۱۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۲۱۲۶۴۸
آیت الله شبستری:

قرآن نسخه شفابخش برای زندگی دنیوی و اخروی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که آموزه های قرآنی در زمان و مکان خاص محدود نمی شود، گفت: قرآن تنها برای جهیزیه عروس و مردگان نیست بلکه نسخه شفابخش برای زندگی دنیوی و اخروی است.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی شب گذشته در افتتاحیه نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تبریز اظهار داشت: تأثیر برگزاری نمایشگاه قرآن در آشنایی مردم با آیات کلام الله وحی غیرقابل انکار است، چنین نمایشگاه هایی می تواند در ترویج فرهنگ قرآنی مفید باشد.


وی نمایشگاه قرآن را زمینه ای برای آشنایی عموم با علوم و محتوای قرآن دانست و خاطرنشان کرد: این نمایشگاه فضایی ارزشمند و معنوی برای آشنایی جوانان با معارف اسلامی و انس بیشتر ایشان با قرآن است، بنابراین باید در لحظات معنوی ماه مبارک رمضان از فرصت نمایشگاه قرآن به بهترین شکل بهره مند شد.


امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح ویژگی های قرآن در هدایت جوامع بشری پرداخت و اظهار داشت: قرآن کریم شفا دهنده جسم و روح، و مایه هدایت بشری به بهترین راه‌هاست، خداوند متعال در سوره یونس چهار صفت را برای قرآن می شمارد که واعظ بودن یکی از ویژگی های آن است.


وی با اشاره به این‌که قرآن برای پند دادن و اندرز آمده است، تصریح کرد: یکی از مهم ترین اهداف دشمنان دوری مسلمانان از معارف قرآنی است، چراکه می داند تنها راه پیروزی امت اسلامی بر نظام کفر تمسک به آیات قرآنی است، اگر به این حقیقت که قرآن بهترین برنامه برای سعادت دنیا و آخرت انسان است، ایمان داشته باشیم، تمام زندگی خود را قرآنی خواهیم کرد.


نماینده خبرگان رهبری در ادامه به برخی از آیات و سفارش های اخلاقی قرآن کریم پرداخت و گفت: جوانان باید برای ازدواج رغبت بیشتری از خود نشان دهند و دستورات قرآن را در این خصوص راهنمای خود قرار دهند، در حقیقت ازدواج آسان، به موقع و پایدار سفارش قرآن بوده و سلامت جامعه را تضمین می کند.


آیت الله شبستری از مسؤولان و متولیان امور فرهنگی و ازدواج جوانان خواست تا با فراهم کردن زمینه ازدواج آسان جوانان، موجبات سلامت روانی جامعه را تأمین کنند، قرآن تنها برای جهیزیه عروس و مجلس ختم اموات نیست، بلکه نسخه شفابخش برای زندگی دنیوی و اخروی است.


همچنین علی اکبر صفی پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، به تشریح فعالیت های قرآنی فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت و اظهار داشت: هم اکنون 414 فعال قرآن تحت پوشش بیمه قرار گرفته و بیش از 60 مؤسسه قرآنی زیر نظر معاونت قرآن و عترت این اداره فعالیت دارند.


وی از اختصاص سه میلیارد تومان اعتبار برای موسسات قرآنی در سال گذشته توسط این اداره خبر داد و خاطرنشان کرد: این نمایشگاه در جهت تحول و ترویج فرهنگ قرآنی و تعامل سازنده فکری و روحی فعالان قرآنی برگزار می شود.


گفتنی است، نمایشگاه قرآن کریم تبریز از 18 تا 23 تیر از ساعت 18 الی 23 در سالن پروین اعتصامی محل دائمی نمایشگاه بین المللی تبریز واقع در میدان بسیج برای بازدید عموم علاقه‌مندان دایر است./935/پ202/ب

ارسال نظرات