۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۲۱۲۵۱۳
حجت الاسلام کریمی:

مسجد سنگر اسلام و عرصه های دینی است

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز بزرگ اسلامی آذربایجان غربی گفت: مسجد سنگر اسلام و عرصه های دینی است ولی متأسفانه در جامعه کنونی حق مسجد آنطور که باید ادا نمی شود.
مسجد سنگر اسلام و عرصه های دینی است

حجت الاسلام محمد باقر کریمی، رییس مرکز بزرگ اسلامی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، موضوع بی توجهی به مسجد، قرآن و سیره اهل بیت (ع) را مورد انتقاد قرار داد و افزود: پیامبر اکرم (ص)، شکایت کنندگان در قیامت را سه چیز معرّفی می فرمایند: "قرآن، مسجد و عترت (اهل بیت بزرگوار(ع) و معصومش).

 

وی اظهار کرد: مسجد سنگر اسلام و عرصه های دینی است ولی حق مسجد آنطور که باید ادا نمی شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت و جایگاه مسجد به عنوان خانه خدا، خاطرنشان کرد: امروزه مساجد فقط به عنوان مرکزی برای برپایی فریضه نماز است.

 

وی با بیان این که مساجد محلی باید در هنگام اذان مملوء از جمعیت باشد، اظهار داشت: اگر در پیرامون منزل مؤمنی مسجد باشد باید نمازش را به جماعت برپا کند.

 

حجت الاسلام کریمی به شفاعت مسجد در روز قیامت اشاره کرد و گفت: مومنی که با مسجد مأنوس باشد در کنار پل صراط او را سوار بر کجاوه می کنند و او را به آن طرف پل می برند و در جواب مؤمن که می گوید: پس پل صراط ؟ فرشتگان می گویند: تو پل را رد کردی.

 

وی در ادامه با اشاره به مهجور ماندن قرآن کریم، تصریح کرد: حق قرآن نیز به خوبی ادا نمی شود چرا که فقط قرآن را روخوانی می کنیم و از تفسیر و معنی آیه های آن چیزی نمی دانیم.

 

رییس مرکز بزرگ اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به نورانیت و رهنمود های قرآن کریم خاطرنشان کرد: امروزه قرآن کریم در ازدواج زوجین فقط به عنوان مهریه مطرح است.

 

وی اضافه کرد: در مراسم عقد قرآن طبق آداب و رسوم در سفره عقد قرار داده می شود و گاهی عروس و داماد یک آیه از قرآن را در آغاز زندگی نمی خوانند.

 

حجت الاسلام کریمی با بیان این که اهل بیت راهنما و الگویی برای مسلمانان هستند، اظهار داشت: عدم توجه به سیره و روش زندگی ائمه معصومین (ع) باعث عدم شفاعت آنان در روز قیامت می شود.

 

وی با تأکید بر الگوگیری از سبک زندگی اهل بیت(ع)، تصریح کرد: برای این که اسیر توطئه ها و تهاجمات فرهنگی دشمنان نباشیم باید سبک زندگی خود را با سبک زندگی ائمه اطهار همسو کنیم./1301/ت303/ب

ارسال نظرات