۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۲۰۸۴۴۷
ماموستا محمودی:

امام راحل افتخار جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه پیرانشهر گفت: امام خمینی (ه) با تکیه بر مکتب الهی شخصیتی بزرگ و متمایز در قرن حاضر و مورد افتخار جهان اسلام است که باز خوانی اندیشه های امام راحل و تحلیل دقیق آن ها می تواند بخش عظیمی از مشکلات جامعه را حل کرده و مسیری روشن در برابر مسؤولان ترسیم کند.
ماموستا محمودي

ماموستا مصطفی محمودی، امام جمعه پیرانشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با تسلیت ایام رحلت جانسوز رهبر کبیر انقلاب اسلامی اظهار داشت: بنیان گذار جمهوری اسلامی با قیام پیامبرگونه خود شرق و غرب را تکان داد و امروز در دنیا اهداف و اندیشه های بلند ایشان مورد توجه سیاست مداران و اندیشمندان مهم دنیا قرار گرفته است.

 

 

وی افزود: امروز جز عمل به گفته ها و وصیت نامه الهی و سیاسی امام راحل نباید راه دیگری را برگزید که بر این اساس پیروی از ولایت فقیه و سرمشق قراردادن افکار بلند امام گزینه مهمی است که از امام خمینی برای ما به عنوان میراث گران بها به ارث مانده است.

 

امام جمعه پیرانشهر ادامه داد: این همه بالندگی و کسب افتخارات بزرگ در میادین علمی و سیاسی دنیا مدیون حکومت اسلامی است که امام خمینی (ره) آن را در کشور اسلامی ایران نهادینه کرده است.

 

وی با بیان این که افکار امام راحل و بنیان گذار رهبر کبیر انقلاب اسلامی نشأت گرفته از اسلام ناب محمدی و ارزش های الهی است و بی تردید می تواند رمز موفقیت و پیشرفت جامعه شود، اضافه کرد: امروز افراد مختلف جامعه با مشکلات متعددی مواجه هستند که با مطالعه دقیق اندیشه های امام راحل می توان برای همه این حوزه ها راهکارهای مناسبی ارائه داد.

 

ماموستا محمودی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ه) با تکیه بر مکتب دینی الهی شخصیت بزرگ و متمایز در قرن حاضر و مورد افتخار جهان اسلام است که باز خوانی اندیشه های امام راحل و تحلیل دقیق آن ها می تواند بخش عظیمی از مشکلات جامعه را حل کرده و مسیری روشن در برابر مسؤولان ترسیم کند.

 

وی با بیان این که اندیشه های امام راحل به یک زمان خاص متعلق نیست، گفت: بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی با آینده نگری کامل نقشه ای جامع برای قرن های متمادی ترسیم کرده است.

 

اندیشه امام خمینی باید نوید بخش آینده ای روشن برای نسل حاضر باشد 

امام جمعه پیرانشهر افزود: نباید سیره، روش و اندیشه های امام (ره) تنها در قاب ها و پشت ویترین ها بماند و یا به عنوان کتاب در کتابخانه ها فراموش شود بلکه اندیشه های امام باید از گوشه ازلت و غربت بیرون آمده و نوید بخش آینده ای روشن برای نسل حاضر باشد.

 

وی با بیان این که عصر کنونی و در دنیایی که آماج توطئه های مختلف قرار گرفته است هر اندازه نگاه عمیق و ریشه داری به اندیشه های امام راحل داشته باشیم به همان اندازه از گزند نامحرمان در امان می مانیم، اظهار داشت: امام چون مردمی بود به همین دلیل، مردم همراه او شدند و آن حرکت عظیم توانست به وقوع بپیوندد.

 

ماموستا محمودی ادامه داد: همان گونه که رهبری نیز فرموده اند، باور به خدا، باور به خود و باور به مردم باعث شد که ایشان، قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی از شجاعت، قاطعیت و استقامت لازم برخوردار باشند و سکان کشتی عظیم انقلاب را هدایت کنند.

 

وی اضافه کرد: امام راحل دارای ابعاد شخصیتی بسیار بزرگی است که باید برای معرفی این مرد الهی به جامعه ی جهانی و نسل جوان، همه ی ابعاد مذهبی، سیاسی، علمی، عرفانی و... ایشان تبیین شود و اگر برخی از ابعاد تشریح شود و برخی دیگر مورد اشاره قرار نگیرد، مخاطب ما، جامعیت مناسبی را از ایشان دریافت نخواهند کرد.

 

امام جمعه پیرانشهر تصریح کرد: هم مردم و هم مسؤولان، تا همیشه پاسداشت ارکان نظام را بر خود فرض می دانند و به کوری چشم دشمنان، این ارکان، مسؤولان و مردم از هم جداشدنی نیستند و همه، پشت سر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، حرکت می کنیم چون رمز موفقیت ما پیروی از رهبری است و رهبری، ستون خیمه ی انقلاب و نظام اسلامی ایران است./1302/ت302/ب

ارسال نظرات