۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۲۱۲۱۰۵

فعالیت بیش از 300 خانه قرآنی در خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که گسترش فعالیت های قرآنی در کشور نیازمند پشتوانه قوی مالی و مشارکت های مردمی است، گفت: در حال حاضر در خراسان جنوبی بیش از 300 خانه فعال قرآنی شهری و روستایی وجود دارد.
حجت السلام کاظم لطفيان مديرکل سازمان نتبليغات اسلامي بيرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام کاظم لطفیان، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در بازدید از خانه ها و موسسات قرآنی خراسان جنوبی با بیان این که در سال های اخیر با وجود کمبود اعتبارات موسسات و نهادهای قرآنی در خراسان جنوبی رشد بیشتری داشته است، گفت: افزایش تعداد خانه های قرآن و موسسات قرآنی در سطح استان مرهون مشارکت ها مردمی بوده و مردم خراسان جنوبی با توجه به اشتیاق و علاقه ای که در آموزش های قرآن کریم به فرزندانشان دارند حامی بسیار خوبی برای فعالیت های قرآنی در سطح استان هستند.

 

وی با بیان این که خراسان جنوبی در زمینه فعالیت های قرآنی توسط خانه های قرآن شهری و روستایی در کشور از استان های پیشگام است، گفت: خوشبختانه در حال حاضر در کنار هر کدام از مساجد استان حتی در دور افتاده ترین نقاط و نقاط مرزی خانه های قرآن مشغول فعالیت بوده و دوره های مختلف قرآن کریم را به نوجوانان، کودکان و جوانان آموزش می دهند.

 

حجت الاسلام لطفیان با بیان این که متاسفانه در حال حاضر خانواده ها نسبت به آموزش قرآن به فرزندان خود توجه جدی ندارند، گفت: بی توجهی به آموزش قرآن کریم در خانواده ها موجب شده موجی از بی توجهی نسبت به قرآن و آموزه های آن در کشور شایع شود.

 

وی افزود: تا زمانی که در کشور رابطه نسل جوان و نوجوان با قرآن بهبود نیابد در وضعیت حجاب و عفاف و اخلاق اسلامی هم در سطح جامعه تحولی ایجاد نخواهد شد.

 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: در حال حاضر تعداد مهدهای قرآنی در خراسان جنوبی رو به افزایش است و پیش بینی می شود در صورت افزایش مشارکت های مردمی در آینده ای نه چندان دور تعداد مهدهای قرآنی در خراسان جنوبی به بیش از 50 مهد برسد.

 

حجت الاسلام لطفیان با بیان این که متاسفانه در حال حاضر تعداد مربیان قرآن کریم در خراسان جنوبی نسبت به تعداد جمعیت کمتر است، گفت: در موسسات قرآنی تخصصی استان در حال حاضر 200 نفر در دوره های تخصصی تربیت مربی قرآن کریم در رشته های مختلف قرآنی مشغول فراگیری اصول و روش های آموزش قرآن کریم هستند که پس از فارغ التحصیلی و کسب نمره قبولی این افراد به عنوان مربی در دارالقرآن ها و خانه های قرآن روستایی و شهری مشغول به کار خواهند شد.

 

وی با بیان این که در خراسان جنوبی استقبال بانوان برای فراگیری دوره های تربیت مربی قرآن کریم بیشتر از براداران است، گفت: آموزش دوره های مختلف مداحی، همخوانی گروهی قرآن کریم و تواشیح و آموزش حفظ از دیگر دوره هایی است که در حال حاضر به صورت مستمر در خانه های قرآن و دارالقرآن کریم استان برگزار می شود.

 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که در حال حاضر آموزش رشته های مختلف قرآن کریم با تکیه بر تفسیر محوری و فهم آیات به گروه های سنی مختلف انجام می شود، گفت: براساس بررسی هایی که توسط کارشناسان سازمان تبلیغات اسلامی انجام شده آموزش صرف روخوانی قرآن کریم در حوزه نشر اخلاق و فرهنگ قرآنی تاثیر چندانی ندارد در حالی که اگرهمین آموزش با تفسیر و فهم قرآن کریم همراه شود در عمق جان و روح فرد نفوذ کرده و مانند یک ملکه ذهنی تمامی اعمال و رفتار او را تحت تاثیر قرار داده و کنترل می کند و موجب می شود شخص از انجام بسیاری از گناهان و کردار کوچک و بزرگ که با روح و باطن آموزه های قرآنی در تضاد است دوری کند./968/پ202/ب

ارسال نظرات