۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۲۱۱۰۱۲
آیت الله شبستری:

اشتغال جوانان در اولویت کاری دولت و بخش خصوصی باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز بر توسعه کمی و کیفی شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی و رفع معضل بیکاری تاکید کرد و گفت: اشتغال جوانان در اولویت کاری دولت و بخش خصوصی باشد.
آيت الله مجتهدي شبستري

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در مراسم کلنگ‌زنی یکی از واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی سهند تبریز، اظهار داشت: رونق اقتصادی کشور موجب رفع بسیاری از مشکلات فرهنگی و معضلات اجتماعی نیز می شود.

 

وی با بیان این‌که بسیاری از معضلات اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی کشور ریشه در بیکاری نسل جوان دارد، خاطرنشان کرد: توسعه کمی و کیفی شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی موجب رفع معضل بیکاری خواهد بود، از این رو اشتغال جوانان در اولویت کاری دولت و بخش خصوصی باشد.

 

امام جمعه تبریز با بیان این‌که شهرک های صنعتی موجب توسعه و شکوفایی اقتصاد استان می شود و در حل مشکل اشتغال و اقتصاد که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، تاثیر بسزایی دارد، افزود: وجود شهرک های صنعتی همچون بعثت، شهید سلیمی و سهند موجب رونق صنعتی و اقتصادی استان است.

 

نماینده خبرگان رهبری لازمه رونق اقتصادی و شکوفایی شهرک های صنعتی استان را بهره مندی از نیروهای جوان، متعهد و متخصص دانست و ادامه داد: ورود افراد معتقد به ارزش های مذهبی به موضوعات اقتصادی و تولیدی را باید به فال نیک گرفت و امیدواریم متعهدان به نظام با حضور در این عرصه به شکوفایی کشور کمک کنند.

 

وی خواستار شکوفایی شهرک صنعتی چهار تبریز از سوی شرکت شهرک های صنعتی استان شد و تصریح کرد: در صورتی که تمام زیرساخت های مورد نیاز این شهرک از جمله راه دسترسی و گاز در آن ارایه شود، شاهد به وجود آمدن شهرک صنعتی آباد خواهیم بود.

 

همچنین محمدعلی عسگری، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی در سخنانی با بیان این‌که عملیات اجرایی احداث شهرک صنعتی سهند از سال 83 و با اخذ مجوزهای لازم از ارگان های ذیربط آغاز شده است، گفت: اراضی در اختیار این شهرک چهار هزار و 200 هکتار است.

 

وی ادامه داد: 836 هکتار از این زمین ها دارای سند شش دانگ و از این میزان 283 هکتار وارد فاز عملیاتی شده است و تاکنون 179 هکتار زمین صنعتی در این شهرک آماده شده است، همچنین 81 هکتار از این زمین ها به متقاضیان و سرمایه گذاران واگذار شده که این میزان شامل 349 واحد صنعتی می شود.

 

عسگری حجم سرمایه گذاری های اعلام شده در مجوزهای این واحدها را حدود سه هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی 52 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب دارد که از این تعداد 37 شهرک و ناحیه به بهره برداری رسیده است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات