۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۲۰۷۴۴۷

بازگشت اسنودن به آمریکا در هاله ای از ابهام

خبرگزاری رسا ـ همکار پیشین "آژانس امنیت ملی" آمریکا، ممکن است به رغم خطرهای موجود و در صورت برآورده شدن پیش‌شرط هایی از طرف آمریکا، به کشورش بازگردد.
باراک اوباما نگران از افشاگري هاي اسنودن

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله در خبری گفت: ادوارد اسنودن در صورت بازگشت به آمریکا با خطر محکوم شدن به مجازات زندان طولانی روبروست. در همین حال همکار پیشین "آژانس امنیت ملی" آمریکا، ممکن است به رغم خطرهای موجود و در صورت برآورده شدن پیش‌شرط هایی از طرف آمریکا، به کشورش بازگردد.


ولفگانگ کالک، وکیل آلمانی اسنودن گفت: مذاکراتی با نهادهای آمریکایی در جریان است تا اسنودن به این کشور بازگردد.


وکیل اسنودن در ادامه گفت: موکلم در اقداماتی که انجام داده خودخواهانه عمل نکرده و به کسی آسیبی نرسانده است، به همین دلیل نیز می‌توان از دولت آمریکا انتظار داشت که راه بازگشت برای او را مهیا کند.


وکیل اسنودن هم‌زمان تاکید کرد که او در مذاکرات با نهادهای آمریکا بر سر بازگشت موکلش شرکت نداشته است.


ادوارد اسنودن تاکنون به صورت ویدئو‌-کنفرانس از جمله در نشست شورای اتحادیه اروپا شرکت کرده است. برخی از مقامات آلمانی بر این نظرند که او می‌تواند از طریق ارتباطات آنلاین پاسخ‌گوی سوالات نمایندگان پارلمان آلمان باشد٬ برخی دیگر از نمایندگان مجلس آلمان از احزاب مخالف سبزها و چپ‌ها می‌گویند اسنودن تنها در صورتی می‌تواند آزادانه عقایدش را بیان کند که در آلمان حضور یابد.


وکیل اسنودن بر این نظر است که تا زمانی که دولت آلمان پاسخی منفی به خواست اسنودن برای حضور در آلمان نداده، راه برای ورود او به این کشور نیز باز است.


ولفگانگ کالک، وکیل آلمانی اسنودن، در ادامه گفت سخنان توماس دمزیر، وزیر کشور آلمان، قابل قبول نیست که در مقابل مقامات آمریکا از ادوارد اسنودن به عنوان فردی قانون‌شکن یادکرده است.


ادوارد اسنودن، همکار پیشین "آژانس امنیت ملی" آمریکا، در حال حاضر در روسیه به سر می برد. دولت روسیه با تقاضای پناهندگی او موافقت کرده است.


دولت آمریکا پس از انتشار اسناد محرمانه NSA از طرف اسنودن حکم جلب‌اش را صادر کرده و او را به سرقت اموال دولتی و دسترسی غیرقانونی به اطلاعات سیستم دفاع ملی و انتقال عامدانه اطلاعات محرمانه به افراد غیرمجاز متهم کرده است./1421/1409/ح

ارسال نظرات