و پشت صحنه‌ها غافل می‌شویم.

این کارشناس مذهبی افزود: ما به جوانان چه چیز ارائه کرده‌ایم که حالا توقع داریم از آن‌ها دریافت کنیم.

وی در رابطه با موضوعی که در جشنواره کن امسال برای یکی از هنرپیشه‌های کشورمان پیش آمد گفت: برای دختر یکی از بهترین کارگردانان کشورمان اتفاقی افتاد که نباید رخ می‌داد ما از این اتفاق ناراحت نیستیم از این موضوع ناراحتیم که چرا گاهی بعضی برای بعضی هنرمندان ما نوعی هضم شدن صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: من خانم حاتمی را خانمی باشخصیت می‌شناسم که در خانواده‌ای محترم رشد کرده‌اند و پدرشان نیز کارگردان بزرگی بوده‌اند نمی‌خواهم صحبت درباره ایشان به گونه‌ای باشد که حمل بر تجسس شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: می‌دانم که ایشان خودشان هم ناراحت هستند و احساس می‌کنند که ای کاش جوری شده بود که شکوه ایرانی و شرقی‌شان همگان را به حیرت وامی‌داشت اما متأسفانه ما گاهی به رنگ دیگران درمی‌آییم و این‌گونه دیگر خودمان نخواهیم بود و بعد از آن اگر مزیت نسبی خود را از دست دهیم پس از آن مهم نخواهد بود که چه خواهیم بود.

تکفیری‌ها خلاف آیه أَشِدَّاء عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاء بَیْنَهُم عمل می‌کنند

دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت: طبق روایات کنترل نکردن خشم انسان را از دایره ایمان خارج می‌کند، اعمال تکفیری‌ها نشأت گرفته از همین خصلت آن‌هاست.

آیت الله اراکی در برنامه باران ویژه برنامه شب شهادت امام موسی کاظم(ع) در شبکه قرآن و معارف سیما حاضر شد و در رابطه با زندگی هفتمین امام شیعیان اظهار داشت: امام کاظم(ع) در طول مدت زندگی‌اش مورد شکنجه و آزار و آسیب جاهلان قرار گرفت و در چاهی از چاه‌های زندان هارون الرشید محبوس بود که همین الان نیز اگر نمونه‌ای از آن که در اطراف بغداد باقی مانده است را ببینید وحشت‌زده خواهید شد.

وی ادامه داد: با تمام فشارهایی که بر امام موسی کاظم(ع) وارد می‌شد اما این امام بزرگوار همیشه غیظ و خشم خود را فرومی‌نشاند و این آزارها نیز هرگز باعث نمی‌شد تا از عبادات کم‌نظیر خود دست بکشد به طوری‌ که این چاه‌ها برای امام موسی بن جعفر فرصتی برای عبادت و راز و نیاز محسوب می‌شد.

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی بیان داشت: هویت اسلامی و شخصیت اسلامی و هویت محمدی و علوی تعریف دارد و کاملا می‌توان این شخصیت را ترسیم کرد یکی از مقدمات اصلی برای این شخصیت همان فرونشاندن خشم است که البته فروبردن خشم به این معناست که فرد زمانی که شرایط خشم فراهم شده است خشم خود را فرونشاند و این خصلت یعنی کظم غیظ در وجود امام کاظم(ع) نمایان و اشکار بود.

وی تأکید کرد: تمامی ائمه دارای کظم غیظ دارند اما بین امام مجتبی(ع) و امام موسی کاظم(ع) در این رابطه شباهت بیشتری وجود دارد و آن این است که امام حسن(ع) نیز در برابر توهین‌های دشمن سکوت می‌کردند در زمان امام حسن(ع) معاویه خود را پیروز بر امام مجتبی(ع) و شامی‌ها نیز خود را پیروز بر علویون می‌دانستند بنابراین با حالت خاصی به مدینه می‌آمدند تا امام(ع) را مورد توهین قرار دهند اما امام با سعه صدر خشم خود را فرومی‌نشاند و این در حالی بود که آن‌ها حتی به ساحت امام علی(ع) هتاکی می‌کردند.

آیت الله اراکی افزود: در روایات داریم که عدم کنترل خشم انسان را از دایره ایمان خارج می‌کند کشتار بسیاری که امروز از سوی تکفیری‌ها صورت می‌گیرد نتیجه همین کنترل نکردن خشم است و این نیز نتیجه زندگی غافلانه می‌باشد.

وی تصریح کرد: روح سبک زندگی دینی، زندگی ذاکرانه و یادمندانه خداست اما متأسفانه آن چه که غرب به جامعه ارائه می‌دهد زندگی غفلت است، متأسفانه تکفیری‌ها و افراطی‌ها چه شیعه و چه سنی رفتارشان طوری است که کاملا متضاد با دستور قرآن می‌‌باشد که می فرماید أَشِدَّاء عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاء بَیْنَهُم این تکفیری‌ها دقیقا برعکس عمل می‌کنند به طوری که شاهدیم هر روز مسلمانی را می‌کشند اما نسبت به ظلم‌های اسرائیل و صهونیست هیچ عکس العملی نشان نمی دهند.

وی تأکید کرد: اساس اسلام و قرآن بر تربیت انسان‌ها توسط مربی است که دست پرورده خدا می‌باشد و این مربی است که جامعه را اصلاح می‌کند ائمه نیز هر کدام برای اصلاح جامعه بر طبق مقتضای زمان عمل می‌کردند دوره امام علی(ع) و امام حسن(ع) و امام حسین(ع) دوره‌ای است که با موضع‌گیری‌های خود اصل امامت را پی ریزی کردند در دوره‌های امامان دیگر یعنی از دوره امام سجاد(ع) تا دوره امام باقر(ع) معارف اسلام ناب تبیین می‌شد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب افزود: از دوره امام کاظم(ع) به بعد دوره سامان دهی بود به این معنا که مجموعه جریان ولایت باید ساماندهی پیدا‌ می‌کرد و باید وکلایی انتخاب می‌شدند تا مردم بتوانند از طریق آن‌ها با امام خود در ارتباط باشند امام کاظم(ع) امامی بود که گستره وکلا را در زمان خودش معین فرمود و ارتباط با جامعه ولایی از طریق ارتباط با ایشان را پی‌ریزی نمود و این ارتباط تداوم یافت.

آیت الله اراکی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که در جامعه اهل تسنن وجود دارد همین ارتباط نداشتن با ولایت است به طوری که امروزه شاهدیم در بسیاری از کشورها نهضت‌ها فشل می‌شود زیرا رهبری وجود ندارد از طرفی اگر در کشور ما انقلاب به ثمر نشست به دلیل ارتباط ولایتی مردم با ائمه(ع) بود.

حسن گروسی: با پوشش رسانه‌ای گسترده به استقبال بزرگترین رویداد فرهنگی جهان اسلام خواهیم رفت

مدیر شبکه قرآن ومعارف سیما و مسئول کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد عالی هماهنگی مسابقات کشور در رابطه با سی و یکمین دوره مسابقه بین المللی قرآن کریم بیان داشت: بزرگترین رویداد فرهنگی جهان اسلام در حالی امروز در سالن اجلاس سران اسلامی کار خود را آغاز می‌کند که پوشش این مراسم از شبکه قرآن و معارف سیما و همچنین رادیو قرآن بصورت زنده پخش خواهد شد.

وی با بیان این‌که این رویداد فرهنگی با پوشش کامل رسانه‌ای انجام خواهد شد تأکید کرد: علاوه بر تعدادی از شبکه های رسانه ملی که در طول برگزاری مسابقات، بخشی از برنامه ها را پوشش خواهند داد، بر اساس هماهنگی بعمل آمده با رادیو و تلویزیون‌های کشورهای اسلامی، سیگنال ماهواره ای پخش این دوره از مسابقات در اختیار این شبکه ها قرار داده شده است و طبق این هماهنگی بیش از 40 شبکه رادیویی و تلویزیونی اتحادیه جهان اسلام پوشش این مسابقه را بر عهده خواهند داشت .

دبیر شورای معارف سیما تصریح کرد: شبکه های تلویزیونی اشراق، الانوار، بلادی، الغدیر، الفرات، المسار، المسار1، الفرقان، العهد، کربلا، المنار، الایمان و الصراط، فلسطین الیوم و رادیوهای الغدیر، الکوت، المعارف، القرآن کریم، صوت العراق، نور، الرساله، البصائر و نور جهت پخش افتتاحیه و اختتامیه آمادگی خود را اعلام نموده اند.

وی ادامه داد: شبکه های پیام، آفاق، آسیا، الاتجاه، القدس، الثبات، راه فردا، نور، الاقصی هلال قدس و شبکه 14 هادی و تلویزیون اینترنتی ثقلین نیز بخش هایی از مراسم افتتاحیه و اختتامیه را پخش خواهند کرد.

گروسی همچنین از حضور رسانه‌های دیگر در مسابقه بین المللی خبر داد و گفت: بر اساس اعلام اداره کل رسانه های خارجی وزارت ارشاد بیش از 80 خبرنگار و عوامل خبری مقیم رسانه های خارجی از 39 رسانه وابسته به 16 کشور در این مسابقه و رویداد مهم جهان اسلام حضور خواهند داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شبکه هایی نظیر APTN آمریکا، خبرگزاری آسویشیدپرس AP آمریکا، روزنامه واشنگتن پست، خبرگزاری UPI آمریکا، موسسه عکس ایمپکت انگلستان، خبرگزاری AFP فرانسه، خبرگزاری ترکیه، روزنامه فولیا برزیل نیز پوشش این مسابقات را عهده‌ دار می باشند.

راه‌اندازی بیش از 160 شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان تنها برای سرگرمی نیست

حسینی، وزیر سابق وزارت ارشاد گفت: هالیوود بحث اسلام ستیزی و و ایران ستیزی را در برنامه خود قرار داده و این ایران ستیزی حتی ایران قبل اسلام را نیز شامل می‌شود.

محمد حسینی، وزیر سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه شب آسمانی شبکه قرآن و معارف سیما بیان داشت: بعضی بر این باورند که حکومت و دولتمردان تنها وظیفه تأمین معاش جامعه را بر عهده دارند و نباید در امور فکری و فرهنگی مردم دخالتی داشته باشند اما ما که در اداره جامعه خود مبنا را بر روش پیامبر(ص) و امام علی(ع) قرار می‌دهیم نمی‌توانیم بگوییم که حکومت در امور دینی و فرهنگی مردم نباید دخالتی داشته باشد.

وی ادامه داد: پیامبر که وظیفه‌اش دعوت الی الله بوده نسبت به موارد فکری و فرهنگی و اجتماعی مردم بی‌اعتنایی نمی‌کرده است اما حتی در زمان پس از انقلاب نیز بوده‌اند گاهی افرادی که حتی ممکن است مسئولیت‌هایی هم داشته‌اند با صراحت اعلام می‌کنند ما در اسلام نه نظام اقتصادی و نه نظام سیاسی و نه نظام فرهنگی داریم بعضا برخی از این افراد بسیار هم در زندگی فردی خود متعهد و مقید به دین هستند این افراد یا دچار استحاله فرهنگی شده‌اند و یا از ابتدا اعتقادی نداشتند و از اول همراه شده‌اند و از امام و رهبری سخن گفته‌اند ویک جاهایی این موضوعات را بیان نموده‌اند.

وزیر سابق وزارت ارشاد بیان داشت: ما یک فصل الخطاب داریم و این فصل الخطاب درگذشته امام راحل(ره) و هم اکنون رهبر انقلاب اسلامی هستند که ایشان به تمامی مسائل تسلط کامل دارند و حتی در مصادیق نیز وارد شده‌اند.

وی تأکید کرد: یک زمان عده‌ای معتقد به تکثر و چندصدایی در جامعه بودند که همه افراد با همه عقیده حتی اگر به انقلاب اعتقاد ندارند مثلا در کاندید شدن حضور داشته باشند ما در زمانی از جمله در زمان انتخاب شورای دوم شهر تقریبا شاهد بودیم که فیلتری وجود نداشت و حتی افرادی وارد شدند که امام و انقلاب را قبول نداشتند بعد از آن مشاهده کردیم که مردم از این موضوع استقبال نمی‌کنند و شور و نشاطی نشان ندادند مردم دوست دارند که یک ضوابطی وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: ما الان اگر کارهایی ببینیم که دارای معیار مناسبی نیست مسلما خواننده و یا بیینده اثر متوجه این موضوع می‌شود که در آن بعضی معیارها و ضوابط رعایت نشده و حتی حس می‌کند که به آن توهین شده است به طور یقین اگر معیار نباشد کیفیت نیز تنزل پیدا خواهد کرد.

