۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۲۱۰۱۵۰
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

کمرنگ کردن معنویت، هدف دشمن در مقابله با نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که باورهای دینی، فرهنگی و ارزش های انقلابی همواره جزء اصول مهم و اثرگذار کشورمان بوده و خواهد بود، گفت: امروز کمرنگ کردن معنویت و ارزش های دینی و مذهبی مردم استراتژی اصلی دشمنان است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران بعد از ظهر امروز در کارگروه ستاد اجرایی دائمی فرامین رهبری با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: کلید واژه مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد و فرهنگ یک راهبرد اساسی برای پیشرفت و توسعه کشور در این دو بخش مهم است.

 

وی با بیان این که هویت هر کشوری به فرهنگ و باورهای دینی آن کشور بستگی دارد، افزود: تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ضرورت توجه ویژه به موضوع فرهنگی در کنار مسائل اقتصادی نشان دهنده اهمیت و جایگاه فرهنگ در جامعه اسلامی است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که اقتصاد ابزار مهم و تأثیرگذاری برای حفظ هویت دینی جامعه است، خاطرنشان کرد: دشمنان همواره از دو حوزه اقتصادی و فرهنگی به دنبال روزنه ای برای نفوذ و ضربه زدن به کشور هستند که باید این دو مسیر را مسدود کنیم تا دشمن نفوذ نکند.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که انقلاب اسلامی ایران از لحاظ  فرهنگی همواره مورد هجمه های دشمنان قرار می گیرد، ادامه داد: در همین راستا دشمن برای ضربه زدن به مبانی دینی ما تضعیف باورهای دینی و فرهنگی نسل جوان را مورد هجمه قرار داده است.

 

وی با بیان این که باورهای دینی، فرهنگی و ارزش های انقلابی همواره جزء اصول مهم و اثرگذار کشورمان بوده و خواهد بود، خاطرنشان کرد: امروز کمرنگ کردن معنویت و ارزش های دینی و مذهبی مردم استراتژی اصلی دشمنان است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که علیرغم توطئه های دشمنان به برکت رهبری و بصیرت ملت ایران اسلامی شکست خورده است، تصریح کرد: نامگذاری امسال مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر دو حوزه فرهنگ و اقتصاد رسالت همه ما را دو چندان کرده است.

 

حجت الاسلام علیزاده افزود: اگر فرهنگ جامعه اصلاح و باورهای دینی تقویت و حفظ شود به یقین همه توطئه ها و هجمه های دشمنان با شکست سنگین مواجه خواهد شد.

 

وی ادامه داد: ظرفیت فرهنگ آنقدر زیاد است که اگر بخواهیم مسائل فرهنگی را تبیین و انجام دهیم نیازمند یک عزم ملی و روحیه جهادی هستیم.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که علت ماندگاری دین و ترویج فرهنگ قرآنی مدیریت جهادی بوده است، خاطرنشان کرد: مدیریت جهادی مبنای قرآنی دارد و در سیره اهل بیت(ع) به عنوان یک اصل مهم همواره مورد توجه قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که مدیریت جهادی در پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین هشت سال جنگ تحمیلی نیز به وضوح مشاهده شده است، تصریح کرد: تنها عامل ماندگاری انقلاب نیز همین مدیریت جهادی بوده است.

 

وی با بیان این که آغاز نهضت امام خمینی(ره) نیز با مدیریت جهادی بوده است، بیان داشت: هشت سال جنگ تحمیلی ثابت کرد که می توان مشکلات و بحران ها را با فرهنگ مدیریت جهادی رفع کرد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که مشکلات فرهنگی جامعه با یک مدیریت جهادی حل خواهد شد، ادامه داد: باید تلاش کنیم تا گفتمان مدیریت جهادی در جامعه ما به خوبی نهادینه شود.

 

حجت الاسلام علیزاده در ادامه سخنان خود به تشکیل ستاد دائمی اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی در اداره کل اوقاف مازندران اشاره کرد و گفت: تحقق مطالبات رهبری در حوزه دینی، فرهنگی و اقتصادی مهم ترین هدف این ستاد است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات