۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۲۱۱۲۹۰

طرح حفظ موضوعی قرآن در مساجد آذربایجان شرقی اجرا می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد آذربایجان شرقی از اجرای طرح حفظ موضوعی قرآن با محوریت سبک زندگی اسلامی در کانون های فرهنگی هنری این استان خبر داد.
انس با قرآن

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، محمد هادی نیا، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی، با اشاره به آغاز اجرای طرح قرآنی 1448 همزمان با سراسر کشور در این استان عنوان کرد: این طرح از 22 خردادماه سال جاری همزمان با پخش برنامه 1448 از صدا و سیما آغاز شده اما زمان شروع کلاس های آموزشی از هفته دوم تیرماه خواهد بود.


وی با بیان این‌که  این دوره به صورت نیمه حضوری است که طی 10 جلسه حضوری 2 ساعته و یک جلسه در هفته خواهد بود، افزود: کلاس های آموزشی این طرح 10 جلسه حضوری در طی 20 ساعت همراه با 26ساعت آموزش غیرحضوری با مدیریت خود فرد است.


مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی ادامه داد: تمامی کانون هایی که امکان تشکیل دوره‌ ها در آن وجود داشته باشد، می توانند درخواست اجرای دوره را ارائه دهند اما اولویت با خانه های نور کانون های مساجد است.


وی افزود: سهمیه هر کانون یک کلاس یا با لحاظ اولویت و ارزیابی شرایط و لحاظ ظرفیت تا حد 2 کلاس امکان پذیر خواهد بود. حفظ موضوعی قرآن کریم شامل 76 عبارت و آیه در دو بخش باورها و رفتارها با موضوعات خداباوری، الگوشناسی و... است.


هادی نیا در ادامه به نحوه ارزشیابی پایانی اشاره کرد و ابراز داشت: ارزشیابی پایانی این طرح شامل 60 سوال و به صورت کتبی (تستی) خواهد بود که روز جمعه 14 شهریورماه امسال رأس ساعت 9 صبح در محل کانون مجری برگزار خواهد شد.


مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی ادامه داد: در این ارزشیابی سؤالات از خود آیات و ترجمه آیات خواهد بود که حد نصاب قبولی در طرح، کسب نمره 36 از 60 است.

 

وی خداباوری، الگو شناسی، قرآن باوری، دشواریهای زندگی، معاد باوری، دشمن شناسی، رفتارهای فردی مطلوب، رفتارهای نامطلوب فردی، رفتارهای مطلوب اجتماعی، رفتارهای نامطلوب اجتماعی، رفتارهای مطلوب در خانواده و رفتارهای مطلوب اقتصادی را از عناوین موضوعات کلی این طرح برشمرد.


گفتنی است، طرح حفظ موضوعی قرآن با محوریت سبک زندگی اسلامی در کانون های فرهنگی هنری از 29 خرداد تا 14 شهریور امسال است./935/د102/ب

ارسال نظرات