۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۷
کد خبر: ۲۰۸۱۴۹
چند خبر کوتاه از اصفهان؛

سهم 220 میلیون ریالی عشایر استان اصفهان در پرداخت زکات

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره زکات استان اصفهان با بیان این که در سالهای قبل عشایر این استان زکات پرداخت نمی کردند، گفت: امسال با برپایی همایش زکات، جلسات آموزشی ودعوت روحانیان مساجد، عشایر با این فریضه الهی آشنا شدند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام غلامحسین رنجبر، رییس اداره زکات استان اصفهان  گفت: عشایر استان اصفهان در سه شهرستان شهرضا، سمیرم و جرقویه مستقر هستند و عشایر سمیرم  با پرداخت 100 میلیون ریال بیشترین زکات را تا کنون پرداخت کرده اند.

وی با بیان این که در سالهای قبل عشایر این استان زکات پرداخت نمی کردند، گفت: امسال با برپایی  همایش زکات، جلسات آموزشی ودعوت روحانیان مساجد، عشایر با این فریضه الهی آشنا شدند.

حجت السلام رنجبر، ساخت مسجد، کمک به عشایر نیازمند و انجام کارهای عام المنفعه را از مصارف زکات پرداختی عشایر استان برشمرد و ابراز داشت: از ابتدای امسال 220 میلیون ریال زکات نخستین بار پرداخت کردند.

لازم به ذکر است استان اصفهان پس از استانهای فارس، کهکیلویه و بویراحمد، میزبان بیش از یک میلیون جمعیت عشایری در فصل گرم سال است.

14 و 15 خردادماه مبدا جنبش اسلامی مردم ایران علیه استبداد

حجت الاسلام ولی الله روان، رییس اوقاف و امور خیریه بخش بادرود، با بیان این که 14 و 15 خردادماه مبدا جنبش اسلامی مردم ایران علیه استبداد و استعمار به رهبری امام خمینی (ره) بوده است اظهار داشت: به مناسبت 14 و 15 خردادماه مصادف با رحلت امام راحل(ره)، ویژه برنامه سوگ و عزا در آستان مقدس امامزادگان آقاعلی عباس و سیدمحمد(ع) برگزار می شود.

رییس اوقاف و امور خیریه بخش بادرود به ویژه مراسمات تدارک دیده شده اشاره و ادامه داد: چهارشنبه مورخ 14 خردادماه بعد از نماز مغرب و عشا مشاور سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، حجت الاسلام رضوی همدانی سخنانی را ایراد خواهند کرد.

وی ادامه داد: پنج شنبه مورخ 15 خردادماه سال جاری نیز بعد از نماز مغرب و عشا ضمن برگزاری دعای روح بخش کمیل، حجت الاسلام سید حمید میرباقری سخنران و مداح اهل بیت حاج محمدرضا عاصی از هیأت رزمندگان اسلام برنامه های خود را اجرا خواهند کرد.

حجت الاسلام روان افزود: دعای پرفیض ندبه با نوای گرم و دلنشین حاج مهدی سلحشور ساعت 6صبح روز جمعه مورخ 16 خردادماه سال جاری برگزار می شود.

وقف زمین مزروعی در نایین برای روضه خوانی اهل بیت(ع)

حجت الاسلام احمد جبلی رییس اوقاف و امور خیریه شهرستان نایین با بیان این که ارزش ریالی این موقوفه بالغ بر 100 میلیون ریال برآورد شده است گفت: این واقف نیک اندیش نائینی زمین مزروعی خود را با نیت روضه خوانی در تمام سال وقف نمود.

وی با بیان این که این موقوفه منفعتی و در تصرف اداره اوقاف شهرستان نایین است تصریح کرد: حاج احمد عبائی محمدی، این واقف خیراندیش، ششدانگ از قطعه زمین مزروعی خود را که در محمدیه نایین واقع شده است با نیت روضه خوانی در تمامی سال وقف کرد.

وقف منزل مسکونی با نیت ترویج معارف اهل بیت در اصفهان

حجت الاسلام محمدرضا اسماعیلی پور رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان اظهار داشت: بانویی اصفهانی یک باب منزل خود را با نیت ترویج معارف دینی، فرهنگی، قرآنی، تحقیق و پژوهش در امور دینی و اسلامی و شریعت محمدی وقف عام نمود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان ادامه داد: فاطمه بیگم حسینی این موقوفه را با مساحت 104 متر مربع وقف نمود و این موقوفه در خیابان نشاط، جوی رکنی واقع شده است و ارزش ریالی این موقوفه بالغ بر سه میلیاردو 600 میلیون ریال برآورد شده است./939/د101/ب

ارسال نظرات