حسینی تصریح کرد: در حوزه‌های مختلف افرادی هستند که اصل و اساس نظام را قبول ندارند نمی توان به زور چیزی را به کسی اجبار کرد حتی عقاید دینی او را، اما ابلاغ باید انجام شود اگر فرد قبول نکرد که نکرد زیرا اجباری نیست اما نمی توان به طور مثال به فردی که مرتد است اجازه داد که ارتداد خود را علنی کند این مختص یک کشور نیست و اکثر کشورها همین‌گونه هستند که برای خود ضوابطی دارند.

وی بیان داشت: بحث نظارت در رابطه با بحث باورها و فرهنگ مردم و رسالتی که در این رابطه بر دوش حاکمیت است در مرحله دوم اهمیت قرار دارد و بحث اول انجام دادن فعالیتهای ایجابی است و این فعالیت‌ها باید هم در حوزه سخت‌افزاری باشد و هم‌نرم افزاری البته این که می‌گوییم این رسالت بر عهده حاکمیت نیز می‌باشد به این منظور نیست که تمامی مسئولیت‌ها متوجه مدیران است بلکه آن‌ها باید از صاحب‌نظران و کسانی که تعهد و توانمندی زیادی دارند استفاده کنند.

این استاد دانشگاه گفت: ما در عصری زندگی می‌کنیم که پیچیدگی زیادی دارد و افرادی در خارج از کشور و عده‌ای نیز در داخل کشور به صورت سازمان‌دهی شده باور مردم را مورد هدف قرار داده‌اند، بعد از جنگ تحمیلی تمرکز فراوان دشمن بر روی اقدامات فرهنگی و هنری قرار گرفت تا به باورهای جوانانی ضربه بزند که هر لحظه آماده ایثار و فداکاری برای اسلام بوده‌اند و این اقدام را با سرگرم کردن جوانان با موضوعات مختلف انجام دادند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 160 شبکه فارسی زبان راه اندازی شده و مشغول فعالیت است بسیار ساده‌لوحانه است اگر وجود این شبکه‌ها را تنها برای سرگرمی و تنها برای بحث هنر برای هنر بپنداریم قطعا این‌گونه نیست و آن‌ها پیام‌های خود را مد نظر دارند.

وی اظهار داشت: هالیوود بحث اسلام ستیزی و و ایران ستیزی را در برنامه خود قرار داده و این ایران ستیزی حتی ایران قبل اسلام را نیز شامل می‌شود و نیتشان این است که بگویند ایرانیان نسل در نسل خشن بوده‌اند آخرین فیلمی که در این رابطه ساخته‌اند در رابطه با ابوعلی سیناست، حکیمی که هنوز هم خودشان بر دانشگاه‌هایشان عکس این طبیب بزگ ایرانی را نصب کرده‌اند، ما توقع نداریم با توجه به خلق داستان و جذابیت‌های آن عین تاریخ را نقل کنند اما نباید تاریخ را نیز تحریف کنند.

حسینی تأکید کرد: مسلما نخبگان جامعه ما نیز وقتی چنین برخوردهایی می‌بینند نمی‌توانند بی‌تفاوت بگذرند در رابطه با موضوعات دین نیز آن‌ها به خوبی می‌دانند اگر دین به درستی عرضه شود همه پذیرایش خواهند بود بنابراین باید بدلی برایش تعریف می‌کردند که این بدل همان تکفیر است.

وی عنوان کرد: این که رهبر شعار سال را سال فرهنگ اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی نامیده‌اند از این جهت است که ما هنوز بعد از سال‌ها در حال مبارزه هستیم و این مبارزه همچنان اداممه خواهد داشت و چون در حال مبارزه‌ایم نمی‌توان کشور را با روال عادی جلو برد و باید همه به خصوص مدیران با روحیه مبارز و جهادی وارد میدان شوند و سکانداران این عرصه نیز باید افرادی محکم باشند که سبقه و رنگ الهی دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ یک ملت آلوده شد بر روی تمامی اصول و باورها و اعتقادات مردم تأثیر خواهد گذاشت همان‌طور که در حال حاضر حدود 10هزار میلیارد تومان برای سلامت اختصاص داده شده می توان درصد اندکی نیز برای فرهنگ مردم اختصاص داد هرچند باید برای خرج کردن در حوزه سلامت نیز از مسئولان تشکر کرد اما اگر در حوزه فرهنگ نیز اتفاق نادرستی صورت بگیرد جبران و برگرداندنش کار ساده‌ای نخواهد بود./966/د102/ی

ارسال نظرات