۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۲۰۹۲۶۴
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

حکومت اسلامی باید از ظرفیت جوانان به درستی استفاده کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: انسان در دوران جوانی از ظرفیت بالای بدنی و نشاط برخوردار است که حکومت باید از این ظرفیت ها به درستی استفاده کند.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي

به گزارش خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه چهارشنبه در دیدار با جمعی از جوانان و نخبگان استان که به مناسبت هفته جوان صورت گرفت اظهار داشت: مجموعه مغز متفکر کشور و نظام به این نتیجه رسیده است که اگر گذر از دشواری ها و خطر گاه ها و لغزش گاه ها به چند رکن نیاز داشته باشد، قطعا یکی از آن ها پیشرفت علمی است.

 

وی با اشاره به استعدادها و توانایی های بالای کشور افزود: نخبگان جوان ایرانی قادرند کشور را به قله های پیشرفت همه جانبه برسانند بنابراین جوانان طراحان و مهندسان پیشرفت آینده کشور هستند.

 

امام جمعه ارومیه ادامه داد: استعداد نخبگان و جوانان کشور در سطحی است که هر هدف علمی و فناوری را که زیرساخت آن در کشور وجود داشته باشد، محقق خواهند کرد.

 

وی با بیان این که پیشرفت علمی گفتمان اصلی کشور است، اضافه کرد: پیشرفت واقعی، بدون پیشرفت علمی و فناوری امکان پذیر نیست بنابراین پیشرفت علمی نیز باید درون زا و متکی به استعدادهای درونی باشد زیرا حرکت، جهش و رشد علمی از درون اعتبار، ارزش و ابهت کشور و ملت است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی خاطرنشان کرد: دوران جوانی بزرگ ترین نعمتی است که خداوند در طول زندگی به انسان عطا کرده و این سرمایه بسیار ارزشمند و گران بها فرصتی برای تعالی اخلاقی و معنوی است.

 

وی با بیان این که افراد از نظر استعداد، هوش، امکانات مالی و غیر مالی متفاوت هستند، گفت: خداوند انسان ها را متفاوت آفریده تا زندگانی چرخش داشته باشد و از طرف دیگر بازخواست از انسان ها متفاوت است و خداوند به اندازه داده ها از انسان بازخواست خواهد کرد.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اظهار داشت: انسان در دوران جوانی از ظرفیت بالای بدنی و نشاط برخوردار است که حکومت باید از این ظرفیت ها به درستی استفاده کند.

 

وی با بیان این که باید جوانان از این ظرفیت در راستای رسیدن به اهداف و مقاصد دنیوی و اخروی استفاده کنند، ادامه داد: جوانان استعداد ها و توانایی های بالایی دارند که فقط باید به آنان اعتماد کرد به طوری که با اعتماد و واگذاری امور به جوانان مملکت چند برابر ظرفیت خود رشد خواهد کرد.

 

امام جمعه ارومیه در پایان به موضوع اتاق فکر اشاره کرد و گفت: باید از افکار جوانان در امور مختلف بهره گیری شود و مطالباتی را که در امور جوانان وجود دارد شفاف و ملموس تر ارائه شود./936/د102/ب

ارسال نظرات