۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۲۰۸۸۷۸
دبیر جشنواره مردمی اقتصاد مقاومتی:

تهدیدها را با هوشیاری و دین مداری به فرصتی برای شکوفایی ایران اسلامی تبدیل کنیم

خبرگزاری رسا ـ دبیر جشنواره مردمی اقتصاد مقاومتی گفت: محوریت اصلی جشنواره و اساس و بنیان کار ما، "فرماندهی متمرکز برای اقتصاد مقاومتی"، "گفتمان سازی"، "ایده‌های اقتصادی و آمارهای دقیق"، "زندگی به سبک جهادی"، "تحرک دستگاه‌های دیپلماسی، "اصلاح نظام آموزشی به‌خصوص از ابتدایی، متوسطه و سپس به سمت دانشگاه‌ها"، "حمایت از فعالان اقتصادی" و تحقق اقتصاد مردمی بود.
اقتصاد مقاومتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد علی رجایی نیا، دبیر جشنواره مردمی اقتصاد مقاومتی و روز جوان پیش از ظهر امروز یک‌شنبه هجدهم خرداد ماه در مراسم اختتامیه این جشنواره که به‌همت حزب مردمی اصلاحات ایران اسلامی در مجموعه ورزشی انقلاب تهران برگزار شد، گفت: نظر به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و آگاهی و دانش به شرایط حساس اقتصادی و اوضاع جهانی، این را بر خود ملزم می‌دانیم که تهدیدها را با هوشیاری و دین مداری به فرصت‌هایی برای پویایی اقتصاد و شکوفایی ایران اسلامی تبدیل سازیم.

وی افزود: پس از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به سران سه قوه توسط مقام معظم رهبری در سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی، این را بر خود لازم می‌دانیم که در دفاع از ارزش‌ها و کیان انقلاب اسلامی ایران این فراخوان را از تمامی کارشناسان، پژوهشگران، ایده‌پردازان، فعالان اقتصادی، تشکل‌ها، احزاب، NGO ها، سمن‌ها، اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها و اقشار و گروه‌های مردمی به عمل آوریم تا بتوانیم با تکیه بر توانمندی، اقتدار علمی ـ پژوهشی و راهکارهای داخلی سایه شجره پیشرفت و عدالت را بر تمامی این سرزمین بگسترانیم.

رجایی نیا ابراز داشت: در این راستا دبیرخانه جشنواره با نظارت و حمایت حزب مردمی اصلاحات با یاری مردم شریف و عزت‌مند ایران اسلامی بر آن شد که جشنواره‌ای را به منظور توجه به کارآفرینی، حمایت از طرح‌ها و ایده‌های نو و همچنین ایجاد و ترویج بُعد فرهنگی موضوع اقتصاد مقاومتی را برگزار نماید.

دبیر جشنواره مردمی اقتصاد مقاومتی بابیان این‌که فراخوان مقاله و مهلت ارسال آثار از تاریخ 18 اسفند تا 25 فروردین ماه بود، گفت: به علت استقبال بی‌نظیر مردم این مهلت تمدید و کنفرانس مطبوعاتی در تاریخ دوم اردیبهشت ماه با حضور حجت‌الاسلام محمد زارع فومنی دبیرکل محترم حزب مردمی اصلاحات برگزار شد.

رجایی نیا اظهار داشت: طرح‌های مختلف با موضوعات مختلف از قبیل طرح‌های زود بازده، ایده‌های مربوط به مراکز و بنگاه‌های دانش بنیان، ایده‌های کلان و خرد دولتی، خصوصی و تعاونی و طرح‌هایی در رشته های علوم پزشکی، مهندسی، علوم انسانی، کشاورزی و صنایع دستی به جشنواره ارسال شد.

وی با بیان این‌که کارگروه هفت نفره از اساتید و نخبگان با محوریت شورای مرکزی حزب تشکیل شد، افزود: دو کمیته برای بررسی طرح‌ها ایجاد شد؛ یکی کمیته علمی و دیگری کمیته سیاسی.

دبیر جشنواره مردمی اقتصاد مقاومتی بیان داشت: محورهای‌ اصلی براساس جلوگیری از ورود کالاهای خارجی که در ایران تولید می‌شود، افزایش تولیدات داخلی، صرفه جویی و الگوی مصرف، بالا بردن بینش اقتصادی و تلفیق علم و عمل طراحی شد.

رجایی نیا خاطر نشان کرد: محوریت اصلی جشنواره و اساس و بنیان کار ما، "فرماندهی  متمرکز برای اقتصاد مقاومتی"، "گفتمان سازی"، "ایده‌های اقتصادی و آمارهای دقیق"، "زندگی به سبک جهادی"، "تحرک دستگاه‌های دیپلماسی، "اصلاح نظام آموزشی به‌خصوص از ابتدایی، متوسطه و سپس به سمت دانشگاه‌ها"، "حمایت از فعالان اقتصادی" و تحقق اقتصاد مردمی بود./956/پ202/ج      

ارسال نظرات